13.07.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Hazırgiyim sektörünün önde gelen markalarından Kiğılı’nın patronu Abdullah Kiğılı, yurtdışında 45 olan mağaza sayısını 2023’e kadar 100’e çıkarmayı hedeflediğini söyledi.
Abdullah Kiğılı, bir grup gazeteciyle düzenlediği sohbet toplantısında 1 Temmuz itibariyle başlayan normalleşmeyle birlikte hemen hemen her sektörde satışların çok arttığını belirterek, “Tüm piyasa iş yapıyor. 1.5 yıldır erkekler dışarda alışveriş yapamadı. Takım elbise ve gömlek satışı durmuştu. Açılmayla beraber satışlar hızlı arttı” dedi.
‘Gıdada fırsat var’
Şu anda en çok smokin sattıklarını söyleyen Kiğılı, şunları söyledi:
“Her yıl ortalama 600 bin çift evleniyor. 200 - 250 bin kişi de boşanıyor. Sonra yeniden evlenenler oluyor. Pandemi nedeniyle ertelenen düğünler devreye girdi. Smokin rekor kırıyor. Sipariş yetiştirmekte zorlanıyoruz.”
Yurtdışında 100 mağaza hedefinde İtalya gibi modanın kalbinin attığı bir ülkede de hızlı ilerleyen Kiğılı, nisanda Bresca, Torino ve Catania’da 3 mağaza açarak 8 şehre ulaştı. Milano, Bergamo ve Bologna mağazalarını da hazırlayan Kiğılı İtalya’da 11 satış noktasına ulaşacak. İtalya’nın yanı sıra Azerbaycan, Bulgaristan, Sırbistan, Özbekistan ve Irak’ta büyüme devam eden Kiğılı yıl sonuna kadar 25 yurtdışı mağaza açacak.
Abdullah Kiğılı, pandemi döneminde sosyal sorumluluk anlayışıyla internet sitelerinde temizlik ve gıda ürünü satışı yapmaya başladıklarını ve bu işe ısındıklarını belirterek, şunları söyledi:
“Önünde sonunda o işi kuracağım. Online gıdada stok derdi yok. Gelen mal 25-30 gün stok taşıyor. Benim gibi 300 günlük stok taşıma derdi yok. Daha 2021’in yazındayız ama 2022’nin yazı için dikime başladık. Hammadde siparişi veriliyor, dikiliyor, dağıtılıyor, reyona koyuluyor...” Kiğılı, “2019’da e-ticaretin yıllık cirodaki payının yüzde 4 civarı olduğunu, şu anda yüzde 11-12’lere geldiği bilgisini de paylaştı.