Ekonomiİngiliz turistin lüks payı yüksek

İngiliz turistin lüks payı yüksek

06.05.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Lüks segment otellerin, turizmde yaşanan küresel sıkıntılara rağmen yüksek doluluklarla bir yaz sezonu geçirecekleri öngörülüyor. 2022 yaz sezonunda Türkiye’yi rekor sayıda İngiliz turistin ziyaret etmesi bekleniyor.

İngiliz turistin lüks payı yüksek

DUYGU ERDOĞAN- Üç günlük yazı dizimizde Türkiye’deki üst segment turizm yatırımlarının öngörüsüyle 2022 yaz sezonuna odaklanıyoruz. Yüksek gelir grubu turistlerin rotalarından olan Türkiye’de İngiltere, Avrupa ve ABD başta olmak üzere yoğun bir turist akışı yaşanacak. Rusya Ukrayna arasındaki savaş ortamı halen tüm dünyada başlıca sorunlardan olsa da Rus turistlerin de bu sezon lüks segment otellerde tatil yapmaya devam edeceği görülüyor. Dünyanın en lüks cruise gemileri de Türkiye rotasında olacak. Bu açıdan Galataport’un da gelir grubu yüksek turistler açısından önemli bir kapı araladığı görülüyor…

Haberin Devamı

Türkiye 2022 yaz sezonuna güçlü bir başlangıç yaptı. Nisan ayı ikinci yarısından itibaren pek çok ülkeden sahil kentlerine gelişlerde artan sayıda uçak dikkat çekiyor. Rusya ile Ukrayna arasındaki savaş ortamı yeni bir rekora gölge düşürmüş olsa da Türkiye farklı pazarlardan aldığı rezervasyonlarla bu sıkıntıları hafifletmeye çalışıyor.

Dünyanın üst segment turizm rotasında da payı her geçen gün artan Türkiye, lüks otel yatırımlarıyla gelir grubu yüksek turiste güçlü alternatifler oluşturuyor. Bu tesisleri, markalı restoranlar, marinalar, golf yatırımları, eşsiz koylar destekliyor. Bu yaz üst segment tesislerde İngiliz turistlerin payının yüksek olması bekleniyor. Genel olarak turizmde bir İngiliz rekorunun beklendiği bu dönemde Almanya, Fransa, Amerika da öne çıkıyor. Yerli turistler de lüks otellerde önemli pay alacak.

Haberin Devamı

Üst gelir grubu turistin rotası belli

Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa mart sonunda açılışını yaptı. Aralık ortasına kadar açık kalmayı planlayan otelin doluluk çizgisi yüksek gidiyor. Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa Genel Müdürü Tunç Batum, üst segment otellerin Antalya, Bodrum, Göcek, Fethiye ve Sarıgerme ağırlıklı olduğunu belirterek, “Rusya, Ukrayna ve BDT ülkeleri doluluğumuzun yüzde 15’ini karşılıyor. Bu segmentlerden oluşacak kaybı, iç pazar, Avrupa ve İngiltere’den karşılayabiliyoruz. Ancak Belek, Kemer gibi yoğun BDT ülkeleriyle çalışan otellerin kayıplarını diğer kaynak pazarlarla kapatmaları zor” dedi. Batum, rezervasyonda yerli turist, İngiltere ve Avrupa’nın öne çıktığını söyledi.

Amerikalılar önde

D Maris Bay, 10. yılını kutlarken, 18 Nisan’da açılışını yaptı. Otelin rezervasyon akışında İngiltere, Azerbaycan, Kazakistan, Rusya, Avrupa ülkeleri, Amerika, İsrail, Orta Doğu ülkelerinden turistler öne çıkanlar arasında bulunuyor.

D Maris Bay Genel Müdürü Cenk Türkmenoğlu, Rusya’nın hedef pazarlar arasında olduğunu, rezervasyonların sürdüğünü anlatırken, geçen yıla oranla bu sezon Avrupa ve Amerika pazarlarının oranının daha yüksek olacağını söyledi.

Haberin Devamı

Tekne ile seyahat eden turistlere de hizmet veren otelin sistemini anlatan Türkmenoğlu, “Sezon boyunca koyumuza demirleyen birçok tekne oluyor ve otelimizin koyunun da elverişli olmasıyla birlikte doğal bir marina oluşuyor. Sezonda mega yatlar da dahil olmak üzere birçok farklı yat otelimizi ziyaret ediyor ve talep çok olduğu için yer bulmak dahi zorlaşabiliyor. Otelden bağımsız olarak tekne sahiplerinin talep ve istekleri için kurulmuş özel ve ayrıcalıklı bir yat servis ekibimiz mevcut” dedi.

İngiliz turistin lüks payı yüksek

‘Adil bir pay alacağız’

Amanruya Bodrum 1 Nisan’da açtığı sezonu 15 Kasım’a kadar sürdürecek. İngiliz turistin öne çıkacağı rezervasyon listesinde, Almanya, Fransa ve ABD’nin de payı yüksek olacak. Yerli turistin de otele ilgisi yüksek görülüyor. Amanruya Bodrum Genel Müdürü Igor Barba, pandemi sonrası dönemde yüksek gelirli turistler arasında bazı seyahat eğilimleri gördüklerini kaydederken, “Tanık olduğumuz şey, bazı tanınmış destinasyonlara dönüş. Bu, her zaman popüler olan Tayland için yavaş ilerlerken, Güney Avrupa ülkeleri ve tüm Akdeniz destinasyonları için çok daha hızlı ilerliyor. Fransız ve İtalyan rivierasının bu yaz yeniden çiçek açtığını mutlaka göreceğiz. Yunan adaları da odakta olacak ama eminim ki Türk rivierası da özellikle baş tacı Bodrum ile yüksek gelirli gezginlerden adil bir pay alacaktır” dedi.

Haberin Devamı

Rusya ve Ukrayna’dan gelecek turist sayısında bir düşüş beklenirken, otelin ağırlıklı olarak Batı Avrupa, Birleşik Krallık ve ABD’den rezervasyon aldığı görülüyor.

Türkiye’ye hızlı giriş yaptı

Dünyanın önde gelen turizm ve eğlence yatırım gruplarından Sunset Hospitality Group’un markası METT Hotels&Resorts’un Türkiye’de geçen yaz açtığı ilk oteli olan METT Hotel & Beach Resort, Bodrum’un sezon açılışı 23 Nisan’da yapıldı. METT Hotel & Beach Resort, Bodrum Genel Müdürü Barış Molvalı, otelin mevcut rezervasyon akışında ABD, Türkiye, Rusya, Birleşik Krallık, Almanya ve Körfez ülkelerinin ağırlıklı olduğunu söyledi. Molvalı, üst gelir grubu turistlerin dünya çapında yaz destinasyonları arasında Muğla, Mykonos, Atina, Barselona, Cannes, Ibiza, Santorini, St Tropez ve Amalfi kıyılarının öne çıkacağını düşündüğünü ifade etti.

Haberin Devamı

İngiliz turistin lüks payı yüksek

‘Türkiye kalitesi etken’

22 Nisan itibarıyla kapılarını açan Kempinski Hotel Barbaros Bay Bodrum, kuruluşunun 125. yılını kutlayan Kempinski Hotels grubunun Bodrum’daki temsilcisi.

Kempinski Hotel Barbaros Bay Bodrum Genel Müdürü Ferman Doğan, Türkiye’nin şu anda Avrupa’da başta İngiltere olmak üzere en çok tercih edilen destinasyonlar arasında yer aldığını söyledi.

Doğan, “Almanya’da dördüncü, Hollanda’da ise üçüncü sırada en çok tercih edilen ülke olan Türkiye, diğer destinasyonlara göre daha fazla talep alıyor. Doğu Avrupa, Batı Avrupa ve İngiltere Türkiye’ye büyük ilgi gösteriyor. Bu durumu sadece fiyatlardaki avantaja bağlayamayız, Türkiye’nin sunduğu hizmetlerin kalitesinin de buradaki en önemli etken olduğunu düşünüyorum” dedi.

Yaz sezonu için oda fiyatlarında yüzde 30 bir artış olduğunu anlatan Doğan, tekne ile gelmek isteyen misafirleri için 6–7 adet teknenin konumlanacağı marinasının mevcut olduğunu belirtti.

“2022 turizminin galibi Türkiye olacaktır” diyen Doğan, rakiplerine göre başarılı ve kazançlı bir sezon geçireceğinin öngörüldüğünü ifade etti. Ferman Doğan, Rus ve Ukraynalı turistlerle ilgili olarak ise, “2022 yılında ise 2 milyon Rus turistin ülkemize gelmesi bekleniyor. Ukrayna için ise aynı şeyi söylemek doğru olmaz. İkame pazarlar konusunda Avrupa’da önemli çalışmalar var. Avrupa’nın en büyük tur operatörü TUI, bu yıl 1 milyon Avrupalı turisti Antalya’ya 500 bin turisti ise Bodrum, Dalaman ve Fethiye’ye getirmeyi planladığını açıkladı. 2023 yılında ise kapasite artırımı için Türk otelleri ile görüşmelere başladı” dedi.

İngiliz turistin lüks payı yüksek

‘Her zaman cazibe merkezi’

Six Senses Kaplankaya, 1 Nisan itibarıyla sezonu açtı. Ekim sonuna kadar açık olacak otel çeşitli milletlerden turist ağırlıyor. VIP tekne transfer servisi haricinde, kişiye özel yat, bot ve tekne ulaşım hizmetleri de veren iskeleleri olan lüks marka kategorisindeki otele, tekne ile gelen misafir oranı da yüksek. Six Senses Kaplankaya Genel Müdürü Adnan Yücel, Bodrum’un cazibe merkezi olmaya devam ettiğini söylüyor. Yücel, Rusya ve Ukrayna arasındaki sorunlu ortama rağmen Rusya’dan gelecek misafirlerinin geçen yıl ile paralel olduğunu anlatırken, bu yılki rezervasyon akışlarına dair şu bilgileri paylaşıyor:

“Ana hatları ile İngiltere, Almanya, İsviçre ve Amerika’nın bu sezon için talep anlamında büyük atak yapacağını öngörüyoruz. Sezonu 4 farklı dilimle değerlendirmekteyiz. Bu 4 farklı dilimin de tamamen stratejik ve finansal olarak seyir ve değerleri birbirinden farklılık gösteriyor. Ortalama elimizdeki veriler beraberinde birim oda fiyatı, yüzde 30 oranında değer kazanmış durumda. Doluluk anlamında da geçen yıla göre aynı zaman dilimlerini karşılaştırmamız akabinde x 2.5 oranında bir büyüme güncel verilerde kendini belli ediyor.”

Yarın: Ruslar lüksten vazgeçmiyor