Ekonomi'Metaverse'ün Damat’ı!

'Metaverse'ün Damat’ı!

20.12.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Dünya moda devleri ‘metaverse’ ile yeni trendleri yakalamayı ve mağazayı müşterinin ayağına götürmeyi planlıyor. Damat da seneye bu yeni evrene iddialı bir giriş yapma hazırlığında.

Metaverseün Damat’ı

Damat Tween ve D'S damat markalarıyla öne çıkan ve iki fabrikasında sayılı dünya markalarına üretim yapan Orka Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Nasıl ki sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birlikte günlük hayatın akışı ve sosyal algılar giderek bu yeniliğe uyum sağladı ve ona göre şekillendiyse, metaverse (sanal evren) için de böyle bir dönüşüm yaşanacak. Önemli değişimler kaçınılmaz. Pek çok üretici için, müşterilerine ulaşacakları yer artık gerçek hayattan daha çok metaverse evreni olacak. Bu değişim şirketler için maliyet, kâr ve gelir denklemlerini de yeni baştan yazacak" dedi.

Haberin Devamı

Bu kapsamda Orakçıoğlu, Damat Tween'le geleceğin dünyasında yer almak için Türkiye'nin ilk metaverse mağazasını 2022'de açacaklarını söyledi.

NFT ile koleksiyon

Dünya ticaretinde yepyeni bir çığır açan sanal evrene yönelik GoArt Metaverse ile işbirliği yaptıklarını ve böylece geleceğin yeni rekabet alanında da öncülük yapacaklarını ifade eden Orakçıoğlu sanal evrende müşteri deneyiminin nasıl olacağıyla ilgili şöyle konuştu: “Müşterilerimiz, artık ev, ofis gibi bulundukları mekanlardan çıkarak mağazaya gitmek ve vakit kaybetmek zorunda kalmayacak. Diledikleri lokasyondan Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik teknolojileri ile metaverse mağazamızda sanal gezinti yaparak ürünlerimizi inceleyebilecek, istedikleri kıyafeti, istedikleri bedende kendi avatarlarına (sanal kimlik) giydirme ayrıcalığına kavuşacak. Ayrıca beğendikleri ürünleri online olarak satın alabilecek. Koleksiyonlar NFT olarak satılacak.”

Haberin Devamı

Mağazayı kaldırıp giden ‘yabancı’ var

Kur artışı sonrası Türkiye’de yabancıların artan alışveriş ilgisine değinen Süleyman Orakçıoğlu, “Katar Ticaret Odası’nın Başkanı Nişantaşı mağazasından 150 parça ürün aldı. Fas’ın Coca Cola fabrika sahibi neredeyse mağazayı kaldırdı. Dubai’den Şeyh’in yeğeni geldi, aldığı ürünleri koymak için iki tane de valiz aldı. Markanın bilinirliği konusunda duvarı aştık” dedi.

Pandemi ile birlikte yaşanan tedarik sıkıntısını, “Eskiden üretici bizim isteklerimize göre hareket ederdi. Şimdi biz üreticiye göre hareket ediyoruz” diyerek özetleyen Orakçıoğlu, dünyadaki bu durumu bir deneyimiyle şöyle aktardı:

“Bir ay önce piyasa araştırması için dünyanın en büyük alışveriş merkezi The Dubai Mall’da, Tom Ford’a girdim, bir tane 50 beden takım elbise bulamadım. Normal zamanda 30 - 40 çeşit olur.”

‘Üretime yetişemiyoruz’

“Pandemi döneminde süreci en iyi yöneten ülkelerden biri olduk. Markalarıyla dünya pazarında etkili olan ülkeler, bundan çok etkilendi” diyen Süleyman Orakçıoğlu, şu bilgileri verdi:

“İki fabrikada üretimi yapıyoruz. Siparişler o kadar çok ki yetişemiyoruz. Bu dönemde mağazacı değil, üretici olmak varmış. Dünyada üretimin bu kadar değerli olduğu başka bir dönem olmadı. Yıllık ihracat gelirimiz 30 milyon doları aştı. Kilogram başına ihracat gelirimiz 85 dolar. 80 ülkede, 200’ü yurt dışında toplamda 400 mağaza ile hizmet veriyoruz. Yurtdışı ciromuz iç pazarı aştı. 2022’de mağaza sayılarımızı artıracağız ve gündemimizde Ordu’ya yeni fabrika yatırımımız da var.”