EkonomiKriz geldi, Google’da ‘ucuz’u arama arttı

Kriz geldi, Google’da ‘ucuz’u arama arttı

24.04.2009 - 00:23 | Son Güncellenme:

Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez, “Krizle birlikte internette tüketicilerin ’ucuz’ aramalarında gözle görülür artışlar görüyoruz” dedi

Kriz geldi, Google’da ‘ucuz’u arama arttı

Hiçsönmez, internet kullanıcılarının yüzde 92’sinin dijital fotoğraf makinesi satın almadan önce internette araştırma yaptığını, bu oranın cep telefonu kategorisinde yüzde 96’ya yükseldiğini bildiren Hiçsönmez, e-ticaret sitelerine artan ilginin bir başka en önemli sebebinin de bu sitelerde daha ucuz fırsatların kullanıcılara sunulması olduğunu söyledi.
Hiçsönmez, internetteki fiyat karşılaştırma sitelerine olan ilginin de artış gösterdiğini kaydederek, “Eskiden belki de kimse tarafından bilinmeyen fiyat karşılaştırma sitelerinin internet kullanıcıları arasındaki bilinirliği yüzde 60’lara kadar yükseldi. Google’da ise aradıkları ürünün başına ’ucuz’ yazmak neredeyse bir alışkanlık haline geldi. Tüm kategorilerdeki ’ucuz’ aramalarında gözle görülür artışlar görüyoruz” şeklinde konuştu.
Hiçsönmez, krizle beraber tüketicilerin artık evden çıkmak yerine, ihtiyaçlarını online alışveriş sitelerini kullanarak karşılamaya başladığını bildirdi. 

e-ticaret’e ilgi arttı
İnternetin Türk kullanıcılar tarafından oldukça etkili kullanıldığını belirten Hiçsönmez, şöyle dedi:
“İnternet dünyası ekonomik kriz döneminde iş sahiplerine önemli avantajlar sağlıyor” diyen Hiçsönmez, “Kriz döneminde iş sahipleri harcadıkları her kuruşun geri dönüşünü almak istiyorlar. Bu noktada internet reklamcılığı iş sahiplerinin karşısına iyi bir fırsat olarak çıkıyor. Öncelikle bütçelerini kontrollü bir biçimde yönetmelerini sağlıyor. Şirketler, verdikleri reklamın geri dönüşünü çok hızlı ölçümleyebildikleri için harcadıkları her kuruşun geri dönüşünü hızlı bir biçimde takip edebiliyorlar. Bu durum da pazarlama ve reklam stratejilerinin dinamik kalmasını sağlıyor” dedi.
BKM verilerine göre 2009 yılının ilk üç ayında, e - ticaret mağaza açan şirket sayısında yüzde 44 artış olmuştu. Bu gelişme de krizin etkisini yansıtıyor.