01.05.2023 - 15:41 | Son Güncellenme:
Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir'in açıklamaları şu şekilde:
"Kızılelmadan farklı görevler üstlenecek ANKA-3 ile bu alandaki varlığımız geliştiriyoruz. Önümüzdeki günlerde ANKA-3'ü de uçuracağız. Kardeşi KIZILELMA’nın yanında olacak.
Ülkemizin ilk insan spersonik uçağı HÜRJET’de bu tesislerde üretildi ve uçuldu. ATAK helikopterimizin envantere girişi ve GÖKBEY’in geliştirilmesi bu alanda bizi az sayıda ülkenin ulaştığı bir seviyeye getirdi. ATAK’ın abisi ATAK-2 burada.
'MİLLİ MUHARİP UÇAK'IMIZ EN İDDİALI UÇAĞIMIZ'
Bizi az sayıda ülkenin ulaştığı bir seviyeye getirdi. Milli Muharip Savaş Uçak’ımız bu alandaki en iddialı uçağımız. Bayraktar Mini İHA’dan geldiğimizde bakıyoruz, nereden nereye diyoruz. Topyekün bu başarıda emeği olan herkesi cani gönülden kutluyor, bütün çalışanlarımızı tebrik ediyorum.
Hem onların hem işçilerimizin 1 Mayıs gününü kutluyorum. Bizlerle birlikte olan Hava Kuvvetleri’mizin değerli mensuplarına teşekkür ediyorum. Milli Savunma Bakanlığı’mıza ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum. Türk Savunma sanayii olarak desteğini hissettiğimiz Cumhurbaşkanı Erdoğan’a teşekkürlerimi sunuyorum. "
Tören öncesi Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, CNN Türk’e özel açıklamalarda bulundu. İsmail Demir şu ifadeleri kullandı:
“4 çeşit ürünümüz görücüye çıkacak. Haberlerini paylaşmıştık. Yapılan çalışmalar, tasarımlar, programlamalar, üretimler bugün onların sonuçlarını görmüş olacağız. Türkiye’nin yıldız projeleri, havacılıkta Türkiye aslında iddialı olarak yeni bir lige yükseldiğinin işaretlerini veriyor olacak.
TEKNOFEST’teki rüzgarları gördük, uçan platformlarımızı, HÜRKUŞ’u, AKINCI’yı gördük burada da onların kardeşleri devam ediyor. Gençlerimize artık biz yapabiliriz güveni geldi.
BU PLATFORMLARLA İLGİLİ KRİTİK TARİHLER NELER, MMU İLK UÇUŞ NE ZAMAN? ANKA-3'TE SON DURUM NE?
MMU için uçuşun emniyetli olduğuna kanaat getirdiğiniz zaman uçuracağız diyorum. Uçuşu düşünürken uçuştan sonraki seri üretimi gözetlemeniz lazım. Uçakları yapanlar bunu kendi ölçülerinde testlere tabi tuttukları gibi uçuş emniyetinde ayrı bir göz bunu değerlendirir. Bu işin emniyet kısmı önemli, HÜRJET’i uçurduk, HÜRJET daha önce giden bir projeydi.
MMU bir yıldız proje, teknolojinin de paraleliyle geliştirilmesi gerekiyor.
ANKA-3'TE İLK UÇUŞ NE ZAMAN?
Risk alabiliriz diyoruz orada da tarih yakın diyebiliriz, bu yıl içerisinde göreceğiz inşallah.
Bizim havacılık yolculuğumuzda artık biz şunu bilerek yola çıktık. Bize kimseden fayda yok biz bunları kendimiz yapacağız, her yaptığımız üründe bir sonraki adımı da düşüneceğiz. Baykar Mini İHA’yı yaptı sonra TB-2, TB-3, KIZILELMA. Bir yolculuğun devamı gibi düşünülmesi gerekiyor. Bize teknoloji olarak daha ileri taşıyacak işlerden bahsediyoruz.
‘4 ÜRÜNÜN HİÇBİRİSİ DÜNYA PAZARINA ÇIKMIŞ DEĞİL’
Gördüğünüz her yeni ürün aslında bu anlamda bize yeni hedef koyuyor. Bu platformların ortaya çıkmasıyla beraber çok sayıda ihraç imkanı da oluşacak. Teknolojide geri kalamazsınız. En iyi teknolojiyi koyduğunuzu göstermeniz, sürekli gelişim göstermeniz lazım. Şu anda göreceğimiz 4 ürününde hiçbirisi dünya pazarına çıkmış değil.
Afetlerde görüntü alma olsun, iletişimi sağlama olsun, orman yangınları, göçmen, kaçakçılık mücadele, bir dizi unsur, aklınıza gelecek birçok konuda asgari alanda geliştirilen projelerini artan oranda göreceğiz
MİLLİ MOTOR SERÜVENİNDEN BAHSEDER MİSİNİZ?
GÖKBEY’de motorla bir adımı daha attığımızı göstermiş olduk. Motor konusu gündeme geldiğinde hep söylediğimiz motor konusunda ne zaman kolları sıvadık. Tarihçeye bakarsanız çok eski değil. Yıllardır motor üretmiş kişilerle konuştuğunuzda size verdikleri tarih 8-10 yıl arasında değişiyor. Biraz sabırlı olalım. Bazı motor teknolojilerinin peşinden koşuyoruz ama bir taraftan da bazı motor teknolojilerinde de gözümüz hidrojenle çalışan motorlarda. Motor çok kolay bir konu değil ama çalışıyoruz onlarca projemiz var onların da meyvelerini almaya başladık.”