08.03.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EVİN DEMİRTAŞ Ankara
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz ile Google Türkiye Direktörü Bülent Hiçsönmez, Türkiye’nin internet raporunu açıkladı. The Boston Consulting Group’un (BCG) hazırladığı rapora göre, Türkiye’de nüfusun yüzde 47’si internet kullanıyor. Bu oran AB’de ise yüzde 71. Aktif kullanıcısı sayısı ise 8 milyon olarak belirtildi.
Online reklam pazarı 2011’de 830 milyon TL ciroya ulaştı. 2012 verilerine göre; 16-24 yaş arasındaki nüfusun yüzde 68’i, 35-44 yaş grubundakilerin yüzde 43’ü, 55-64 yaş grubundakilerin ise sadece yüzde 12’si internet kullanıyor. 16-24 yaş grubunda erkeklerin yüzde 81’i internet kullanırken, bu oran kadınlarda yüzde 55’te kalıyor.
İnternet kullanıcılarının 3’te 1’i iş yerinden, yüzde 16’sı internet kafelerden erişim sağlıyor. Kullanıcılar haftada 38 saat online oluyor. Raporda Facebook’un, Google’ın ardından Türkiye’de en çok ziyaret edilen 2. site olduğu belirtildi. Raporda, gelir arttıkça internet erişimi ve internetten alışverişe ayrılan payın da arttığı ortaya çıktı. Bin internet kullanıcısı ile yapılan ankette katılımcılar, “Size yılda ne kadar para verelim ki interneti hayatınızdan çıkarın” sorusuna “600 TL” yanıtını verdi.