03.04.2021 - 07:01 | Son Güncellenme:
DUYGU ERDOĞAN
DUYGU ERDOĞAN
Limak Holding’in enerji dağıtım sektöründe faaliyet yürüten Uludağ Elektrik Dağıtım Şirketi’nin 2016 yılında devreye aldığı Kars Çağrı Merkezi, şehirdeki yeni lokasyonunda hizmete açıldı. Çağrı merkezinin müşterilere daha iyi hizmet sunulması ve çalışanların koşullarının pandemi de göz önüne alarak daha nitelikli hale getirilmesi amacıyla yenilendiği belirtildi. Daha önce alt yükleniciler ile çağrı merkezi hizmeti sunan Uludağ Elektrik Dağıtım bu sayede merkezi kendi bünyesinde konumlandırdı. Merkezde toplam 200 kişiye istihdam sağlanırken, istihdamın yüzde 73’ünü kadınlar oluşturuyor.
Merkezin açılış töreninde konuşan Limak Holding Kurucu Başkanı Nihat Özdemir, Güney Marmara Bölgesi’nde Bursa, Balıkesir, Çanakkale, Yalova olmak üzere dört şehirde 5 milyon vatandaşa hizmet verdiklerini hatırlatırken, Kars’taki çağrı merkezlerinin müşteri memnuniyetinin nabzını tuttuğunu söyledi. Özdemir, “Kars bizim için şirketimizin vitrini. Vatandaşımız enerji ile ilgili bize ulaşmak istediğinde onlara ilk karşılaşmayı bu şehirden gerçekleştiriyoruz. Ülkenin doğusu ile batısı arasındaki köprü niteliğinde olan bu hizmetin temsilcisi olmaktan gurur duyuyoruz. Ekibimizin kadın ve genç nüfus ağırlıklı oluşmasının kente büyük bir katkı sağlayacağına inanıyoruz” dedi.
İstihdam artıyor
Açılış törenine katılan eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Uludağ Elektrik Dağıtım’ın açtığı yeni çağrı merkeziyle birlikte şehirde bu alanda çalışanların sayısının 1000 kişiye yükseldiğini söyledi. Kars Valisi Türker Öksüz ise özellikle genç ve kadın istihdamında zorlandıklarını, kamu ve özel sektör yatırımlarıyla hizmet sektöründe bu ihtiyacın karşılandığını ifade etti. Öksüz, çağrı merkezi alanında Kars’ta dört firmanın bulunduğunu belirtirken, buralarda kadın ve genç ağırlıklı olmak üzere binin üzerinde çalışan olduğunu dile getirdi.
Günde 5 bin çağrı
Limak Enerji Müşteri Deneyim Müdürü Musab Acar, Güney Marmara Bölgesi’nde Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova’da 5 milyon vatandaş ve 3 milyon aboneye Kars’ta bulunan yeni çağrı merkezi vasıtası ile hizmet vermeye başladıklarını belirtti. Söz konusu çağrı merkezinde günde 5 bin çağrı aldıklarını ve yılda ortalama 1.6 milyon görüşme gerçekleştirdiklerini anlatan Acar, “Çağrıların yüzde 98’ini 20 saniyede karşılıyor, yüzde 70’inin talebini ise anında çözüyoruz. Kalanı ise 24 saat içinde çözülüyor” dedi. Pandemi ile birlikte müşteri taleplerinin ve hassasiyetinin arttığını dile getiren Acar, “Çalışanlarımızın yüzde 68’i üniversite mezunu ve yüzde 73’ü kadın personelden oluşuyor. Kadın adaylara pozitif ayrımcılık sağlıyoruz. Yöneticilerimiz de yarı yarıya kadın ve erkek. Çalışan sirkülasyonu yüzde 1 seviyesinde bile değil, memnuniyet yüksek” diye konuştu.
‘Aldığımız eğitimi aktarıyoruz’
Merkezin takım liderlerinden Burak Toptaş ve Ebru Sarıçayır eşit görevler paylaştıklarını belirtirken, daha önce aldıkları eğitimi şimdi yeni arkadaşlarına aktardıklarını dile getiriyor. Çalışanlar, pandemi nedeniyle evden çalışma imkanı da sağlandığını aktardı.
3 yıldır söz konusu çağrı merkezinde çalıştığını belirten Filiz Atılgan da, “Bölgemizde son yıllarda çağrı merkezi açılışları arttı. Kadınlar için de önemli bir istihdam alanı oluştu bu yolla. Bir kadın için çalışma şartları da iyi olduğu için 3 yıldır burada çalışıyor ve aile ekonomimize katkı sunuyorum” dedi.