Güney Koreli otomotiv devi Hyundai’nin deniz aşırı ilk fabrikası olan ve ardı ardına yatırımlarla markanın “küçük otomobil üssü” haline gelen Hyundai Assan İzmit tesisi, ihracatta pazar sayısını artırıyor. Son olarak Yeni Zelanda’yı da ihraç pazarları arasına katan Hyundai Assan, yepyeni bir model için Kore’den haber bekliyor.
Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, İzmit’te üretilen her 100 otomobilden 88’ini ihraç ettiklerini vurgularken, son olarak Yeni Zelanda’ya da araç göndermeye başladıklarını anlattı. Bu ülkeye ihracatın, şimdilik yüksek rakamlarda olmasa da, kendileri açısından önem taşıdığını söyleyen Göker, “Ancak ihracatımızın yüzde 93 gibi büyük bölümünü AB ülkelerine yapıyoruz. En fazla ihracat yaptığımız ülkelerse İngiltere, Almanya ve İtalya. İhracat yaptığımız ülke sayısı 40’ı aştı” dedi.
Avustralya’nın da gündemlerinde olduğunu, ancak halen bu konuda çalışmaların sürdüğünü kaydeden Göker, “Araçların Avustralya pazarına uygunluğu araştırılıyor. Olumlu sonuçlanacağını düşünüyoruz” diye konuştu.
3 ayda 113 bin adet
Hyundai Assan’ın, yılın ilk 6 ayında 3 vardiyada 113 bin otomobil üretip, bunun 100 binini ihraç ettiğini hatırlatan Göker, “İlk 6 ayda 48 bin 147 adet i10 üretip, 46 bin 549’unu ihraç ettik. i20 üretimi 64 bin 953 adede, ihracatı 53 bin 708’e yükseldi” dedi.
Yeni i20’ye Avrupa’da ve iç pazarda yoğun talep geldiğini, en büyük pazarının ise Türkiye olduğunu kaydeden, Göker ilk yarıda 11 bin 92 adet i20 sattıklarını belirtti.
Yeni modeli ‘pazar’ belirler
Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, B sınıfı crossover için çalışmaların sürdüğünü, bunun yanında daha önce açıkladıkları gibi tamamen yeni bir başka model için de fizibilite yapıldığını dile getirdi. Bu yepyeni modelin ne olabileceğine ilişkin “ihtimaller” bulunduğuna dikkat çeken Göker, sonucu, aracın Türkiye pazarındaki satış potansiyelinin belirleyeceğine inandığını kaydetti. Göker, “B sınıfı sedan, crossover ve hafif ticari sınıflarından biri olması gündemde. Kesin hiçbir şey yok. Bu modellerden hangisinin, iç pazarda yüksek satışa ulaşabileceği düşünülürse, onun üzerine yoğunlaşılabilir” dedi.
Tucson’da hedef iddialı
Hyundai’nin özellikle Avrupa ve Türkiye pazarlarında SUV sınıfında etkin olma hedefleriyle geliştirilen yeni nesil Tucson, eylül ayında satışa sunulacak. İddialı bir fiyatla Türkiye pazarına sunulması planlanan Tucson’un yıl sonuna kadarki satış hedefi de iddialı: 5 bin adet.
Daha önce yerini ix35’e kaptıran Tucson, yeni nesliyle bu yerini ix35’ten geri almış olacak. Markanın yeni tasarım yüzüyle şekillenen Tucson, “küçük Santa Fe” gibi duruyor. Kompakt boyutları, lüks donanım seçenekleri, sessizliğiyle dikkat çeken Tucson’un Türkiye pazarındaki iddiası ise motor seçeneği olacak.
Benzinli ağırlıkta
Nitekim Tucson, Türk pazarında turbo beslemeli ve 177 beygir gücündeki 1.6 lt benzinli motorla satışa sunulacak. Üstelik Tucson, bu motorla 4 tekerlekten çekişli ve 7 ileri DCT otomatik şanzımanlı olacak.
Tucson’da ayrıca atmosferik 132 HP’lik bir başka benzinli motorun yanı sıra 184 HP’lik 2.0 lt dizel de olacak.
Aracın donanımları arasında dört koltukta ısıtma, ön koltuklarda ısıtma/soğutma, Şeritte Kalma Uyarısı, Kör Nokta Uyarı Sistemi, LED ön farlar, geri görüş kamerası gibi unsurlar var.
Ege, Koç Ailesi’ne kendini tanıttı!
Tofaş’ın 520 milyon dolarlık yatırımla üretimine başlayacağı “Aegea” (Ege) proje isimli yeni sedan için geri sayım sürerken, araç, ilk kez gösterildiği Autoshow 2015 Fuarı’nın ardından bu kez de Koç Holding’i “ziyaret” etti... Tofaş ve Ford Otosan’da üretilecek her yeni modeli önceden test edip, inceleyen Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, böylece geleneği sürdürmüş oldu.
Ege, Koç Holding merkezinde düzenlenen özel etkinlikte Koç Ailesi ve holdingin üst düzey yöneticilerine detaylı olarak tanıtıldı. Bu etkinlikte, Rahmi Koç’un yanı sıra Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç ve Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu hazır bulundu. Tanıtımı Tofaş 356 Proje ve İş Geliştirme Direktörü Okan Baş yaptı.
Yeni ufuklar açacak
Mustafa Koç, bu yeni aracın başarısının, FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ve Tofaş için önemli bir hamle olacağını belirten Koç, şöyle devam etti:
“Koç Topluluğu olarak, ülkemize ve sanayimize inancımızla yatırımlarımızı var gücümüzle sürdürüyor, Ar-Ge gücümüzü artırmak için önemli çalışmalar yürütüyoruz. Bunun en güzel örneklerinden biri de Tofaş’ın yeni projeleridir. Fiat Aegea Projesi, Türkiye’nin binek otomobil Ar-Ge’sinde rüştünü global anlamda ispat ettiği, bizlere yeni ufuklar açacak bir girişimdir. Tofaş, kasımda ülkemizde satışına başlayacağı otomobille başarılarını daha da öteye taşıyacak.”
1.5 milyarlık proje
FCA Stil Merkezi ve Tofaş Ar-Ge ile işbirliğiyle geliştirilen yeni sedan, Türkiye’nin yanı sıra 40 ülkede satılacak. Aracın “asıl” adı, büyük ihtimalle sonbaharda açıklanacak.
Projenin devamında bir hactback ve station wagon model de, yine Tofaş’ta üretilmeye başlanacak. Bu üç model için, Tofaş’ın yapacağı yatırımın toplam tutarı 1.5 milyar
dolar civarında olacak.
Ticaretin yeni Caddy’si
Volkswagen Ticari Araç, sınıfının popüler modelleri arasında yer alan Caddy’nin yeni neslini Türkiye’de satışa sundu. 4. nesil Caddy, 49 bin 840 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
Markanın yeni nesil tasarım konseptiyle farklılaşan Caddy, bunun yanında artan konforu, geniş sürüş destek ve güvenlik sistemleriyle öne çıkıyor. Tamamen yeni ön konsolu ise daha şık ve fonksiyonel hale getirilmiş.
Türkiye’de 1.6 lt TDI (102 PS) motorla satışa sunulan yeni Caddy, 7 ileri DSG otomatik ve 5 ileri manuel olmak üzere iki farklı şanzıman seçeneğiyle satılıyor. Aracın “Trendline” ve “Comfortline” donanım paketleri var.
Araçta “Yorgunluk Tespit Sistemi” ve “İkincil Çarpışma Önleme Asistanı” standart olarak bulunuyor. Renkli 5 inçlik dokunmatik ekran da standart.
InfInItI Q50 ile sessizliği bozdu!
Japon lüks otomobil markası Infiniti, uzun süren sessizliğini Q50 Sedan ile bozdu. Türkiye’de 65 bin
euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulan Infiniti Q50, başka yeniliklerin de “öncüsü” olacak...
Sportif bir sedan olan Infiniti Q50, dünyanın “direksiyon mili bulunmayan” ilk otomobili. “Direkt Adaptif Direksiyon Sistemi” sayesinde direksiyon mili ortadan kaldırılırken, bir sensör, sürücünün hareketlerini tekerleklere elektronik olarak iletiyor. Infiniti Q50 Sedan, Türkiye’ye sınırlı sayıda getirilmiş. 2.0 lt (211 HP) turbo benzinli motorla donatılmış.
Infiniti Genel Müdürü Murat Gürünlü, “Q50 ve ve kompakt crossover Q30’u 2016 yılı başında sunacağız. 1.6 lt motora sahip Q30’la küçük motorlu otomobillerin yer aldığı segmente yöneleceğiz” dedi.
Mondeo’ya otomatik dizel
Yeni nesil Ford Mondeo’nun dizel ve otomatik vitesli versiyonu, 147 bin TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Mondeo’nun otomatik vitesli dizeli, 2.0 litre hacimli ve 180 beygirlik.
Yeni nesil Ford Mondeo’nun, 1.5 lt (160 PS) benzinli ve 1.6 lt (115 PS) dizel seçeneklerine yeni bir motor daha eklendi. Yeni 2.0 lt (180 PS) dizel motor, 6 ileri ve çift kavramalı “PowerShift” otomatik şanzımanla satılıyor. Mondeo, bu en güçlü motor seçeneği sayesinde fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.8 lt tüketiyor.
Skoda 500 bin Rapid’le mutlu
Skoda’nın önce sedan, ardından da hatchback kasa tipleriyle satışa sunduğu Rapid, 500 bin adetlik üretime ulaştı. Çek üreticinin ilk kez 1934 yılında ürettiği Rapid, günümüzde öncelikle sedan, ardından da hatchback kasa tipli Spaceback ile satışa sunulmuştu. Spaceback, Skoda’nın özellikle gençlere yönelik tasarladığı bir model olarak da marka tarihine geçti. Türkiye pazarıyla 2013’te tanışan Rapid Sedan’a, 2014’ün ikinci çeyreğinde Rapid Spaceback katıldı. Rapid Spaceback 48 bin TL’den, Rapid Sedan ise 50 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.