Ekonomiİnternet aboneliği şikâyette birinci

İnternet aboneliği şikâyette birinci

05.02.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Tüketiciler 2021 yılında en çok internet abonelikleri ve online alışveriş konusunda şikâyette bulundu. Tüketici hakem heyetleri geçen yıl 870 milyon liralık uyuşmazlığa çözüm getirdi.

İnternet aboneliği şikâyette birinci

Aylin Rana Aydin - Tüketiciler, geçen yıl en çok internet ve GSM abonelikleri ve online alışveriş alanlarında şikayette bulundu. Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, 2021’de tüketici hakem heyetleri 870 milyon liralık uyuşmazlığa çözüm getirdi. 537 bin 479 adet başvuru yapıldı. Alınan kararların yüzde 52’si tüketicilerin lehine sonuçlanırken, en çok internet abonelikleri, ayakkabı, cep telefonu, kredi kartı üyelik ücreti ve mobilya alanında şikayet yapıldı.

Haberin Devamı

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, geçen yıl en çok şikayetin online pazaryerlerinden geldiğini ifade etti. 2020’de ise en çok şikayetin kargo ve iletişim sektöründe geldiğini hatırlatan Deniz, “İletişim sektöründe bu yıl fazla şikayet gelmedi. Tüketicinin temel şikayeti fiyatların pahalılığı. Özellikle gıda fiyatları konusunda şikayet var. Elektrik ve doğal gazla ilgili çok fazla şikayet geliyor” dedi. Kredi kartı kullanımında yükseliş olduğuna dikkat çeken Deniz, kredi kartı harcamalarında tüketicilerin borçlanmayı dikkatli yapması gerektiğini dile getirdi.

Manevi tazminat

Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, geçen yıl telekomünikasyon ve özel eğitim kurumlarından şikayet aldıklarını, velilerin ücret iadesi konusunda şikayetleri olduğunu belirterek, “İnternet alışverişleriyle ilgili şikayetler fazlaydı. Satıcının ‘kargoyu gönderdik fakat teslim almadınız’ demesi şeklinde dolandırıcılık şikayetleri oldu” diye konuştu.

Haberin Devamı

Düşük miktarlar için tüketicinin avukata gidemediğini belirten Ağaoğlu, “Tüketici hakem heyetleri manevi tazminata da hükmedebilmeli” dedi.

‘Kargoyu almadınız’ mazereti

‘Kargoyu almadınız’ dolandırıcılığının yanı sıra ürünün zamanında gelmeyişi ve alınan siparişlerin iptal edilerek daha yüksek fiyattan satışa sunulması yönünde de şikâyetler olduğunu aktaran Aydın Ağaoğlu, “Tüketici Kanunu’nda, malın stokta bulunmaması mazeret olarak kabul edilmiyor. Bu şikayetler, Ticaret Bakanlığı’nın Tüketici Bilgi Sistemi’nden (TÜBİS) yapılabilir” dedi.

En çok şikâyet İstanbul’dan geldi

Şikayetvar sitesi, 2021’de en çok yapılan şikayetleri şöyle sıraladı:

En çok şikâyet eden şehirler İstanbul, Ankara, Antalya ve İzmir oldu.

415 bin 145 şikayetle e – ticaret ilk sırada.

322 bin 523 şikayetle finans ikinci sektör.

Finansı internet, kargo ve alışveriş sektörü takip etti.

İletişim, kamu, giyim, beyaz eşya ve cep telefonu şikâyette öne çıkan sektörler.

Fiyatları artan üründe sitelerin siparişi iptal etmesi, kusurlu ürün göndermesi ve para iadesini geç yapması, öne çıkan diğer başlıklar oldu.