10.04.2020 - 13:47 | Son Güncellenme:
İşsizlik başvurusu nasıl yapılır? sorusunun yanıtı merak ediliyor. İşsizlik maaşının alınabilmesi için bazı şartlar bulunuyor. İşsiz kalan vatandaşlar işsizlik maaşı başvurusu araştırılan konular arasında bulunuyor. Peki işsizlik maaşı şartları nedir? İşte detaylar...
İŞKUR İŞSİZLİK MAAŞI BAŞVURUSU
iskur.gov.tr adresinden “iş arayan giriş” ile T.C. kimlik numaranızı ve şifrenizi yazarak sisteme girin eğer üyeliğiniz yoksa yeni üyelik oluşturmanız gerekiyor.
Bireysel kullanıcı bölümünden “işsizlik ödeneği başvurusu” seçeneğine tıklayın.
Karşısına çıkan bilgilendirme formunu okuyun ve alttaki kutucuğu işaretleyin.
İşyeri fesih tarihinizi girin ve form üzerinde yer alan tüm boşlukları dolduran ve en altta yer alan “ilerle” butonuna tıklayın.
İşyeri ilini ve ilçesini girerek “kaydet” tuşuna basın
Tüm işlemleri başarılı bir şekilde gerçekleştirdiğiniz takdirde kayıtlı cep telefonunuza mesaj gelecek.
İŞSİZLİK MAAŞI ALMA ŞARTLARI
Kendi istek ve kusuru dışında işsiz kalmak,
Hizmet akdinin sona ermesinden önceki son 120 gün hizmet akdine tabi olmak,
Hizmet akdinin feshinden önceki son üç yıl içinde en az 600 gün süre ile işsizlik sigortası primi ödemiş olmak,
Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içinde en yakın İŞKUR birimine şahsen ya da elektronik ortamda başvurmak.
EVDEN İŞSİZLİK MAAŞI NASIL ALINIR?
PTT AŞ'den yapılan yazılı açıklamada, Kovid-19 salgınına karşı alınan tedbirler kapsamında bazı illerde giriş çıkışların kısıtlandırılması sonucu veya herhangi bir nedenle resmi ikametinde bulunmayan müşterilerin işsizlik sigortası, iş kaybı tazminatı, ücret garanti fonu ödemesi ve kısa çalışma ödemelerini kolaylıkla alabilmeleri için yeni önlemler alındığı ifade edildi.
Tüm İŞKUR ödemesi hak sahiplerini kapsayan söz konusu uygulamayla, kayıtlı cep telefonlarına SMS ile PTT'nin internet sitesine yönlendirici özel bir link gönderileceği belirtilerek, kişiye özel tek kullanımlık formun online olarak doldurulacağı vurgulandı.
Form ile hak sahibi ödeme bedellerinin sistemde kayıtlı konut adresine, PTTBank hesabına veya kendi banka hesabına gönderilmesini talep edebileceğine dikkat çekilerek, şunlar kaydedildi:
"Böylece müşterilerimiz ödemelerini kolaylıkla alabilecek. 2020 yılı Mart ayına ait İşsizlik Sigortası ödemesi hak sahibi olup mevcut cep telefonu numarasına SMS gelmeyen müşterilerimizin, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İletişim Merkezi 'ALO 170' iletişim hattından sistem üzerindeki telefon numaralarını güncellemeleri gerekmektedir. Kovid-19 tehdidine karşı, müşterilerimizin ve çalışma arkadaşlarımızın sağlığını korumak, sosyal mesafe kuralını uygulamak amacıyla İŞKUR ödemelerini PTT dağıtıcılarımız aracılığıyla vatandaşlarımızın PTT iş yerlerimize gelmelerine gerek kalmadan evlerinde teslim ediyoruz."