12.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Kadife Şahin - Çanakkale
Gedik, Çan’daki Kaleseramik fabrikasında düzenlenen toplantıda, yılı 60 milyon lira yatırımla bitireceklerini, 2019’da da yatırıma devam edeceklerini bildirdi.
Pazar payı artacak
Kaleseramik’in toplam satışlar içinde ihracatın payının yüzde 33 olduğunu belirten Gedik, “Kaleseramik, 1962’de Türkiye’nin ilk seramik duvar karosunu ihraç etti. Bugün geldiğimiz noktada, Türkiye’nin açık ara ihracat lideriyiz ve büyüme alanımızı ihracat olarak belirledik” diye konuştu.
“Global pazardaki payımızı daha da artırarak 2019’da ihracatımızı yüzde 40’ın üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” diyen Gedik şöyle konuştu: “Bu doğrultuda attığımız stratejik adımlarla ABD, İngiltere ve Almanya’ya ihracatımızı artırmayı planlıyoruz. Çin’i özellikle hedef ülke olarak seçtik. Biz Çin’e aslında en teknolojik ürünümüzü, dünyanın en ince, en büyük ve esnek seramiklerinden Kalesinterflex’i satıyoruz ve bu ürünümüz bir kaplama malzemesi olarak değil, masa üretiminde, dış mekan mobilyalarında da kullanılıyor. Bu örnek Kaleseramik’in, rekabette nasıl ayrıştığını da gösteriyor. Bugün Avrupa’dan Amerika’ya, Ortadoğu’dan Afrika pazarlarına kadar 100 ülkedeki 400’ü aşkın ihracat noktasında Kale markalı ürünlerimiz satılıyor. İtalyan markalarımızın gücü ve imajı ile Kale Italia’daki varlıklarımızı en etkin şekilde kullanmayı hedefledik.”
Sigara dumanını emen karo üretti
Çin’den ABD pazarına dünyanın bir çok bölgesine ürün satan Kaleseramik, sigara dumanını emen ve iç mekanların nem oranını dengeleyen malzeme geliştirdi. Okan Gedik, ürünü ilk kez UNICERA 2019 fuarında tanıtacaklarını söyledi. Gedik, “Artık evlerde, sağlık kurumlarında ve daha birçok mekanda sağlık açısından farklı tedbirlerin alınması büyük önem arz ediyor” şeklinde konuştu.