17.10.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK
Havaların soğuması ile birlikte ısınmanın ve kombilerin gündemimize girdiği bugünlerde klima sektörü yeni bir döneme hazırlanıyor. Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde geçen yıl yürürlüğe giren sezonsal verimlilik kriterleri 2014 yılı itibariyle Türkiye’de de uygulanmaya başlayacak. Bunun tüketici açısından çok önemli bir avantaj sağlayacağını vurgulayan Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, yeni etiketlerin hangi cihazın hangi bölgede verimli çalışacağını göstereceğini ve böylece önemli bir enerji tasarrufu yapılabileceğini dile getirdi.
‘Sesini soruyorlar’
Bu yıl konsept mağazacılık uygulamasına geçmeden önce, detaylı bir tüketici araştırması yaptıklarını anlatan Önder, “Daikin ürünlerinde ‘ekonomi, tasarım, konfor ve performans’ olarak öne çıkan 4 temel avantajın öne çıktığını saptadık ve mağazalarımızı ona göre yeniden tasarladık” diye konuştu. Önder, “Daha önce klima kullanmış ve yenilemek isteyen müşterilerimiz daha çok cihazın verimlilik kriterlerini dikkate alıyor ve ne kadar enerji tükettiğine ilişkin sorular soruyor. Ardından konforunu önemsiyor ve cihazın çalışırken ne kadar ses çıkardığını merak ediyor. İlk kez klima alanların ise daha çok fiyata duyarlı olduğunu gözlemliyoruz” dedi.
‘Ev kadınları artık mutfaklarına da klima taktırıyor’
Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, Türkiye’de iklimlendirme sektöründeki tüketici eğilimleri konusunda şu bilgileri verdi:
- Sektör Türkiye’De her yıl ortalama yüzde 10 büyüyor.
- Klima artık lüks değil, ihtiyaç kabul ediliyor
- Akıllı klimaların sayısında artış olacak.
- Ev kadınları artık mutfaklarına klima taktırıyor.
- Karadeniz bölgesi dışında Türkiye’nin hemen her yerinde klima kullanımı artıyor.
- Adana, Mersin gibi illerde klima dört mevsim kullanılıyor
- Klimalar dekorasyonun bir parçası haline geldi.
‘Türkiye’yi bölge için stratejik üs yapacağız’
Daikin Türkiye olarak cirolarını iki yılda ikiye katladıklarını söyleyen Hasan Önder, “Daikin bünyesine katıldığımızda 412 çalışanımız 200 milyon lira civarında ciromuz vardı. Bugün ise yılın ilk yarısı itibariyle 770 çalışanımız ve 320 milyon lira seviyesinde ciromuz var” dedi.
Yıl sonunda çalışan sayılarının 850’ye, cirolarının ise geçen yıla göre yüzde 30 artışla 670 milyon liraya ulaşmasını hedeflediklerini kaydeden Önder, şöyle devam etti:
“Daikin Türkiye, 2014 yılında da yüzde 25-30 civarındaki büyümesini sürdürecek. Kendimize 2015 yılı için 1 milyar lira ciroya ve 1500 çalışana ulaşma hedefi koymuştuk, bu hedefe doğru emin adımlarla ilerliyoruz. Böylece Türkiye’deki 5’inci yılımızın sonunda 5 kat büyüme sağlamış olacağız. Bu büyüklük Daikin Türkiye’yi iç pazar liderliğine taşımakla kalmayacak, Türkiye’yi bölge için stratejik üs yapacak.”