13.10.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
Otokolik - Levent Köprülü
Fransız hükümetinin, 2009 yılında ülkesindeki iki büyük üreticiye “daha az yakan otomobiller” geliştirip üretmeleri koşuluyla sağladığı 3’er milyar euro’luk desteklerin meyveleri ortaya çıkmaya başladı. Geçtiğimiz günlerde Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenen Renault, Peugeot ve Citroen’in konsept modelleri, 100 km’de 2.0 lt ve daha azına razı olabiliyor. Elbette bu araçlarda kullanılan teknolojilerin bir bölümü de, yine hükümetin desteğini alan Michelin, Faurecia gibi yan sanayi üreticilerinden geliyor.
Halen Avrupa’da üretilen, düşük karbondioksit emisyonuna sahip modeller konusunda ağırlığını hissettiren Renault, Peugeot ve Citroen, bu konumlarını hükümetlerinin de destekleriyle sürdüreceğe benziyor. 3’er milyar euro destek alan PSA Peugeot Citroen ve Renault, bunu bir yandan Fransa’daki yapılarının yeniden organize edilmesi ve fabrikalarının verimli hale getirilmesi için kullanırken, diğer yandan da hükümete verdikleri sözü tutmuş görünüyor.
2016’da çıkacak, sipariş yağıyor...
İngiliz lüks otomobil üreticisi Bentley’nin halen testlerini sürdürdüğü ve üretime hazır versiyonunu sır gibi sakladığı SUV modeli için dünyadan şimdiden 2 bin adetlik sipariş olduğu belirtiliyor.
Henüz tam adı da açıklanmayan yeni Bentley SUV’un, sportif motor seçeneklerine, çok lüks iç mekan ve donanımlara sahip olacağı tahmin ediliyor. Bununla birlikte söz konusu araç, Bentley’nin “dizel motorlu” ve dışarıdan şarj edilebilir hibrit teknolojiye sahip ilk modeli olacak.
Aracın İngiltere’de 2016’nın başlarında satışa sunulabileceği ve başlangıç fiyatının 140 bin sterlin olabileceği belirtiliyor. Türkiye’ye ilişkin bilgiler ise şimdilik meçhul.
Citroen C4 Cactus Airflow 2L
‘Hava’larını bulmuşlar!
Düşük ağırlığa sahip malzemelerin yanı sıra sıkıştırılmış hava desteği alan hibrit motorlar sayesinde 100 km’de 2 litre tüketime imza atan Peugeot ve Citroen’in konseptleri, fuarda hayli ilgi çekerken, Renault da, farklı tasarımı, hareketli gövde parçaları ve üç silindirli benzinli motor-elektrik motor ikilisiyle 100 km’de 1 litreden bile az yakıta razı olabilecek konseptiyle Almanlara kafa tuttu.
Kardeş markaların geliştirdiği Citroen C4 Cactus Airflow 2L ve Peugeot 208 Hybrid Air 2L, “havalı hibrit” teknolojisinden yararlanıyor. “Basınçlı hava”nın desteğini alan bu iki modelde de, 1.2 lt üç silindirli benzinli motor kullanılıyor. Her ikisinin de ağırlıkları, standart 208 ve Cactus’ten 100’er kilo daha az. Bu sayede 100 km’de 2 litre benzin, her ikisine de yetiyormuş.
Renault’nun “Eolab” konseptiyse, tamamen sıfırdan yaratılmış bir araç. Aerodinamik olması için radikal bir tasarım, hareketli ve hafif gövde parçalarıyla donatılan Eolab, 1.0 lt (75 HP) üç silindirli benzinli motor ve elektrik motoruna sahip. Sadece elektrik motoruyla 60 km gidebilen araç, 100 km’de 1 litre gibi düşük tüketime imza atabiliyor.
Peugeot 208 Hybrid Air 2L
Bu kez kedisini seçti!
Modacı ve fotoğrafçı Karl Lagerfeld, Opel ile yeni Corsa için gerçekleştirdiği projede çok özel bir model kullandı. Model ise, “Choupette Lagerfeld” oldu. Modacının Birman cinsi kedisi, Opel Corsa 2015 takviminin yıldızı oldu. Lagerfeld, “Otomobil üzerinde süper modellerin bulunduğu pozlar artık sıkıcı olmaya başladı” derken, Choupette’in poz verirken çok zorluk çekmediği belirtiliyor.
Ünlü modacı Largerfeld’in kedisi, twitter’de 42 bin takipçiye sahip. Choupette, daha önce de süper model Linda Evangelista’nın kucağında bir dergi kapağına poz vermiş. Choupette Lagerfeld, Opel Corsa kampanyalarında boy gösteren ikinci kediymiş.
Çünkü 1982’de ilk nesil Corsa’nın reklamlarında çizgi kahraman kötü kedi “Tom” ve fare “Jerry” oynamışlar.