19.10.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye’de toplam istihdamın yüzde 13.6’sının perakende sektöründe çalıştığını, bunun da yüzde 23’ünün kadın olduğunu belirten Tavus, “Dünyada nüfusun yarısını oluşturan kadınlar tüketim harcama kararlarının yüzde 70’in veriyor. Araştırma sonuçlarına göre üst düzey yönetici rollerinde en az yüzde 30 oranında kadın bulunan şirketlerin net karı diğer şirketlerden yüzde 6 oranında fazla” dedi.
Farkındalık oranı düşük
Tavus, 2016 yılından beri Türkiye’deki perakende ve tüketici malları sektöründe çalışan lider kadınları desteklemek amacıyla düzenli toplantılarla bir araya geldiklerini anımsatarak, “Hem kişisel olarak hem de çalıştıkları kurum adına kendilerini sürekli geliştirmeyi ve iletişim ağını genişletmeyi hedefleyen 125 bireysel üyeye ulaştık. Yılsonuna kadar üye sayımızı 200’ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. LEAD Network Türkiye’yi destekleyen Migros, Carrefoursa, Metro, Tchibo Türkiye gibi büyük perakendecilerin yanında Unilever, P&G, PepsiCo, Coca-Cola İçecek, Lila Kağıt gibi büyük üreticiler de var. Hedefimiz perakende sektöründe üst düzey kadın işgücünün önemi konusunda farkındalık yaratmak için şirketlerle ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği içerisinde olmak” diye konuştu.