25.11.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
Orakçıoğlu, “Sürdürülebilir moda felsefesi ile koleksiyonlarımızın yüzde 30’u geri dönüşümden oluşuyor. Günümüz teknolojisinde recycle ürünler, Tencel- lyocell gibi selülozik ve mukavemetleri yüksek, cordura gibi yün ile uyumlu ve dayanımı yüksek elyaflardan oluşan ürünlerin kullanımının yapılmaya başlaması yaşam ömürlerinin de artması sonucunu doğurdu. Son iki sezondur global mağazalarımıza koleksiyon tanıtımlarını artık tamamen dijital showroomlarda sunmaya başladık. Numune servislerinde artık 3D çizim yapan platformlar sayesinde kaynak kullanımını daha aza indiriyoruz. Koleksiyonlarımızın 2025 yılında yüzde 90’ını geri dönüştürülmüş malzemelerden üretmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
Su ve enerji tasarrufu
Giresun’daki fabrikalarında hava ve su kirliliğini önlemeye yönelik filtreleme işlemi, yağmur sularının depolanması, elektriğin güneş panellerinden sağlanması gibi uygulamalarla sorumlu üretim ve tüketime öncülük ettiklerini vurgulayan Orakçıoğlu, üretim tesislerinin yanı sıra 82 ülkede yer alan mağazalarında da elektrik ve su tasarrufu sağladıklarını belirtti. Lojistiğin yeşil dönüşümüne katkı sağlamak üzere Milk Run Yönetim Sistemine geçtiklerini vurgulayan Orakçıoğlu, “İş birliğimiz ile lojistikte kullandığımız karton kutu yerine geri dönüştürülmüş plastikten üretilen geri dönüştürülmüş kutular ve geri dönüştürülmüş kâğıttan üretilen etiketler ve zeytin çekirdeğinden üretilen bioplastik mühür kullanıyoruz. Sadece lojistik alanındaki uygulamalarımızla son iki ayda toplam bin 213 ağacı koruduk ve 49 bin 927 kg karbon ayak izinin azalmasını sağladık” dedi.