06.08.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Tüm dünyanın gözünün çevrildiği Paris 2024 Yaz Olimpiyatları’nda Türk tekstil sektörü de ‘Made in Türkiye’ etiketi ile yarışa katıldı. Geçtiğimiz ay gerçekleşen Euro 2024’ün tek Türk resmi partneri olan Trendyol, şimdi de 2024 Paris Yaz Olimpiyatları’nda global markaların yanında tek Türk marka olarak resmi partnerler arasına adını yazdırdı. Anlaşma kapsamında özel bir olimpiyat koleksiyonu da hazırlayan Trendyol, bu ürünlerle Paris’in dört bir yanındaki Olimpiyat Resmi Mağazaları’na Made in Türkiye etiketli ürünleri sokmayı başardı.
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “Olimpiyatlarda Resmi E-Ticaret Hizmetleri Partneri anlaşmamız tarihi bir önem taşıyor. Böylece 130 yıllık Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin tarihindeki ilk Türk partneri olduk. Ayrıca gerçekleştirdiğimiz lisans anlaşmamız kapsamında özel bir Olimpiyat Koleksiyonu hazırladık. Bu süreç çok yoğun görüşmeler, ürünlerin her detayının incelenmesi ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin yüksek standartlarının yerine getirilmesiyle mümkün oldu” dedi.
60 bin adetlik üretim
Çağlayan Çetin, “Biz Türkiye’nin üretim gücüne, tedarikçilerine, kaliteli üretim yapan markalarına, ürünlerine ve lojistik avantajlarına güveniyoruz” derken, dünyanın dört bir yanında Olimpiyat Koleksiyonu’nu satışa çıkardıklarını söyledi. Çetin, şöyle devam etti:
“Paris 2024 Oyunları kapsamında Şanzelize ile Concorde Meydanı arasında bir Resmi Olimpiyat Mağazası açıldı. Paris 2024’e dair tüm ürünlerin satıldığı ve tüm dünyadan ziyaretçilerin geldiği bu mağazada yer alan Türk markası Trendyol. Denizli başta olmak üzere Anadolu’nun dört bir yanında üretilen koleksiyonda t-shirt, polo yaka t-shirt, şort, elbise, sweatshirt, beyzbol şapkası, balıkçı şapkası, plaj havlusu ve bez çanta gibi 19 farklı parça bulunuyor. 60 bin adet üretim yapıldı. Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin de merkezinin bulunduğu Lozan’daki Olimpiyat Müzesi (The Olympic Museum) dahil olmak üzere Made in Türkiye etiketli koleksiyon tüm dünyayla buluştu. Ürünler Türkiye’de Trendyolmilla uygulamamız üzerinden; Azerbaycan, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Umman, Çekya, Romanya, Hollanda, Almanya’da da Trendyol uygulamamız üzerinden uluslararası satışa sunuldu.”
90 bin satıcı e-ihracatçı
70 bini KOBİ olmak üzere, toplamda son 90 bini aşkın satıcıyı e-ihracatçı hale getirdiklerini anlatan Çetin, önümüzdeki dönemde Trendyol üzerinden yapılan e-ihracatı yıllık 5 milyar dolar seviyesine getirmek istediklerini belirtti. Bu kapsamda Türk oyuncuları ve influencerlarıyla kültürel bir etki gücü yaratan Türkiye’nin, e-ihracatta sahip olduğu potansiyeli açığa çıkarmasına daha fazla destek verilecek. Çetin, “Gümrük süreçleri, finansal süreçler, iade ve iptal opsiyonları gibi konularda e-ihracatı kolaylaştıracak ve herkes için erişilebilir hale getirecek yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Lojistik ağımızı genişletiyoruz” dedi.
‘Son 3 yılda 14 milyar TL vergi ödedik’
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, tüm faaliyetlerini Türkiye Cumhuriyeti’nin yasa, kanun ve vergi sistemine tamamen uyumlu şekilde yürüttüklerini ifade ederek şunları söyledi; “Kurumlar Vergisi, Dijital Hizmet Vergisi, Dijital Reklam Stopajına ve ilgili tüm diğer vergilere tabiyiz. Şirketimizin resmi kayıtlardaki ismi olan DSM Grup olarak yalnızca 2021-2023 dönemine devletin ilgili kurumlarına ödemiş olduğumuz vergi tutarı 14 milyar TL oldu.”
‘Türkiye’ye 3 milyar dolar yatırım getirdik’
“Türkiye’de Silicon Vadisi yatırımının geldiği ilk şirket Trendyol’dur. Sonra Alibaba yatırımı geldi” diyen Çetin, “Ardından Türkiye’ye 3 milyar dolar yatırım getirdik. Türkiye’ye böyle bir yatırım getiren bir teknoloji şirketi bulunmuyor. Yatırımcılarımız sadece yatırım değil, know-how paylaşımı ile de bize destek oluyorlar” diye konuştu.