Ekonomiİletişim kar sınavını geçti

İletişim kar sınavını geçti

27.01.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Telekom ekipleri ağır kış koşullarında ses ve internet hizmetlerini kesintisiz sürdürmek için çalışıyor. Binlerce saha ekibi sayesinde arıza ve kesintilere anında müdahale ediliyor. Mobil baz istasyonları da hazır tutuluyor.

İletişim kar sınavını geçti

HANİFE BAŞ - Ağır kış koşulları Türkiye’yi etkisi altına alırken, telekom operatörleri de kar seferberliği başlattı. Ekipler sahada iletişim ve internet altyapısının kesilmemesi için canla başla çalışıyor.

Haberin Devamı

Bütün önlemler alındı

Turkcell Şebeke Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gediz Sezgin, “1.400 kişilik özel donanımlı ve uzman saha ekibimiz ülke çapında yedi gün 24 saat hizmet veriyor” dedi.

Olumsuz hava şartlarına bağlı olarak yaşanabilecek uzun süreli elektrik kesintilerinde baz istasyonlarında kullanılmak üzere Türkiye çapında 3.750 taşınabilir ve sabit jeneratörü hazırda beklettiklerini dile getiren Gediz, “Elektrik kesintisi durumunda sahalarımıza enerji sağlayan akü yatırımımızı yapay zeka çalışmalarımızla destekledik. Yine kesintisiz iletişim için 121 mobil baz istasyonu, olumsuz hava koşullarının yaşanabileceği illerde kullanıma hazır bir şekilde tutuluyor. Mobilde 1.6 Gbps, sabit şebekede ise 10 Gbps hızları destekleyen altyapımızla her koşulda hizmet veriyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

10 bin saha personeli

Türk Telekom Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Yusuf Kıraç, şunları söyledi: “Ülkemizin büyük bir bölümünde etkisini artıran kar yağışının yaratacağı olası durumlara karşı önlemlerimizi aldık. 81 ilde iletişimin kesintisiz sürmesi için 10 bine yakın saha personelimizle hazırlıklarımızı tamamladık. Mobil, sabit ve geniş bant şebekelerinin çalıştığı tüm omurga altyapılarını 7/24 izleyerek gerekli durumlarda müdahale ediyoruz. Kar yağışı ile meydana gelebilecek olası elektrik kesintilerinde, sabit ve taşınabilir jeneratörlerimiz devreye alınabilecek şekilde hazır bekliyor. Mobil baz istasyonlarımız da olumsuz hava koşullarından en çok etkilenen bölgelere gönderilmek üzere hazır hâle getirildi.”

‘Gerekli aksiyonu aldık’

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Thibaud Rerolle, zorlu hava koşullarında kesintisiz hizmet verdiklerini belirterek, şöyle konuştu:

“Mobil ve sabit şebekemizde gerekli aksiyonları aldık. Yağışlar öncesinde, bölgelerde kriz masaları kurduk, 7/24 takip sistemi oluşturduk. Müdahale araçlarının depolarının sürekli dolu tutulmasını, araçlarda yeterli miktarda kumanyalar bulundurulmasını sağladık. Sahalarda ve teknoloji merkezlerinde daha sık akü ve jeneratör kontrolleri yapıyoruz. Mobil BTS’leri hazır tuttuk. İstanbul özelinde olası trafik sorununa karşın ekip ve malzemeleri yağış öncesi uygun lokasyonlarda konuşlandırdık.”

Haberin Devamı

84 milyon abone var

Türkiye’de genişbant internet abone sayısı 17.1 milyonu sabit ve 66.8 milyonu mobil olmak üzere 83.9 milyona ulaştı. 4.5G’li abone sayısı 76.5 milyon. 12.4 milyon sabit hat abonesi var. Cep telefonu abone sayısı da 84.6 milyonu geçti.