Ekonomiİnternetten 14 milyar lira harcadık

İnternetten 14 milyar lira harcadık

25.07.2014 - 16:49 | Son Güncellenme:

Türkiye'de internetten alışveriş yapan insan sayısı hızla artıyor. Geçen yıl online satışların Türkiye içindeki payı yüzde 1.3'le 14 milyar TL'yi buldu

İnternetten 14 milyar lira harcadık

TÜBİSAD'ın hazırlattığı Deloitte raporuna göre, Türkiye'de internetten alışveriş yapan insan sayısı büyük bir hızla artıyor. Geçen yıl, online satış pazarının Türkiye içindeki payı yüzde 1.3'le 14 milyar TL'yi buldu.

Haberin Devamı

TÜBİSAD'ın hazırlattığı Delloitte raporuna göre, Türkiye'de internetten alışveriş yapan insan sayısı büyük bir hızla artıyor. Geçen yıl, online satış pazarının Türkiye içindeki payı yüzde 1.3'le 14 milyar TL'yi buldu. Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD), 2014 yılında ilk kez Elektronik ticaret derneği ile ortak bir proje geliştirdi.

Deloitte yaptırılan araştırma raporunda "Türkiye e-ticaret pazarı-2013" raporu kamuoyu ile paylaşıldı. Elektronikten giyime her türlü online satışın araştırıldığı raporda, internetten ürün satan firmaların günlük, aylık ve yıllık trafik bilgileri yani ziyaretçi sayısı, alışveriş yapan kişi sayısı ve harcanan toplam tutar bilgilerine göre çıkarılan 14 milyar liralık payın sadece yüzde 1.3 ünü oluşturuyor. Bu payın yaklaşık yarısını tatil-seyahat alıyor. Perakende satışın takip ettiği sıralamada üçüncü sırada ise online bahis yeralıyor.

Haberin Devamı

Sektörde gelişmeye devam ettiklerini vurgulayan TÜBİSAD Başkanı Banu Kaya, "Biz özellikle stoğumuzda bulunan ürünlerimizi görücüye çıkarıyoruz. Müşteri memnuniyeti ilk önceliğimiz. Müşterilerimiz satın aldıkları ürünün biran önce kendilerine ulaşmalarını istiyorlar. Bunun için bizde heradimda.com ailesi olarak gün içinde 16.00'a kadar gelen tüm siparişlerimizi hemen kargoya teslim ediyoruz" dedi.

e-ticaret yasası çıkarılmalı

Kaya sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye, halen elektronik ticarette arzu edilen seviyede değil, ancak inanılmaz bir büyüme potansiyeline sahip. E-ticaretin gelişimi için sağlıklı bir hukuki zemine ihtiyaç var. 'Kişisel verilerin korunması' ve 'Elektronik ticaret'kanunlarının bir an evvel yasalaşması ve tüketicinin korunması kanununun ikincil düzenlemelerinin sektörün gelişimine yönelik yapılanması çok önemli olacaktır."