EkonomiKongo’da mağaza açtı sırada Nijerya var

Kongo’da mağaza açtı sırada Nijerya var

29.06.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Hatemoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Hatem Saykı, bir süre önce Kongo’da mağaza açtıklarını söyleyerek, “Kongo’yu Afrika’daki havayı koklamak için açtık. Sıra Nijerya, Güney Afrika ve Mozambik’te...” dedi

Kongo’da mağaza açtı sırada Nijerya var

Afrika pazarına Kongo’dan girdiklerini söyleyen Hatemoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Hatem Saykı, “Kongo mağazamızı Afrika’daki havayı koklamak için açtık. Kinshada 3 olmak üzere toplam 15 mağaza düşünüyoruz. Sırada ise Nijerya, Güney Afrika ve Mozambik var” dedi.
Kongo’nun Afrika’nın en zor ülkelerinden birisi olduğunu belirten Saykı, “Bizde mağaza açana kadar bu pazarın böylesine zor olduğunu bilmiyorduk. Kongo’yu orada iş yapan arkadaşlarımızla birlikte açtık. Bu mağazayı özellikle Afrika’yı ve pazarın şartlarını daha iyi tanımak için bir üs olarak düşündük” diye konuştu.
Kongo’da hava şartalarından ötürü, palto, kaban gibi ürünleri satamadıklarını ifade eden Saykı, “Ancak takım, ceket, gömlek ve ayakkablarımız hızlı giden ürünlerimiz” dedi.

58 mağazaya ulaştı
Hatemoğlu olarak yurtiçinde 58 mağazaya ulaştıklarını kaydeden Saykı, “Bu yıl için 7-9 mağaza açma hedefimiz var. 2014’te ise muhtelif şehirlere dağılmış 14-15 mağaza açmayı planladık” diye konuştu.
Hatemoğlu’nin 1924 yılında kurulduğunu hatırlatan Saykı, “Kıyafet devrimiyle birlikte başlayan bu yolculuk önümüzdeki yıl 90. yılını kutlayacak” dedi.

Haberin Devamı

Dört markayla faaliyet gösteriyor
Bünyelerinde 4 marka bulunduğunu söyleyen Hatem Saykı, şu bilgileri verdi: “Bunlardan ilki, Hatemoğlu. Bu markayla sakin, seçici, dikkatli ve akılcı erkeklere hitap ediyoruz. İkinci markamız ise Hatem Saykı. Bu markayla ise çekici, çoşkulu, smart ve karizmatik erkekleri hedefliyoruz.
Html markamız ise dinamik, gözlemci, bilgili ve detaycı erkekler için. Dördüncü markamız H-teen ise yeni nesil, genç, hayal gücü yüksek ve teknoloji bağımlısı erkeklere yönelik.”

Birçok firmamız bazı İtalyan firmalarından daha güçlü
Pitti İmmagine Uomo Fuarı’na üçüncü defa katıldıklarını söyleyen Hatem Saykı, “Bu fuar, erkek giyimiyle uğraşan kişilerin mutlaka gitmesi gereken, dünyanın en önemli fuarı. Bir sonraki yıl mağazalarda satışa sunulacak ürünlerin sergilendiği, modanın, yeni renklerin, trendlerin kalbinin attığı bir yer” dedi.
Türkiye’de markanın öneminin 1980’lerden sonra öğrenildiğini belirten Saykı, “Türkiye’de şimdi aslında çok güzel koleksiyonlara sahip, kaliteli üretim yapabilen ve birçok İtalyan firmasından daha güçlü markalarımız var” diye anlattı.

Haberin Devamı

2024’te 1000 mağaza hedefi
Yurtdışında Çin, Kongo, Azerbaycan ve Türkmenistan’da mağazaları bulunduğunu söyleyen Hatem Saykı, “Özellikle Çin’de 5 yılda 200 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. İş ortaklığı yaptığımız firmanın da öngörüsü bu” dedi.
2012’deki cirolarının 86 milyon TL olduğunu kaydeden Saykı, “Bu yıl 117 milyon TL’yi geçmeyi hedefliyoruz” diye anlattı. Saykı, şöyle devam etti: “100. yılımız olan 2024’te 1000 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Bunun 650’si yurt dışı, 350’si ise yurtiçinde olacak. Önümüzdeki dönemde, marka ve mağazalar konusunda yatırımlarımıza devam etmek istiyoruz.”

e-perakende
Tasit.com’a Aslanoba’dan 2 milyon $’lık yatırım geldi

İkinci el taşıt piyasasına yönelik olarak faaliyet gösteren Tasit.com, Hasan Aslanoba’nın kurucusu olduğu Aslanoba Capital’den 2 milyon dolar tutarında yatırım aldı.
Tasit.com Kurucu Ortağı Birol Kabakoğlu, konu ile ilgili yaptığı değerlendirmede, 860 bin bireysel üye, 67 farklı ildeki bin 800’den fazla otomobil galerisi ve bayii ile Türkiye’nin en büyük ikinci el online otomobil platformlarından birini oluşturduklarını söyledi.

2009’da kuruldu
2009 yılında kurulan Tasit.com’un çokuluslu ortaklık yapısı ile daima gelişmeyi hedefleyen bir organizasyon olduğunu belirten Kabakoğlu, şöyle devam etti: “İlk yatırımımızı 2010 yılında CF Partners’den almıştık. Sonrasında Almanya merkezli yatırım şirketlerini de ortaklarımız arasına dahil ederek kesintisiz büyümemizi sürdürdük. 2009 yılında kurulan Tasit.com’un yatırımcıları arasına bir Türk yatırımcının da dahil olması bizi mutlu ediyor” dedi.

Yeni bir boyut
Tasit.com’un deneyimli takımı ve yatırımcı ekibine katılmaktan duydukları mutluluğu dile getiren Aslanoba Capital Kurucu Ortağı Hasan Aslanoba ise, “Tasit.com’un var olan hızlı büyüme ivmesinin bu sermaye girişi ile birlikte yeni bir boyut kazanacağına inanıyoruz. Türkiye’de taşıt dikeyindeki seri ilan platformlarının hem alıcılara hem de satıcılara yeni ürün ve servisler sunmaları için büyük bir imkanla karşı karşıya olduklarını görüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

CİLT BAKIMI
Limon otu etkisi

Lush’ın ‘Lovely Jubblies’ adlı kremi, çayırmelikesi, çuha çiçeği, limon otu gibi cildi sıkılaştırıcı, toparlayıcı bitkisel yağlar içeriyor. Marka yetkilileri, “Ayrıca badem, kakao ve jojoba yağı tüm boyun ve dekolte bölgesine nem veriyor ve besliyor” diyor.

Haberin Devamı

Hassas ciltlere
Dermalogica Super Sensitive Shield SPF30, hassas ciltlerin UV ışınlarından korunabilmesi için özel bir teknoloji ile geliştirildi. UV Akıllı Kapsül Teknolojisi, güneş koruyucuları içindeki antioksidan özellikli C ve E vitaminleri, ışınlara maruz kalındığında aktif hale geliyor.

Yalancı iğde
Yves Rocher Bitkisel Kozmetik Laboratuvarları’nın çift patentli ‘Ovale Lifting’ serisindeki ürünler, yalancı iğde bitkisi içeriyor. Gündüz kremi,gece kremi,göz kremi ve maskeden oluşan ‘Ovale Lifting’ serisine şimdi de benzersiz bir serum eklendi.

Çikolata, vanilya, çilek
Yeni Palmolive Body Butter duş jeli serisine, Çikolata Tutkusu, Vanilya Aşkı ve Çilek Rüyası çeşitleri eklendi. Marka yetkilileri, “Yeni ürünler tercihe göre farklı bakım alternatifleri sunarken, yoğun formülü ile kadifemsi bir cilt sağlıyor” diyor.

Haberin Devamı

Saf gül suyu
Rosa Damascena güllerinden üretilen saf gül suyu ve yüz yağları ‘Gülsha’ markasıyla piyasaya sunuldu. İlk etapta İstanbul’daki eczanelerde sınırlı sayıda satışa sunulan Gülsha ürünleri, www.gulsha.com.tr internet sitesinden online olarak da sipariş edilebiliyor.

Mobil uygulamayla kasa sırasına son!
Türkiye’nin hazır giyim, mobilya ve ev dekorasyonu perakendeciliği alanında faaliyet gösteren Mudo, tüketiciye kolaylık sağlayan yeni bir mobil uygulama geliştirdi. Mağaza içinde beğenilen ürünün barkodunun okutulması ile müşteriye online ve offline alışveriş deneyimini bir arada yaşatmayı hedefleyen proje, mağaza içerisinde kasada bekleme derdine son veriyor.
Mudo Genel Müdürü Barış Karakullukçu, Mudo’nun, her alanda olduğu gibi teknoloji alanında da ilklere imza atmayı amaç edindiğini söyleyerek, “Mobil uygulamayla yeni nesil müşterilere yeni nesil bir alışveriş ve sadakat platformu sunuyoruz” dedi.
Karakullukçu, şu bilgileri verdi: “Mudo ve Shopamani işbirliği ile hayata geçirilen Mudo mobil uygulaması, İstanbul’da İstinye Park Mudo City, Akmerkez Mudo City, Bağdat Caddesi Mudo Store ve İçerenköy Carrefour Mudo City mağazalarımızda teknoloji takipçisi müşterilerimizle buluşacak. 2013 yılı sonuna kadar tüm Türkiye’de yaygınlaştırılmayı planlıyoruz.”

Kişiye özel fırsat
Mudo’nun mobil uygulamasının müşterilerin alışveriş deneyimini farklılaştırma, kişiselleştirme ve kolaylaştırmayı hedeflediğini belirten Mudo İnovasyon ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Atilla Gümüş ise,”iOS ve Android işletim sistemlerini kullanan akıllı telefonlar için geliştirilen uygulama App Store ve Google Play üzerinden indirilebiliyor” diye konuştu.
Gümüş, öyle devam etti:
“Müşteriler mağazada satın almak istedikleri ürünün barkodunu akıllı telefonlarıyla okutarak renk ve beden seçimini gerçekleştirdikten sonra, ödeme işlemini telefonları üzerinden mobil olarak gerçekleştiriyor ve mobil kasada alışverişlerini sonlandırıyor. Arzu edilen ürünün mağaza stoklarında bulunmaması durumunda ürünün mevcut olduğu alternatif mağazalar uygulama üzerinden incelenebiliyor.”

Mobil uygulama neler sunuyor?
- Mudo mağazalarında arzu edilen ürünün barkodu akıllı telefonlarla okutularak detaylı ürün bilgisine ulaşılabiliyor.
- Mağazadan yapılan alışverişler, Mudo uygulaması üzerinden gerçekleştirerilebiliyor. Böylece kasa sırası beklemeden satın alma işlemi tamamlanabiliyor.
- Mudo Exclusive Card sadakat kart uygulamaya bağlanarak mevcut puanlar ve alışveriş geçmişi görüntülenebiliyor.
- Uygulamayla tüketiciye özel ve genel Mudo kampanyalarından her an haberdar ediliyor. Bu sayede alışverişlerde indirimlerden yararlanabiliyor ve mevcut puanlar kullanılabiliyor.
- O an mağazada olmayan ürünlerin hangi mağazalarda bulunduğu görüntülenebiliyor.
- Tüm bu işlemler Mudo güvencesi ile sanal ortamda gerçekleştirilebiliyor.

Statik defile podyumu tasarladı
Ataşehir’de faaliyet gösteren Brandium İstanbul Shopping Fest kapsamında onlarca marka ürünlerini podyumlara taşıdı. Alışveriş merkezindeki statik defile podyumları özel olarak tasarlandı. Shopping Fest’in bu yılki sembolü olan ‘lale’ figürü 15 farklı renk ve modelde defile alanlarına konuldu. Markaların yaratıcı ve görsel ekipleriyle dekore edilen statik defile podyumlarında sergilenecek sezonun en trend ürünleri 08/30 Haziran tarihleri arasında Brandium’da ziyaretçileriyle buluşuyor.

Yeni mağazasını Bodrum’da açtı
Erkek giyim alanında faaliyet gösteren Ramsey, yenilikçi tarzını Bodrum’a da taşıdı. Ramsey’in Türkiye’deki 28’inci konsept mağazası Bodrum Avenue AVM’de açıldı. Gözde turizm merkezlerinden Bodrum’da yılın 12 ayı hizmet verecek olan mağaza, beyaz rengin hakim olduğu şehrin mimarisinden ve Ege’nin mavi sularından ilham alarak dizayn edildi. Ramsey’in yeni mağazacılık konseptinin en son örneği olan ve renkli, şık, spor, dinamik ve rafine bir koleksiyonla hizmete giren Ramsey Bodrum Avenue, Bodrumlulara çeşitli alternatifler sunuyor.

Çocuklar için abiye
Yaz sezonuyla birlikte düğün ve balo gibi özel günler de takvimlerdeki yerini aldı. Civil, bu özel günler ve davetler için çocukları unutmadı. Marka yetkilileri, “Civil, çocuklar için birbirinden farklı modelde abiye modeller tasarladı. Civil’in 02-15 Yaş çocuk abiye modelleri, 37 mağazasında ve Civil internet sitesinde satışa sunuldu” diyor.
1996 yılından bu yana faaliyet gösteren Civil, 0-16 yas çocuk grubunda 17 yıllık tecrübeye sahip.