18.08.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
Hanife Baş - Dijital taksi yolculukları pandemi sonrasında artıyor. Mobil aplikasyon üzerinden taksi kullanımı yaygınlaşırken, pandemide durgunluğa giren sektör açılmayla beraber eski günlerine dönüyor. Oyuncu sayısının azaldığı sektörde şu anda BiTaksi, Uber ve iTaksi faaliyet gösteriyor. Sektörün en büyük oyuncusu BiTaksi. 8’inci yılını kutlayan dijital uygulama bugüne kadar 50 milyon yolcu taşıdı.
Başka iller sırada
BiTaksi CEO’su Kaan Sancaklı, dijital takside lider olduklarını belirterek, 20 bin aktif sürücüleri bulunduğunu ve sekiz yılda 50 milyon yolcu taşıdıklarını söyledi. Şu an İstanbul ve Ankara’da faaliyet gösterdiklerini dile getiren Sancaklı, bu yılsonuna kadar başka illerde de faaliyete geçmeyi düşündüklerini, yurtiçinde büyüdükten sonra ise yurtdışına açılmayı planladıklarını aktardı.
Sancaklı, pandeminin her sektör gibi taksi taşımacılığını da etkilediğine işaret ederek, “Karantinalarda sektör yüzde 90 küçüldü. Şimdi daha toparlanmış haldeyiz. Biz bu dönemde de sürücülere destek olduk. Komisyon almadık. Sağlık çalışanlarını ücretsiz taşıdık. Kabinli taksi çıkardık. 750 taksi kabinli oldu. Bu sayıyı yaz sonuna kadar bine çıkartacağız. Bir yılda bir milyon yolculuk kabinli taksiyle yapıldı. Kabinli taksilerde yer alan panel, tasarımı tüm taksilere kolayca entegre edilebiliyor. Kabinler, ön ve arka taraf arasındaki hava geçişini engellemesinin yanı sıra arka koltuktaki yolcuların özel filtrelerle ayrılan klima ve ses izolasyonu ile konforlu şekilde yolculuk yapmasını sağlıyor. Normalleşmeyle sektör eski haline döndü. Hala evden çalışan firmalar var ama toplu taşımadan da bize kaçış oldu. Sektör bu yılı yüzde 70’lerde kapatır. Ama 2022’de üç haneli büyüme bekliyoruz” değerlendirmesini yaptı.
Yüzde 15’i mobilden
Sektörle ilgili de bilgi veren Kaan Sancaklı, “Türkiye’de 90-100 bin taksi var. İstanbul’daki taksi sayısı 18 bin. Bu taksilerin 10 bini bize kayıtlı. İstanbul’da 40 bin sürücü var. Bunların da 20 bini bize kayıtlı. İstanbul’da günde 1 milyon taksi yolculuğu gerçekleşiyor, bunların yüzde 10-15’i mobil uygulamalar üzerinden. İstanbul’da şu anki taksi sayısı talebe cevap veremiyor. Taksiye talep fazla” dedi.
Sancaklı, büyükşehirlerde taksilerin en çok işe gidiş gelişlerde kullanıldığını, bu amaçla kullanımın yüzde 50’lerde bulunduğunu da ifade ederek, İstanbul’da en çok kullanımın Avrupa yakasında Beşiktaş ve Şişli’de, Anadolu yakasında ise Ataşehir’de gerçekleştiğini aktardı.
Uygulama yenileniyor
BiTaksi mobil uygulamasının bugüne kadar 6.5 milyon kişi tarafından indirildiğini de aktaran Sancaklı, uygulamanın ara yüzünü değiştireceklerini de açıkladı. Sancaklı, “Sürücü uygulaması da yayınladık. Daha iyi yolculuk deneyimi planlıyoruz. Aynı yöne giden sürücü ve yolcuları eşleştiren bir özelliği de uygulamaya entegre edeceğiz” dedi.
Sancaklı, dijital taksi yolculuklarında ödemelerin çoğunlukla kredi kartıyla da yapıldığına dikkat çekerek, yakın alan iletişimi teknolojisini kullanarak İstanbulkart’ın da BiTaksi’de ödeme yöntemi olarak kullanılmaya başladığını aktardı.
Mikro mobilite bize rakip değil
Kaan Sancaklı, mikro mobilite uygulamalarının geliştiğini ancak taksiye doğrudan rakip olmadıklarını da vurgulayarak, onların daha kısa mesafeli yolculuklarda kullanıldığını, sektöre alternatif olmadıklarını ifade etti.