18.04.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Kadife Şahin
Muhtar Kent, “Bugün tüketici manzarası hızla değişiyor. Yani dönüşüm geçiren tüketiciye daha yakın durmamız gerekiyor. Tüketici daha fazla güçleniyor, daha fazla seçenek istiyor. Pazarlama ve iletişim değişiyor. Kitle pazarlamasından kişisel pazarlamaya dönüşüyor” diye konuştu.
Kadın sayısı artacak
Şirketlerinin inovatif fikirlere önem verdiğini belirten Kent, “Dünyadaki ilk bitki şişesini yaptık. Şeker kamışı atığından oluşturulan şişeler üretmeyi başardık. Bu şirket içinde oluşturulan bir fikir değildi. Hindistan’da ortaklarımızdan biri söyledi bu fikri. Şu anda insanların içeceğini içip, paketini yiyebileceği bir şişe üzerinde çalışıyoruz” dedi.
Çoklu global ve lokal bir işletme olduklarını hatırlatan Kent, “İnsanların kendilerini, kültürlerini en doğru şekilde tanıtabilmelerine olanak sağlamak zorundayız” ifadesini kullandı.
Şirketin ürünlerini satın alanların yüzde 66’nın kadın tüketiciler olduğunu, ancak şirket yönetiminde kadın sayısının az olduğunu belirten Muhtar Kent, orta kademede çalışan kadın yönetici oranının yüzde 18 olduğunu kaydetti.
Kent, hedeflerinin kadın çalışan sayısını yüzde 50’ye çıkarmak olduğunu söyledi.
Uzun vadeli değer...
Muhtar Kent, global suya saygı olmadığını ileri sürerek, Afrika’da kirli suyu temiz suya dönüştüren su projeleri yürüttüklerini söyledi. Girişimcilere başarılı inovasyon için tüketiciyi iyi takip etme önerisinde bulunan Kent, şöyle konuştu: “Başkalarını takip etmemeniz, o trendlerin önünde hareket etmeniz gerekiyor. Sürekli olarak büyümeye çalışıyoruz. Tüketicinin zevkleri sürekli değişiyor. O yüzden daha uzun vadeli değerler yaratmanız gerekiyor.”
TİM ve TOBB’dan girişimcilere destek
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de Türkiye’nin girişimcilik ekosistemini geliştirme noktasında son derece kararlı olduğunu vurguladı. TİM’in, ekosisteme katkı sunmayı sürdüreceğini ifade eden Büyükekşi, “TİM olarak 2012 yılından bu yana Türkiye İnovasyon Haftası etkinliklerini düzenliyoruz. Geçen yıl bu etkinliğimizin ismini Türkiye İnovasyon ve Girişimcilik Haftası olarak değiştirdik ve dünyanın dört bir yanından girişimcileri İstanbul’da ağırlıyoruz” dedi.
TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Yorgancılar kamunun inovasyona desteğinin son yıllarda artış gösterdiğini belirterek, TOBB’un 81 ilde girişimcilik faaliyetlerini desteklediğini bildirdi.
‘Girişimcilik ekonomik güç kazandırır’
GEC Platform Başkanı Ali Sabancı, “Girişimci yenilikçi ve ilhan kaynağı olan kişidir. Endeavor, Habitat, TIM ve TOBB’la yola çıktık. Türkiye’nin girişimcilik ekosistemi önemli bir işbirliği platformuna dönüştü. Girişimcilik bize hem sosyal hem de ekonomik anlamda güç kazandıracak bir platformdur” dedi.
‘2 yıl kalana dinozor diyorlar’
Sabancı Holding CEO Mehmet Göçmen, teknolojinin sadece dünyayı değiştirmekle kalmadığını, insanların birbirleriyle ilişkisini de etkilediğini söyledi. Gençliğin, artık 2 yıldan fazla aynı şirkette çalışanlara “dinozor” dediğini dile getiren Göçmen, “İnsan kaynakları modellerimizi gözden geçirerek yeni girişimlerle paydaş olmamız gerekiyor. Ülkemizde işsizlik yaşı 30’un altına iniyor. Bu ülkenin güçlü yönlerini dikkate almalıyız, gençliğimize istediği türden iş olanakları hazırlayabilmeliyiz. Ülkemizde yetişen gençleri kaybetme riskiyle karşı karşıyayız” şeklinde konuştu.