Müşterilerine sportif performans odaklı ürünler sunan spor giyim markası Under Armour bir yıl önce girdiği Türkiye pazarında her geçen gün büyüyor. İlk mağazasını 18 Mart 2016’da İstanbul’da Akasya Acıbadem Alışveriş Merkezi’nde açan Amerikalı spor giyim markası şu anda İstanbul, Anraka, İzmir ve Bursa’da tam 12 mağazaya ulaştı.
Profesyonel sporculara yönelik sportif performans artırmayı amaçlayan ürünler geliştiren marka, içlikten takım formalarına,
ayakkabıdan iç çamaşırına, atletten eldivene, şapkadan sırt çantasına kadar inovatif bir anlayışla ürettiği geniş bir ürün yelpazesine sahip.
Türkiye’deki perakende ortağı Doğuş Perakende Grubu olan firmanın temelleri kendisi de bir Amerikan futbolcusu olan Kevin Plank tarafından 1996’da atıldı. Plank, formasının içine giydiği pamuklu tişörtün terleme nedeniyle aşırı ıslanmasından rahatsız olduğu için, teri dışarı atan ve böylece kuru kalmasını sağlayan yeni bir tişört geliştirmeye koyuldu. Büyükannesinin garajına kapanan Kevin, birkaç bin dolarlık sermayesiyle ilk ürününü geliştirdi. Atlanta Falcons’dan takım arkadaşı olan birkaç futbolcuyu ikna ettikten sonra ilk yıl, 17 bin dolarlık satış yaptı. 20 yılda spor giyimin önemli bir ismi haline gelen firma bugün 175 kişilik inovasyon takımıyla tüm dünyaya satış yapıyor.
2.5 yılda geliştirdiği 3D baskılı ilk spor ayakkabısının
dünya lansmanını geçen sene yapan, Under Armour Türkiye’de yoğun talep üzerine e-satış sitesi “underarmour.com.tr”yi mart ayında hizmete soktu. 6 bin çeşit ürünün satışta olacağı online mağazada, yıl sonuna doğru mağazalarda bulunmayan dağ yürüyüşü, beyzbol, hokey, balıkçılık gibi serilerin ürünlerine de yer verilecek.
Under Armour’un ‘yol arkadaşı’ olduğu bazı sporcular arasında NBA yıldızlarından MVP Stephen Curry, olimpiyatlarda en çok madalya kazanan yüzücü Michael Phelps ve üç kez Grand Slam şampiyonluğu kazanan başarılı tenisçi Andy Murray da var.