EkonomiKadın liderlerin sayısı artıyor

Kadın liderlerin sayısı artıyor

01.11.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) ve Sanofi Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen “Geleceğin Kadın Liderleri” projesinin 2021 yılı buluşması gerçekleşti. Projenin bu seneki eğitim programı sonunda, Türkiye’nin dört bir yanından katılan 250 başarılı genç kadın ile birlikte “Geleceğin Kadın Liderleri” mezunlarının sayısı bin 250’ye ulaştı.

Kadın liderlerin sayısı artıyor

 

Kadın istihdamına katkıda bulunmak amacıyla yürütülen ve bu yıl, 11’inci dönemini geride bırakan “Geleceğin Kadın Liderleri” projesi yeni mezunlarını verdi. Genç kadınların iş hayatına güçlü bir başlangıç yapmaları için çalışmalarına devam eden KAGİDER ve Sanofi tarafından hayata geçirilen program, bu yıl da dijital olarak gerçekleşti. Dört gün süren eğitim; iş hayatına yönelik temel bilgi ve beceriler, kariyer geliştirme ve yönetmeye yönelik bakış açısı ve işe giriş becerileri başlıklarını kapsadı. 2021 yılı proje buluşmasında, üniversiteden yeni mezun veya üniversite son sınıf öğrencileri arasından, başarılı ve eşit fırsata sahip olmayan, Türkiye’nin dört bir yanından seçilen 250 genç kadın yer aldı.

Haberin Devamı

“Kendinin farkına varmak”

KAGİDER Başkanı Emine Erdem, açılış konuşmasında şunları söyledi:

“Hem kendi ülkemiz hem de dünyamızın geleceği için kadınların katılımı kilit bir işleve sahip. Çünkü kadınları ekonomiye ve sosyal hayata daha çok dâhil eden her türlü senaryo çarpan etkisi yaratıyor. Refah içinde yaşayabileceğimiz, eşit ve sürdürülebilir bir gelecek, ancak kadınların hayatın her alanında daha çok söz sahibi olmasıyla mümkün. Bundan 11 yıl önce Geleceğin Kadın Liderleri projesini hayata geçirirken amacımız genç kadınları istihdama hazırlamak, iş dünyasında onları bekleyen her durumu gerçek hayattan örnekler ve deneyim paylaşımlarıyla aktarmaktı. Her program sonrası yaptığımız anketler sonucunda genç kadınların en çok ‘kendinin farkına varmak’tan bahsettiğini görüyoruz ve bu bizi sevindiriyor. Çünkü öz farkındalık değişimin ve iyileşmenin ilk adımıdır ve biliyoruz ki toplumsal değişim, farkındalık gençlerle başlar. 11 yıl sonra dönüp baktığımızda amacımızın gerçekleştiğini görmek çok güzel.”

Haberin Devamı

“Gidilecek çok yol var”

Sanofi Türkiye ve Levant Kurumsal İletişim Direktörü Pınar Kaya ise çözüm odaklı yaklaşımın önemine değinerek şöyle konuştu:

“Sanofi Türkiye olarak her zaman ‘Toplum için daha fazla neler yapabiliriz?’ sorusunu aklımızda tutarak hareket ediyoruz. Cinsiyet eşitliği de çok daha fazlasının yapılmasının gerekli olduğu bir alan olarak önümüze çıkıyor. Kadınların evde, işte, sokakta eşit şartlara sahip olabilmesi için gidilecek çok yol var ve maalesef pandemi bu yolu biraz daha uzatmış durumda. Çünkü krizler baş gösterdiğinde, ekonomik etkilerden kadınlar ve kız çocuklar daha fazla etkileniyor. Şu anda Türkiye’de 20 ile 24 yaş arasındaki genç kadınların yüzde 45’i ne eğitimde ne iş hayatında varlar. Bu noktada, sorunları konuşmak yerine çözüme katkı sağlamanın kilit bir yaklaşım olduğunun bilincindeyiz. Genç kadınlara kariyerlerinin en başında donanımlar kazandırmanın ve özgüven aşılamanın, başarılı bir kariyere sahip olma yolunda çok kritik olduğuna inanıyoruz. Bugüne kadar eğitimleri tamamlayan kızlarımızın yüzde 92’sinin kariyer hayatlarına başarıyla devam etmesi bizim için ayrı bir mutluluk ve gurur kaynağı.”

Haberin Devamı

Kadın kooperatiflerinin el emeği moda dünyasında

Türkiye Kadın Girişimciler Derneği’nin (KAGİDER), 2020 yılından bugüne sürdürdüğü “KAGIKooperatif Destekleme Projesi” İzmit’te bulunan Çınar Kadın Kooperatifi ve İstanbul Beylikdüzü’ndeki Harmoni Kadın Kooperatifi’ni Özlem Süer markası ile bir araya getirdi.

Kadın girişimcilerin el emeği ile hazırlanan ürünler, “Özlem Süer Özel Koleksiyon Lansmanı”nda tanıtıldı.

Moda tasarımcısı Özlem Süer’in kooperatiflerdeki kadınların el emeği ile ürettiği ürünleri değerlendirdiği özel koleksiyonu, Özlem Süer House’da davetlilerin karşısına çıktı. Kadınların kendileri ve çocukları için güçlü bir gelecek inşa edebilmeleri amacıyla sosyo-ekonomik gelişme ve büyüme sağlama arayışı içinde bulunan kadınlardan oluşan kooperatiflerin kadınları da bu özel etkinlikte bir araya geldi.

Kadın liderlerin sayısı artıyor

“Bir değer yaratmış olduk”

Koleksiyonun davetlilerin yüksek ilgisi ile beğeni topladığı etkinlikte konuşan Özlem Süer, özel koleksiyonun öyküsünü şu sözlerle paylaştı:

Haberin Devamı

“KAGİDER çatısı altında Çınar Kadın Kooperatifi ve Harmoni Kadın Kooperatifi ile birlikte Özlem Süer Kimono Kaftan Koleksiyonu’nun 19 parçasının ilk etaptaki tanıtımını üstlendik. Türk kumaşlarıyla, el dokumasıyla endüstriden örnekler taşıyan özenle seçilmiş kumaşlarla kaftan ve kimono kalıplarından esinlenerek çalıştığımız siluetleri kooperatiflerde uyguladık. Ardından onların dekoratif süslemelerini ve gelenekten gelen iğne oyaları patchwork gibi el işleriyle taçlandırdık. Geleneğimizden kopup gelen bu değerli zanaat etkilerinin üzerinde özenle çalıştık ve böyle bir lokalden aslında dünyaya bizi anlatan, bizden izler taşıyan bir değer yaratmış olduk.”

“Satın Almacıyla Tanışma Toplantısı”

Türkiye’nin girişimci kadınlarını sektörünün öncüsü yerel ve uluslararası kurumlarla buluşturan “Satın Almacıyla Tanışma Toplantısı” etkinliğinin 17’ncisi düzenleniyor.

Haberin Devamı

Sağlık şirketi Johnson & Johnson ev sahipliğinde ve WEConnect International ortaklığında Kasım ayında gerçekleşecek olan etkinlik, kadın sahipliğindeki firmaları destekleyerek, kadınları iş dünyasına daha fazla dahil etmeyi hedefliyor.

Etkinlik, kadın sahipliğindeki ve yönetimindeki tedarikçilere, sağladıkları ürün ve hizmetler hakkında kendilerini tanıtma fırsatı yaratacak. Türkiye’nin girişimci kadınlarını sektörünün öncüsü yerel ve uluslararası kurumlarla buluşturan etkinliğe, Johnson&Johnson’ın üst düzey liderleri, iş birliği yapılan firmaların satın alma departmanı yöneticileri, kadın tedarikçiler ve girişimciler katılım sağlayacak.

Etkinlikte kadın girişimciler, kadının iş hayatındaki rolü ve önemine odaklanacak panel ve oturumlarla, network’lerini geliştirme ve şirketlerin satın alma süreçlerine dahil olma imkânı bulacak.