19.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü-Otokolik
Kamyon konusunda sürekli yeni çalışmalar yapan Ford Otosan, tamamen kendi imkanlarıyla geliştirdiği Cargo için Ecotorq motor ve arka aks da geliştirmişti. Hatta kendi geliştirdiği motorun lisansını, Çin’e de satan Ford Otosan, bu kez de Cargo için yine kendi Ar-Ge’sinde bu kez vites kutusu geliştirdi. Kamyonda üç önemli ürün grubu bulunduğunu, bunların arka aks, motor ve vites kutusu olduğunu ifade eden Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Uzun yıllardır motor üretiyoruz. Geçen yıl da 13 lt E6 Ecotorq ile önemli adım attık. Kendi geliştirdiğimiz arka aks ise, yıl üretime alındı. Şimdi de kendi şanzımanımızı üretmeye hazırlanıyoruz” dedi. Bunun için iki yıl önce çalışmalara başladıklarını kaydeden Yenigün, “49.5 milyon euro yatırımla yerli şanzıman üretimi için çalışmalarımıza başladık. 2019 yılı itibariyle hem geliştirme hem de ü
Avantajlı olacak
Ağır ticaride Türkiye’nin ilk yerli şanzımanını geliştirip üreteceklerini, böylelikle Cargo’nun, katma değeri en yüksek araç olacağını vurgulayan Yenigün, şanzımanın patent ve lisansının da kendilerine ait olacağını bildirdi. Vites kutusunun, Cargo’da kullanılmasının yanı sıra, kendi başına satılabilecek bir ürün de olacağının altını çizen Yenigün, “Kamyonlarımızın yerlilik oranı, parça bazında yüzde 89. Bu, şanzımanla yüzde 90’ın üzerine çıkacak” dedi. 15 bin adet kamyon üretim kapasiteleri olduğunu hatırlatan Yenigün, 2020’den itibaren her yıl üretimlerinin üçte birini ihraç etmeyi hedeflediklerini de sözlerine ekledi.
Kapasite 455 bin olacak
Geçen yılı iyi bir sonuçla kapattıklarını, özellikle üretim ve ihracat adetlerinde rekora imza attıklarını vurgulayan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Bu yıl ihracatta hem parasal hem de adetsel olarak birinci olduk. Ciromuzun yüzde 70’i, üretimin yüzde 80’i ihracat odaklı. Bu ihracat başarımız, esas olarak Custom modelinden geliyor” dedi.
Gölcük fabrikasına sürekli yatırım yaptıklarını, bu yıl da Custom modelinin üretim kapasitesini artırmak üzere yatırım yaptıklarını anlatan Yenigün, Eylül ayından itibaren toplam kapasitelerinin üç fabrikada 455 bin adede çıkacağını söyledi. Geçen yıl hem kapasite hem de kullanım oranlarını artırdıklarını da hatırlatan Yenigün, “Kapasite kullanım oranımız tüm fabrikalarımızın toplamında yüzde 80’den 88’e yükseldi” diye konuştu.
Transit Custom’ın hibrit versiyonunun da hazır olduğunu, PHEV (Plug-in Hybrid Electrical Vehicle-Dışarıdan Şarj Edilebilir Hibrit Elektrikli Araç) teknolojili aracın 2019’da pazara sunulacağını anlatan Yenigün, “Ürün geliştirme Ford tarafından yapılıyor, Ford Otosan olarak üretim mühendisliği konusunu biz yürütüyoruz. Üretim yeri Gölcük fabrikamız olacak” dedi
Yenilikler var
Yakın zamanda hafif ticaride makyajlanan Courier ve Connect modellerini satışa sunacaklarını anlatan Yenigün, 2018’de tüm ticari ürün ailesinin gençleşeceğini kaydetti. Ford Otosan bu yıl EcoSport SUV’un yanı sıra yenilenen Mustang’i ve tamamen yeni nesil Focus’u da pazara sunacak. Cargo’nun yeni modeliyse yılın son çeyreğinde pazara sunulacak. Yenigün, 110-120 bin adet perakende satış, 295-305 bin adet ihracat, 405-425 bin adet toplam satış, 370-380 bin adet üretim ve 210-230 milyon euro yatırım gerçekleştirmeyi hedeflediklerini kaydetti.
‘Amiral gemisi’ coupe satışta
Mercedes-Benz’in amiral gemisi olarak bilinen S-Serisi’nin Coupe versiyonu, yenilenen haliyle Türkiye’de de satışa sunuldu. Türkiye’de 1.257.700 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan S-Serisi Coupe, geliştirilmiş tasarımııyla daha sportif bir görünüme büründü.
S-Serisi Coupe, yeni krom alt eklentiye ve geniş hava girişlerine sahip ön tampona kavuşurken, yeni yan marşpiyeler ve V12 görünümünde çift egzoz çıkışları dinamik görüntüsünü destekliyor. Daha dinamik bir görünüme sahip olan AMG tasarım konseptinde de, yeni ön ve arka tamponlar var. Yeni S-Serisi Coupe’de kullanılan LED teknolojili Akıllı Işık sistemi ise, isteğe bağlı olarak “Swarovski kristallerle” süslenebiliyor. Yüksek kalitede, farklı sayı ve özelliklere sahip kristallerle süslenen aydınlatma grubu, öbyelikle alışılmışın dışında bir gece ve gündüz tasarımı oluşturulabiliyor.
Yeni S-Serisi Coupe’de kullanılan “LINGUATRONIC” sistemi, 450’ye kadar sözlü komutu algılayarak sadece bilgi ve eğlence sistemlerini değil, klimadan koltukların masaj fonksiyonuna kadar pek çok donanımın çalıştırılıp yönetilmesini sağlıyor. Otonom sürüşe giden yolda teknolojileri güncellenen araçta ayrıca yolu tarayarak süspansiyonların sertliğini ayarlayabilen altyapı da kullanılmaya başlandı.
Aracın motor seçeneklerinde de yenilikler var. S 560 Coupe’de sunulan yeni çift turbolu V8 motor, öncüsüne oranla yüzde 8’e kadar daha az yakıt tüketiyor. Yeni V8 motor 469 BG gücünde. S450’de ise 367 beygirlik V6 motor bulunuyor. AMG serisinin motorlarıysa 612 BG’lik V8 ve 630 beygirlik V12’den oluşuyor.
Binek satışlarını 4 kat artıracak
Temsa Motorlu Araçlar Genel Müdürü Levent Akpulat, Mitsubishi’nin yeni nesil modelleriyle birlikte, Türkiye’deki satışlarını 4’e katlamak istediklerini söyledi. Akpulat, “Mitsubishi Motors’un yeni jenerasyon otomobillerinin ilki olan, yeni coupe SUV modeli Eclipse Cross’un lansmanını Nisan ayında gerçekleştirmeyi planlıyoruz.
Akpulat, bu lansmanla binek araç kategorisindeki satışlarını 4 kat artırmayı amaçladıklarını kaydederken, “Pick-up kategorisindeki güçlü oyuncumuz L200’de ise rekabetçi pozisyonumuzu koruyacağız” diye konuştu.
İŞTE TÜRKİYE'NİN 7 FİNALİST OTOMOBİLİ
Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışmasının finalistleri belli oldu. OGD üyesi 76 otomotiv gazetecisinin yaptığı oylama sonucunda, Ocak 2017-Şubat 2018 tarihleri arasında satışa sunulmuş 23 aday otomobil arasından “BMW 5 Serisi”, “Ford Fiesta”, “Hyundai Ioniq”, “Peugeot 5008”, “Skoda Kodiaq”, “Volkswagen Polo” ve “Volvo XC60” finale kalmaya hak kazandı.
3 Nisan tarihinde başlayacak ikinci aşamada ise 7 finalist otomobilin test sürüşü, Intercity İstanbul Park’ta gerçekleştirilecek ve ardından ikinci oylamaya geçilecek. Bu oylamada her jüri üyesi sahip olduğu 250 puanı adaylar arasında dağıtacak. En fazla puan alan finalist, “Türkiye’de Yılın Otomobili” seçilecek. Birincinin açıklanacağı gala gecesi ise 17 Nisan’da gerçekleştirilecek. OGD üyeleri, seçim yaparken “tasarım, yol tutuş, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon oranları, güvenlik, donanım seviyesi, fiyat-değer oranı” gibi kriterlere göre oy veriyor. “Türkiye’de Yılın Otomobili 2018”, PPG Otomotiv Tamir Boyaları ana sponsorluğunda, Bridgestone, Intercity ve Shell Helix Motor Yağları co-sponsorluğunda gerçekleşiyor.