22.01.2023 - 10:34 | Son Güncellenme:
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, bugün Türkiye'nin en hızlı metrosunun kullanılacağı hattın açılışını yapacak. Açılışın saat 14.00'te yapılması planlanıyordu. Ancak an itibarıyla açılış töreni başlamadı.
Dev projenin açılışına kısa bür süre kala Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye'nin en hızlı metrosuyla ilgili CNN Türk canlı yayınında önemli bilgiler verdi. Bakan Karaismailoğlu şu ifadeleri kullandı:
"Bugün yine ülkemizi enlerin kazandırıldığı projenin açılışı ile bir aradayız. Bugüne kadar 197 milyon yolcuya hizmet vermiş. İstanbul Havalimanı dünyanın transit merkezi. Toplamda 34 km’lik şehir içi metro için ciddi bir rakam. Kısa süre bitirmek için önemli mühendislik çalışmaları gerçekleştirdik. Aynı anda tam 10 tünel açma makinası kullanarak kısa sürede bitirdik.
'MİMARİSİYLA DÜNYAYA ÖRNEK OLACAK'
Kağıthane İstanbul Havalimanı arası 34 km, 8 hat var. Kağıthane’ye gelen vatandaşımız ister Mecidiyeköy bağlantısını ister Mahmutbey bağlantısını kullanacak. Esenler’deki vatandaşımız 45 dk’da Havalimanına ulaşabilecek. 35 dk’da Taksim’den İstanbul Havalimanı’na ulaşabilecek.
Bu hat mimarisiyle tasarımıyla dünyaya örnek olacak bir metro projesi.
YANGINLA İLGİLİ TEDBİRLER HAKKINDA
Burada akıllı tünel konsepti ile yangın durumunda otomatik olarak kendisi bütün tedbirleri alarak olumsuz şartları ortadan kaldıran bir sistem var. Herkes için erişilebilir istasyonlar. Kabartma taşlardan klavuz yollarına, ses sistemlerine kadar herkes için erişilebilir bir istasyon. Engelli kardeşimiz buradaki ulaşımını gerçekleştirebilecek.
Biz ulaşımda hiçbir şey için engel tanımıyoruz. Yeni bir metro yapacak kurum en iyisi nerede diye bakacak olursa Kağıthane-İstanbul havalimanı metro hattını görebilecek diyebiliriz.
SİNYALİZASYON HAKKINDA
Sistemlerde sinyalizasyon olmazsa olmaz bu sinyalizasyon sistemini dünyada kuran 5 firma vardı. Biz de onlara mahkumduk. Olağanüstü ücretler talep ederler, maalesef burası 5 firmanın tekelindeydi. Biz 3 yıl önce yerli ve milli nasıl yaparız diye oturduk. ASELSAN-TÜBİTAK iş birliği ile başarıyla bitirmiş olduk. Bu hattımızda yerli ve milli sinyalizasyon sistemi kuruldu.
Bu dünyadaki 5 kişinin tekelinde olan işletmeyi de ortadan kırmış olduk. Türkiye’ye kazandırmış olduğu çok önemli bir gelişme.
Türkiye 20 yıldır bu ve benzeri projelerle çok tanıştı. Türkiye 30 yıllık planlar yapan bir Türkiye, inşallah bunun devamı Halkalı Marmaray’a kadar uzanacak. "
REKORLARIN KIRILDIĞI BİR PROJE
Öte yandan Bakan Karaismailoğlu dün katıldığı bir TV programında dev projeyle ilgili şu ifadeleri kullanmıştı:
"İstanbul Havalimanı Metrosu, dünyanın transit merkezine, dünyanın en büyük havalimanına bağlanacak bir hat. 34 kilometreyle devasa bir uzunluk. Rekorların kırıldığı bir proje. Arnavutköy'e de bağlanınca 69 kilometrelik bir uzunluğa ulaşacak. Bu metro hattıyla Avrupa yakası tamamen çevrilecek. Metroda akıllı tünel sistemi kullanıldı. Sıfırdan yaratılan bir sistem kuruldu. Tamamen yerli ve milli imkanlarla yapıldı. Diğer metrolarda da bu sistem kullanılabilecek. Sistem tek bir kumanda merkezinden yönetilebilecek.
İSTANBUL HAVALİMANI METRO ÜCRETİ NE KADAR OLACAK?
İstanbul Havalimanı Metro ücreti, kısa mesafe 9.90 TL olacak, en uzun mesafe ise 12 TL olacak. Öğrenciler de bu ücretin yarısını ödeyecek. Öğretmenler için de farklı indirimler geçerli olacak.
Saatte 120 kilometre hıza ulaşacak. Türkiye'nin en hızlı metrosu olacak. Kağıthane'den İstanbul Havalimanı'na 24 dakikada gidilecek.
"HIZLI TREN'İN HAVALİMANINDA BİR DURAĞI OLACAK, METROYLA ENTEGRE EDİLECEK"
Şubat ayı içerisinde Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi hattını açacağız. Kazlı Çeşme-Sirkeci metro hattını ise Nisan-Mayıs gibi bitirmeye çalışıyoruz. Arnavutköy'den başlayıp, Kayaşehir'den geçerek Marmaray'a kadar uzanan 31 buçuk kilometrelik hattı bu yıl hizmete alacağız. Altunizade-Üsküdar-Ümraniye hattı da 2024 yılında açılacak. Hızlı trenin İstanbul Havalimanı'nda bir durağı olacak. Metroyla entegre edilecek. İstanbul Havalimanı'ndan Ankara'ya kadar gidilebilecek.
İSTANBUL'UN ULAŞIM SORUNUNUN ÇÖZÜLMESİ İÇİN RAYLI SİSTEM PROJELERİNİN BİR AN ÖNCE BİTMESİ GEREKİYOR
İstanbul ulaşım master planı sorunları çözecektir. İstanbul genelinde raylı sistemleri 3 milyon kişi kullanıyor. İETT'yi ise 4,5 milyon kişi kullanıyor. Bu otobüslerin yenilenmesi gerekiyor. İstanbul'un ulaşım sorununun çözülmesi için raylı sistem projelerinin bir an önce bitmesi gerekiyor. Birinci öncelik raylı sistem yatırımları, ikinci öncelik de otoyol yatırımlarının bitmesi. Raylı sistem 3 milyon kişi, İETT 4,5 milyon, minibüsler 3,5 milyon yolcu taşıyor. Taksiler, bu yolcuların yalnızca yüzde 10'unu taşıyor. Sorun taksi sayısı değil, eğitim sorunu var. İstanbul'da şu an da 3 bin 200 taksi kullanıma alındı.
KÖPRÜ VE OTOYOL ÜCRETLERİNE ZAM OLACAK MI?
2023'te köprü ve otoyollara zam yapılmayacak. Karar yılın tamamını kapsayacak. Farkı devlet karşılayacak."
GÜNLÜK 800 BİN YOLCUYA HİZMET VERMESİ PLANLANIYOR
Bugünden itibaren, İstanbul Havalimanı'nın ulaşım yükü de hafifleyecek.
İstanbul Havalimanı-Kağıthane hattı günlük 800 bin yolcuya hizmet verebilecek. Yolcuların da rahat ve güvenilir bir şekilde metroya ulaşabilmesi için giriş bölümünde 20 turnike yer alıyor.
İstanbul Havalimanı-Kağıthane metro hattı 34 kilometre uzunluğunda. Önümüzdeki aylarda Gayrettepe bölümünün de faaliyete geçmesiyle hat uzunluğu 37,5 kilometreyi bulacak.
UÇAĞIN İÇİNDEYMİŞ HİSSİ VERİYOR
Havalimanı metro hattında, peronlarda paks diye ifade edilen peron ayırıcı kapı sistemleri mevcut. Araç perona gelip park pozisyonu aldıktan sonra kapı devreye giriyor. Yolcuların güvenli bir şekilde giriş çıkışı sağlanıyor.