Ekonomiİyi sürücüye ucuza riskliye pahalı sigorta

İyi sürücüye ucuza riskliye pahalı sigorta

17.11.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Zorunlu trafik sigortası için yeni yol haritası açıklandı. Mevcut sisteme çok riskli ve çok iyi sürücüler adı altında yeni basamaklar eklendi. 5 yıl kaza yapmayana poliçe yenilemede yüzde 50 prim indirimi, en riskli sürücüye ise yüzde 200 sürprim yolda.

İyi sürücüye ucuza riskliye pahalı sigorta

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) zorunlu trafik sigortası için kısa ve orta vadede uygulanacak yeni yol haritasını açıkladı. 

Haberin Devamı

Trafiğe kayıtlı tüm araçlar için zorunlu olan trafik sigortasında yapısal sorunların çözümü için SEDDK, ilgili paydaşlarla hazırladığı iş planını kamuoyu ile paylaştı.

‘Trafik canavarı...’

SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, “Nihai amaç serbest tarifeye geçmek. Araştırmalar gösteriyor ki serbest tarifede iyi - kötü sürücü farkındalığı ciddi şekilde artıyor. Bu amaca ulaşmak adına kısa vadede mevcut 7 adımlı basamak sisteminden dinamik basamak yönetimi sistemine geçiyoruz” dedi.

“Çok radikal bir uygulamaya adım atıyoruz” diyen Eroğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

“Mevcut basamak sistemi yeterli değil. Çok riskli sürücüler ve çok iyi sürücüler adı altında yeni basamaklar ekliyoruz. 7. basamakta bulunan ve 5 yıl kaza yapmayanları ödüllendirmek adına çok iyi sürücü diyerek 8’inci basamak yapısını alıyoruz. Aynı şekilde çok riskli basamak olarak adlandırdığımız ve kamuoyunda ‘trafik canavarı’ olarak bilinen sürücüler için de 0’ıncı basamağı oluşturduk.

Haberin Devamı

Poliçe yenilemede 8. basamaktaki sürücüler için yüzde 50 prim indirimi, 0. basamaktaki sürücülerin primlerine ise yüzde 200 sürprim uygulanacak. Bu şekilde iyi sürücünün daha düşük, riskli sürücünün daha yüksek primle sigortalandığı dinamik bir yapı tesis etmiş oluyoruz.

Çok riskli grubuna toplam hasar dosya adedinin yüzde 0.67’lik kısmı ile yaklaşık 10 bin sürücü giriyor. İlgili kurumlara; bu kişilere psiko-teknik değerlendirme, zorunlu eğitime tabi tutulma ve sürücü belgesine geçici süre ile el konulması gibi uygulamaların yapılmasını önereceğiz.”

Orta vadede en önemli hedefin penetrasyonun artırılması olduğunu ifade eden SEDDK Başkanı Eroğlu, “26.1 milyon aracın olduğu ülkemizde, 5.1 milyon aracın sigortası yok ve mevcutta sigortalılık oranı yüzde 80. Traktör ve motosiklet hariç sigortalılık oranı ise yüzde 92. Toplam içinde hedef yüzde 95 sigortalılığa ulaşmak. Böylelikle toplam prim üretimine ilave 6.9 milyar TL artış olmasını hedefliyoruz” diye konuştu.

Eroğlu, trafik sigortasına yönelik alınması planlanan diğer tedbirler arasında yeşil dönüşüm kapsamında emisyon değerleri düşük yüzde 100 elektrikli araçlarda prim indirimi ve engellilere ait araçlar için prim indirimini de sıraladı.