08.01.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Eylem Türk
Hatemoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Hatem Saykı, 2014 sonu itibariyle yurt içinde toplamda 71 mağazaya ulaştıklarını söyleyerek, “Avrupa’dan Afrika’ya, Ortadoğu’dan Çin’e kadar 40 satış noktasında ise corner şeklinde müşterilerimize ulaşıyoruz” dedi.
Kongo’da mağazaları bulunduğunu belirten Saykı, “2017’ye kadar bu ülkede üç mağaza daha açacağız. Ayrıca Afrika’dan sonra Çin’de de yavaş yavaş mağazalaşma yoluna gidiyoruz” diye konuştu.
10 yeni mağaza açacak
2014 için yüzde 38 ile yüzde 42 arasında büyüyeceklerini tahmin ettiklerini ancak Suriye ile Rusya’daki gelişmelerin sonucunda hedeflerini revize ettiklerini kaydeden Saykı, şöyle devam etti:
"Geçen yılı yüzde 16 büyüme ile tamamladık. Ancak tabiki mağazalaşma yatırımlarımızı daha kontrollü olarak gerçekleştirdik. 20 yeni mağaza planımız varken toplam 14 mağaza açılışı gerçekleştirdik. 2014 yılındaki gelişmelerden sonra 2015 beklentimizi de revize ettik. Yurtiçinde mağaza açma hedefimizi 18 mağazadan 10 adet mağazaya çektik. 2015 yılında kendimize ait 80 adet mağazaya ulaşacağımızı varsayıyoruz."
Şu anda 750 olan çalışan sayılarının da yıl sonunda 900’e ulaşacağını ifade eden Saykı, "Yeni koleksiyonumuz ve fiyat politikamızla 2015’i yüzde 28-32 arasında büyüme ile tamamlamayı hedefliyoruz" dedi.
‘Ceket kolunun daha kısa olması şart...’
Erkek giyiminde yeni trendlerle ilgili bilgi veren Hatem Saykı, şunları söyledi: "Erkek giyiminde son birkaç senedir devam eden trendler bu sene çok keskin bir değişikliğe uğramıyor. Yine daha rahat, kendinden emin kıyafetler var diyebiliriz. İtalyan tarzı yine hakim. Ceketler ve takımlar yine fit ve kısa. Özellikle gömleğin kolunun görünmesi için ceket kollarının biraz daha kısa olması şart. Lacivertten maviye, haki renkten toprak ve bordo tonlarına erkekler daha da renkleniyor."
‘Ekibimiz ve biz bir vücudun organları gibiyiz’
Hatemoğlu'nun kurumsallaşmaya doğru gittiğini söyleyen Hatem Saykı, "Yönetime aileden olmayan birçok profesyoneli getirdik ve yetki verdik. Ayrıca oldukça genç sayılabilecek bir kadromuz oluştu" dedi.
Eşi Füsun Saykı ile şirkette çoğu zaman birbirlerine güç vererek, motive ederek güzel bir iş birlikteliği sağladıklarını belirten Saykı, "Pazarlamanın sorumluluğu eşimde. Birbirimizin eksiklerini tamamlıyoruz. Ben, eşim ve ekipteki tüm arkadaşlarım bir vücudun organları gibiyiz. Bir olunca, bir hareket edince başarabiliyoruz" diye konuştu.
‘Mağazacılık üreticilikten çok farklı’
Türkiye'nin yıllardır hazır giyim konusunda gerek Avrupa gerek komşu ülkelerde kendini moda ve kalite açısından ispatlamış durumda olduğunu söyleyen Hatem Saykı, "Markalaşma ve mağazacılık üreticilikten çok farklı. Mağazacılık çok ciddi yatırım, eğitim, bilgi ve organizasyon gerektiriyor. Perakende, ülkelerin ekonomilerinde yüksek katma değer sağlayan ve imajı yükselten sektörlerin başında geliyor" dedi.