EkonomiKendi markasıyla ‘oyun alanı’nı genişletecek

Kendi markasıyla ‘oyun alanı’nı genişletecek

08.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Farklı markalara üretim yaparken, son yıllarda kendi markasıyla geliştirip ürettiği markalarla da söz sahibi olmaya çalışan Karsan, şimdilerde bu ürünlerle Avrupa’ya açılmak için adeta seferberlik başlattı...

Kendi markasıyla ‘oyun alanı’nı genişletecek

Yaklaşık 50 geçmişi bulunan, bugüne kadar adını daha çok Peugeot, Hyundai, Menarinibus gibi farklı markaların araçlarını üretmesiyle adını duyuran Karsan, 2009 yılından itibaren ardı ardına kendi markasını taşıyan ürünler piyasaya sunmuştu. Karsan, bu ürünlerle yurt içinde belirli bir seviyeye ulaşırken, şimdilerde “oyun alanını” genişletme ve Avrupa’ya açılma kararı verdi.

Haberin Devamı

Şirketin yeni CEO’su Okan Baş, bir yandan farklı markalara üretim yaparken diğer yandan da “Atak”, “Star” ve “Jest” gibi özgün araçlarla ilerlediklerini vurgularken, değişimin parçası olarak oyun alanlarını genişletmek amacıyla çalışma başlattıklarını söyledi.

Kendileri açısından yerli pazarın sınırlı bir hacim sunduğunu, bu nedenle de Jest, Atak ve Star’ı Avrupa’ya çıkarmak için tüm güçleriyle çalıştıklarını anlatan Baş, Avrupa normlarını karşılayan ürünleriyle pazarlama stratejilerini yeniden oluşturduklarını kaydetti.

Kendi markasıyla ‘oyun alanı’nı genişletecek

Avrupa’ya minibüs

Karsan markalı ürünlerin, tamamen kendi pazarını yaratabilen araçlar olduğunu kaydeden Okan Baş, “Şu anda başta Fransa, Almanya, İspanya, İtalya olmak üzere minibüs kültürünü, ara ürünlere yönelik alışkanlığı Avrupa’ya taşıyoruz. İlerleyebilecek de çok mesafemiz var. Jest, Atak ve Star için bu yıl Avrupa’ya 300 adetlik bir ihracat hedefimiz var” dedi.

Haberin Devamı

Araçları sadece satmaya çalışmayıp, bir ulaşım konsepti de sunduklarını belirten Baş, “Örneğin Almanya’ya, yolcuların az olduğu saatler için ve yaşlılara yönelik seferler için Jest ve Atak’ı öneriyoruz. Madrid, tarihi alanlarda kullanmak üzere 18 adetlik elektrikli araç ihalesi açtı. Şu an elektrikli Jest orada test edildi, sonucu bekliyoruz. Halen Dominik Cumhuriyeti’nden Yunanistan, Macaristan’a birçok ülkelerde Karsan markalı ürünlerimiz bulunuyor. Sırada Belçika var” diye konuştu. Geçen yıl büyük bölümü Hyundai markalı olmak üzere 100 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini de vurgulayan Okan Baş, “Ciromuzdaki ihracat payımız yüzde 60 oranında. Bunun, 2017 yılında da aynı yekilde olacağını öngörüyoruz” dedi.

Jest bizi şaşırttı

Yeni stratejileriyle müşteriyi merkeze alan bir yaklaşıma öncelik verdiklerini belirten Okan Baş, “Bu değişimin ilk örneği olarak ‘Jest+’yı gösterebilirim. Jest+’yı ilk olarak bayilerimize tanıttık ve çok iyi tepkilerle karşılaştık. Lansmana kadar yani 15 gün içerisinde 300 adet sipariş aldık. Üstelik hiçbir duyuru ve iletişim yapmadan. Jest+’nın bulunduğu segment, Türkiye’de yılda 3 bin 500 adedi kapsar. Biz, geçen toplamda 1.000 adedin üzerinde Jest sattık. Bu yüzden 15 günde 300 adet sipariş, çok değerli” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

ABD’ye prototipler eylülde gidiyor

Karsan CEO’su Okan Baş, Amerikan Posta İdaresi’nin (USPS) “yeni nesil dağıtım aracı” ihalesinde süreçlerin devam ettiğini, eylül ayında testler için 6 adet prototipi ABD’de teslim edeceklerini söyledi. Geliştirdikleri aracın tamamen özgün ve farklı bir araç olduğunu kaydeden Baş, “Özellikle verimlilik ve işlevsellik açısından rakiplerimize göre daha iddialıyız” dedi.
Geliştirdikleri aracın, sadece ABD Posta İdaresi’nin ihalesine yönelik olmayacağını anlatan Baş, “Burada kaybedebiliriz de. Ancak lojistik ve dağıtım faaliyetleri sürekli gelişiyor. Bu nedenle, özellikle ABD’de bu tip araçlara büyük ihtiyaç olacak. Bu ürüne sahip olmak bile, bizim için önemli” diye konuştu. Karsan, USPS’in ihalesinde son 6’ya kalmıştı. Karsan’ın rakipleri arasında ABD’li AM General, Oshkosh, Utilimaster, VT Hackney ve Hintli Mahindra bulunuyor. İhale 18 bin adet hibrit ve elektrikli aracı kapsıyor.

Haberin Devamı

Skoda’nın iddialı KodIaq’ı Türkiye’de

Kendi markasıyla ‘oyun alanı’nı genişletecek

Çek üretici Skoda’nın SUV sınıfındaki en önemli temsilcisi olan Kodiaq, 109 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Markanın SUV atağının ilk adımı olan Kodiaq, Skoda’nın etkileyici tasarım diline uygun şekillendirilmiş bir model. Çekiciliğin yanı sıra Skoda’ya özgü pratikliği de bir arada sunan Kodiaq, 1.4 lt TSI benzinli ve 2.0 lt TDI dizel motorlar seçenekleriyle satın alınabiliyor. Söz konusu motorların güçleri 125 HP ile 190 HP arasında değişirken, motor seçeneğine göre 6 ileri manuel veya 6-7 ileri DSG otomatik şanzımanla kombine edilebiliyor. Kodiaq’ın 2 ve 4 tekerlekten çekişli versiyonları bulunuyor. “Ambition”, “Style” ve “Prestige” olmak üzere üç farklı donanım paketihne sahip Kodiaq’ın, isteğe bağlı 7 kişilik versiyonu da mevcut.

‘Yoğun ilgi var’

Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, SUV sınıfının Türkiye’de de sürekli artan bir satış grafiğine sahip olduğunu vurgulayarak, “Kodiaq ile bu segmentte de iddiamızı çok güçlü bir şekilde ortaya koyacağız” dedi. Kodiaq’ın, Skoda’ya dinamizm katacağını ve yeni müşteriler kazandıracağını belirten Senyücel, “Bu modelimizin ülkemizde de çok sevileceğinin işaretlerini, henüz daha satışa başlamadan gelen yoğun taleplerden anlıyoruz. Kodiaq’ın da katkısıyla, Superb ve Octavia ile yakaladığımız çıkışı sürdürmeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Peugeot 308’e gençlik aşısı

Kendi markasıyla ‘oyun alanı’nı genişletecek

Fransız üretici Peugeot’nun popüler orta sınıf modeli 308, “gençleşme” operasyonu geçirdi. Önümüzdeki aylanda satışa sunulması beklenen yenilenmiş 308, Peugeot markasının “aile çizgisi” haline gelen yeni ön tasarımına sahip. Özellikle radyatör ızgarası, buna uygun olarak tamamen değişirken, ön tampon da bu değişimin parçası olarak tamamen değiştirilmiş. Tüm donanım seviyelerinde sunulan LED gündüz farları, etkileyici dış tasarımı sağlamlaştırırken, iç mekanda da, yeni grafik efektleriyle 3 boyutlu uydu navigasyona ve tüm fonksiyonlarla kolay erişim sağlayan dokunmatik ekranlı Peugeot “i-Cockpit” dikkat çekiyor.

Yenilenen Peugeot 308’de Aktif Güvenlik Fren Sistemi ve Aktif Şerit Takip Sistemi de dahil 8 adede kadar gelişmiş sürüş destek sistemleri bulunabilirken, 308, (otomatik vitesli versiyonlarda) “fren yaparak aracı durdurabilen” veya (manuel şanzımanla) 30 km/s fonksiyonuna sahip ilk PSA Grubu otomobili olmasıyla öne çıkıyor. 308’de ayrıca 180 derece açılı arka kameraya sahip “Visiopark” ve “Park Yardımcısı” fonksiyonu da dikkat çekiyor.

Yeni bir motor

Bununla birlikte aracın iki büyük yeniliği daha var. Bunların ilki, 1.5 lt hacimli 130 HP’lik dizel motor. PSA Grubu’nda bu motorun kullanıldığı ilk araç, yenilenen 308 olacak. İkinci yenilik ise, bu motorun yanı sıra 180 HP’lik dizel 308 GT’de de kullanılan 8 ileri otomatik şanzıman. Araçta, 3 silindirli ve 130 HP’lik benzinli motor da yerini koruyor.

Otomobil ihracatında yükseliş sürüyor...

Kendi markasıyla ‘oyun alanı’nı genişletecek

Otomotiv ihracatı, nisanda yüzde 12 artarak 2.3 milyar dolar olarak gerçekleşti. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) verilerine göre, son 11 yıldır üst üste ihracat şampiyonu olan otomotiv, yükselişini nisan ayında da sürdürdü. Binek otomobil ihracatı yüzde 61 artışla 968 milyon dolar, otobüs-minibüs-midibüs ihracatı da yüzde 7 yükselişle 140 milyon dolar oldu. Otomotiv yan sanayi ihracatı yüzde 13 azalışla 735 milyon dolar, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı da yüzde 7 gerilemeyle 408 milyon dolar oldu. Otomotiv yan sanayinde en fazla ihracat yapılan ilk 10 ülkenin 9’una ihracat düşüş gösterirken, Fransa’ya yüzde 25, İngiltere’ye yüzde 11, ABD’ye ihracatta da yüzde 20 gerileme yaşandı. Rusya’ya ihracatıysa ise yüzde 21 arttı.

DOD’dan 360 derece bakış

Kendi markasıyla ‘oyun alanı’nı genişletecek

DOD, Türkiye ikinci el otomobil pazarında bir ilki gerçekleştiriyor. DOD’un web sitesi ve mobil uygulaması üzerinden hayata geçirilen uygulamada, 360 derece araç içi görünüm özelliğiyle ikinci el otomobil satın almak isteyenler, ilgilendikleri araçların içini çok daha detaylı inceleyebilme imkanı sunuluyor. DOD dijital platform kullanıcıları, DOD stoklarından ilgilendikleri araçların içini “360 Derece İç Görünüm” butonuna tıklayarak, tüm detaylarıyla 360 derece inceleyebiliyor. Kullanıcılar böylelikle aracın içinde fiziki olarak bulunmadan, sanal olarakaracıniçindeymiş gibi her detayı daha yakından görebiliyor ve farklı bir araç inceleme deneyimi yaşıyorlar.