Ekonomiİstihdama online güç sağlıyor!

İstihdama online güç sağlıyor!

15.06.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Türkiye dahil olmak üzere dünyada 60’ın üzerinde ülkede yer alan Kyani, e-ticaret modelinin sunduğu tüm fırsatları kullanarak, ülkelerde istihdamı yükseltmek için yaptığı çalışmaları artırdığını duyurdu

İstihdama online güç sağlıyor

Yeni nesil ticaret modeliyle iş yapış tarzını e-ticaret ile güçlendirmeye devam eden ABD merkezli Kyani, 2012 yılında başlattığı Türkiye faaliyetlerinde büyümesini sürdürüyor. Gıda takviyesi ürünleri alanında faaliyet gösteren marka, özellikle koronavirüs pandemisi döneminde Türkiye dahil bulunduğu 60’ın üzerinde ülkede yeni istihdam gücü oluşturmayı hedefliyor. Kyani Türkiye Genel Müdürü Ersin Arısoy, değişen dünya dinamiklerinin yeni çalışma sistemi olarak uzaktan/online çalışma modelini desteklediğini belirtirken, işsizlik sorununa da bu model ile ciddi bir katkı vereceklerini söyledi. Arısoy, “Kyani’nin iş modeli, sektördeki rakiplerinden ayrışmış, e-ticaretin marka elçiliğiyle harmanlandığı ‘yeni nesil ticaret’ modelidir. Bu model çerçevesinde Kyani milyonlarca kişiye online iş fırsatı, ek gelir imkanı, stok taşıma, sevkiyat, tahsilat derdi olmadan 60’ın üzerinde ülkede risksiz ticaret modeli sunuyor. Özellikle pandemi döneminde hem Türkiye, hem de dünyada sunduğu iş fırsatı ile istihdamı destekliyor” dedi.

Haberin Devamı

Kadınların oranı artıyor

Kadın girişimcileri desteklemek üzere kadınların sektörde daha fazla yer alması için onlara tam zamanlı ya da yarı zamanlı evden veya diledikleri yerden çalışma fırsatı sunmaya devam edeceklerini aktaran Ersin Arısoy, “Şu an iş ortaklarımızın arasında kadınların oranı da hızla artıyor. Aynı zamanda gençlerimize yeni iş kapıları açma yolundaki çalışamlarımızı artıracağız. Gerek Türkiye, gerekse dünyada pandeminin zaralarını minimuma indirmek adına azimle çalışmaya devam” diye konuştu.

‘Krizi fırsata çevirdik’

Dünyanın özellikle 2020’de koronavirüs salgının şokuyla sağlık ve iş güvencesi kaybıyla karşı karşıya kaldığına dikkat çeken Arısoy, bu dönemde iki soruna da çözüm sunduklarını dile getirdi. Arısoy, “Online iş fırsatı ve gıda takviyeleri ile krizi de avantaja çevirdik. Ciro, müşteri sayısı ve iş ortağı sayısında ciddi bir büyüme yakaladık. Ayrıca yeni dünyaya çok iyi adapte olduk ve iş ortaklarımız tüm toplantılarını, eğitimlerini online çevirdiler. Ek olarak sosyal medyanın gücünü kullandık. Biz gerek ürünlerimiz, gerekse sağlıklı yaşam, iş fırsatı, değerlerimiz, ürünlerimizin faydaları, doğal içeriklerimiz, ürünlerimizin arkasındaki teknoloji ve bilimsel çalışmalarımız gibi konularda düzenli iletişim yaparak, sosyal medyayı işimize faydalı bir pazarlama aracı haline getirdik” dedi.

Haberin Devamı

Hızlı büyüyor

2020 yılında Kyani’nin cirosunun yüzde 116 büyüdüğünü, müşteri sayısının üç kat, yeni iş ortağı sayısının da yüzde 146 arttığı ifade eden Ersin Arısoy, şirketin 2021 vizyonuna yönelik şunları söyledi:

“Hedefimiz, şirketin sektördeki pazar payını artırmak ve Kyani’yi sektörün zirvesine oynayan büyük şirketler arasındaki yerini sağlamlaştırmak. Bu kapsamda Kyani Türkiye’nin Kyani globalde ciro büyümesindeki birinciliğini 2021 yılında da sürdürmektir. 2008-2020 yılları arasında cirosunu 2 milyon dolardan 250 milyon dolara çıkartarak rekor sayılabilecek bir büyüme gerçekleştiren Kyani, 2025 yılı için 5 milyar dolar ciro hedeflemektedir. Kyani, e-ticaret ve marka elçiliğinin bileşimi olan iş modeli ile sektörde farklı ancak geleceği en parlak olan yeni nesil ticareti sunuyor. Ülkemizdeki işsizliğe online iş fırsatımızla çözüm önerileri sunma, ek gelir ile gençlerin ve kadınlarımızın evden veya part time çalışmalarıyla ekonomiye katılımını artırmaktır.”

Haberin Devamı

‘Üretimimiz yüksek standartlarda’

Yapılan çalışmalar sonucunda, doğal beslenmeye ek destek verilmesinin öneminin ortaya çıktığını anlatan Ersin Arısoy, şöyle devam etti:

“İyi bir yaşam amacıyla yola çıkan bir firma olarak, Kyani tüm ürünlerini yüksek standartlarda üretiyor ve bu standartları dünya çapında ilgili kurumlar tarafından onaylandıktan sonra piyasaya sürüyor. Bizim amacımız sağlıklı yaşam ve gıda takviyesi kullanımı konusunda önce toplumu bilinçlendirmek, sonrasında her ne kadar bizim ürünlerimizin alışveriş sepetlerine girmesini arzu etsek de önemli olan kişilerin gıda takviyesi kullanması, düzenli beslenmesi, spor yapması, kısacası kendine iyi bakması.”

İyilik harekâtı

Ersin Arısoy, ‘Kyani İyilik Harekâtı’ konusunda yaptıkları çalışmalardan örnekler verirken, bu sistemi bir üçgen halinde anlattı. Arısoy, “Üçgenin bir ucunu dünya çapında gerçekleştirmiş olduğu sosyal sorumluluk projeleri oluşturuyor. Kyani dünya çapında ‘Caring Hands’ isimli sosyal sorumluluk projesi ile pek çok ihtiyaç sahibi çocuk ve yetişkine gıda ve eğitim desteğinde bulunuyor. Bu projenin Türkiye ayağı olarak da Kyani, TOÇEV ve KAGİDER ile sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştiriyor. TOÇEV ile 30 çocuğun eğitimine destek olmak adına Kyani tarafından bu çocuklar için tabet bilgisayar alındı. Ardından eğitimine destek verilen çocuk sayısı arttırıldı ve Kyani, çocuklarımız için TOÇEV ile yeni projeler üzerine çalışmaya devam ediyor. şüphesiz ki Kyani’de kadının da rolü büyüktür. Kadın girişimciler her zaman desteklenir. Bunun bir göstergesi olarak da mart ayında KAGİDER ile ortak bir proje gerçekleştirilip, KAGİDER’in girişimci kadınlar için başlatmış olduğu Dijital 101 eğitimine Kyani destek olmuş ve bu eğitimde Kyani’nin ‘Yeni Nesil Ticaret’ iş modeli de anlatılarak, katılımcıların bu iş modelini mevcut ya da yeni kurmayı planladıkları işlere nasıl adapte edip, bundan faydalanabileceklerinden bahsedildi. Kyani, KAGİDER ile olan sosyal sorumluluk projelerine de devam edecek” diye konuştu.