08.12.2020 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye Raylı Sistem Araçları Anonim Şirketi (TÜRASAŞ) Adapazarı tesislerinde incelemelerde bulunan Karaismailoğlu, TÜRASAŞ’ın, bir süre önce TÜLOMSAŞ, TÜVASAŞ VE TÜDEMAŞ’ı tek çatı altında birleştirdiğini, halen Milli Elektrikli Tren Seti, elektrikli ana hat lokomotifi, hibrit lokomotif, dual lokomotif ve özgün motor projelerini yürüttüğünü anlatarak şunları söyledi:
“Yine ihracata yönelik olarak, 11 adet demir yolu bakım aracının imalatına devam ediyor. Milli Elektrikli Tren Seti’nin üretimine başlandı. 2020 yılının ilk yarısında prototipi raylara indirilen 2 adet setin 2021 yılında seri üretimine başlıyoruz. Milli elektrikli Tren Seti projemizde yerlilik oranı tasarım aşamasında yüzde 60, üretim aşamasında yüzde 80 olacaktır. TÜRASAŞ’ın 2021 yılında prototip imalatına başlayacağı projelerden birisi de Milli Banliyö Tren Seti. 225 kilometre/saat hıza sahip hızlı tren projesi tasarım çalışmaları 2021 yılında da devam edecektir.”
Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’den Çin’e giden ilk ihracat treninin de yoluna devam ettiğini belirtti. Karaismailoğlu, trenin bugün Türkiye’den çıkacağını, yolculuğunun toplam 12 gün süreceğini ifade etti. Öte yandan TCDD’den de konuyla ilgili bir açıklama yapılarak, “Türkiye’den Çin’e 8 bin 693 kilometre yol katedecek olan ilk blok ihracat treni Kayseri’de yapılan kontrollerinin ardından sorunsuz bir şekilde Sivas’a doğru hareket etti” denildi.