21.11.2009 - 02:52 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL
Yeni tadını arayan mısır cipsi Doritos’un yıllık satıştan yüzde 1 pay kazandıran “Hisseli Tatlar Kampanyası”nı lezzet avcıları SMS yağmuruna tutuyor. Bir ayda 40 bin SMS’in toplandığı kampanyada katılımcılar yaratıcılıklarını zorluyor. Şırnaklı Güllü, İzmirli istiridye, havyar, ahtapotun yer aldığı tatlar gönderirken, İstanbuldan Türk kahvesi, denizi olmayan Ankara’dan mandalina-somonlu cips isteği de dikkat çekiyor.
Yöresel tatlar da öneri olarak sunulurken bunlar arasında “etli” çeşitler ön planda yer alıyor. Tavuk, kebap, sosis, biftek, İskender, sucuk gibi hem damağa hem de kulağa yakın tatlar dışında yaratıcılıkta sınır tanımayan tatlar da şaşırtıcı. İstanbul’dan gelen “karpuz-fasulye-naneli”, “kaşar-hindistancevizli”, Adana’dan “tarhanalı”, Trabzon’dan “kısırlı”, Antalya’dan “kuru fasulye-pilavlı” öneriler bu anlamda dikkat çekiyor.
Chicken dışarı!
Doritos için önerilen tatlar dışında bunlarla uyum sağlayacak ve marka kimliğiyle de örtüşecek isim önerileri de önemli. Seçilen tatlara ilişkin gelen isim önerilerinden ön plana çıkanlar şöyle: “Köftehor”, “Haydigari haydarili”, “Doritoscuk sucuklu”, “Köritos tavuklu”, “Chickendışarı tavuklu”, “Cacığım cacık”, “Yandım anam-isot ve sivri biberli”.
81 ilden katılımlarda yüzde 46.7 ile Marmara en çok tat öneren bölge olurken, onu 17.43 İç Anadolu ve 14.51 ile Ege Bölgesi izliyor. İl bazında en yüksek katılım ise İstanbul, İzmir, Antalya, Ankara, Sakarya, Malatya, Gaziantep’ten yapılmış.
Mısır cipsini et, sebze ve baharat çeşitleri ile bütünleyenlerin yanında tatlı önerileri de var. Bazıları şöyle: Bursa’dan “keçiboynuzu-ballı”, Antalya’dan “bal-muzlu”, İzmir “ballı”...
Reklam yıldızı olma fırsatı
Halen devam eden kampanyaya 100 bin çeşit öneri gelmesi bekleniyor. En iyi 3 tadı seçecek olanlar arasında ünlü gurme Arman Kırım da yer alıyor. Önerdiği tat seçilen kişi bir yıl boyunca satıştan yüzde 1 hisse alırken tüm finalistler reklam filminde oynayacak. Kırım kampanyayla ile ilgili olarak şunları söyledi:
“Kampanyada önemli olan hem lezzetli hem de sıradışı bir ürün ortaya çıkarmak. Bu nedenle özgün tatlar aramanın daha doğru bir yol olduğunu düşünüyorum.
Aynı zamanda önerilen tatlara yaratıcı isimler de bulmalılar. Buldukları isim, Doritos markasının kişiliğine, hedef kitlesine ve tüketicilerine sunduğu değeri taşıyabilecek bir isim olmalı. Hisseli Tatlar Kampanyası, Türk halkının damak tadını ve yaratıcı yönünü ortaya çıkarması bakımından oldukça önemli.”
İzmir
Havyar-ahtapotlu, kumrulu, kokoreçli.
Adana
Acılı Adana kebaplıŞırnakGüllü
Rize
Mıhlamalı, hoşmerimli.
Trabzon
Hamsili, fındıklı.
Konya
Narlı
İstanbul
Havyarlı, sucuk-gazozlu, istiridyeli.
Bursa
Ispanaklı, İskenderli, turşu-turplu.
Ankara
Roka-domates, kabak-keçiboynuzu.
Antalya
Tantunili, ton balıklı, muz-süt-
çikolatalı.