25.02.2024 - 16:59 | Son Güncellenme:
Sirkeci-Kazılıçeşme Raylı Sistem projesi yarın hizmete alınıyor. Konuyla ilgili detayları Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu anlattı. Uraloğlu’nun konuşması şu şekilde: “İstanbul’un ihtiyaçları değişiyor. 8.3 km uzunluğunda yeni nesil bütün donatıları ile beraber, bisiklet yolları ile beraber burada bir konsept oluşturuldu.
Bir tarafta tren seferlerini yaparken, yaklaşık 7-7.5 km civarında da bisiklet yolumuz var. Siz bisikletle de geçebileceksiniz, istiyorsanız yaya olarak da gezinti yapabileceksiniz. Burada demiryolunun alttan geçen yerleşimleri birbirine bağlayan eski alt geçitler var biz proje kapsamında onları da yeniledik.
Binlerce yeni ağaç diktik, eskiden dizel lokomotifle giden şimdi elektrikle gidecek olan elektrikli tren setlerimizle inşallah burada da hizmet edeceğiz. 20 dakika seyahat süresi var. 20 dakika İstanbul için düşük bir rakam diyebiliriz.
‘785 MİLYON LİRA KAZANCIMIZ OLACAK’
Burada mevcut karayolundan yapılacak taşımalar, akaryakıt giderleri, çevre emisyonları, insanların zaman kazanımını ortaya koyduğumuzda yaklaşık 785 milyon lira kazancımız olacak. Sadece 8 durağa hizmet etmeyecek. Bu duraklarla bütün ulaşım hatlarına metrolara entegre olacak.
‘İSTANBUL’DA RAYLI SİSTEM UZUNLUĞU 400 KM’YE YAKLAŞACAK’
Bizim Bakanlığımızda 4 tane kalmıştı, yarın açılınca 3 tane kalmış olacak. Bir diğeri Bakırköy-Kirazlı hattıdır. Önümüzdeki ay hizmete açacağız. Bir tanesi Halkalı-Havalimanı arası orası 31.5 km uzunluğunda. 14 km’sini önümüzdeki ay açacağız, geri kalanını muhtemelen önümüzdeki sene bu zamanlarda hizmete açacağız. Bir tane de Altunizade-Bosna Bulvarı arasında o da önümüzdeki sene sonu 2026 başı gibi hizmete açmış olacağız. Bunları bitirdiğimizde İstanbul’daki raylı sistem uzunluğu 400 km’lere yaklaşmış olacak.
İSTANBUL HAVALİMANI PROJESİ HAKKINDA
1650’ye varan günlük uçak hareketi var 2 pistte aynı anda operasyon yapabiliyoruz. Artık yetmiyor. Geçen sene 78 mişlyonları yakaladık hedefimiz 200 milyon. Toplam 5-6 pist olacak. 3 tane birbirine paralel pistte ABD’de aynı anda operasyon yönetilebiliyor. Bu Avrupa’da yok. Şimdi arkadaşlarımız Amerika’ya gidiyorlar. Ciddi bir yazılım ve deneyim gerektiriyor. Bunu İstanbul Havalimanı’nda deneyerek hayata geçirmeyi planlıyoruz. Bu uçak trafiğinin 2 binlere çıkması demektir. Ciddi bir rakam. Önümüzdeki sene 80 milyonu geçeceğiz. Yeni terminaller planlıyoruz. Ilave pistleri yapıyoruz. “