08.04.2009 - 11:37 | Son Güncellenme:
Google, 2009 yılı ilk çeyrek arama verilerine göre derlediği tatil trendlerini açıkladı. Google Türkiye’den yapılan yazılı açıklamaya göre, derlenen tatil trendleri, tatilcilerin tatil merkezleri hakkında bilgi edinmek ve biletlerini satın almak için interneti kullandığını gösteriyor. Google’ın seyahat ve tatil kategorisinde Türkiye arama sonuçlarına göre derlediği Google Tatil Zeitgeist’ında ekonomik kriz nedeniyle genel ’tatil’ aramalarında önemli bir düşüş olmadığı gözlendi. Google arama sonuçlarına göre Uludağ, 2009 yılı kış sezonunda en popüler kayak merkezi oldu. Türkiye’nin doğusunda yer alan kayak merkezi Erciyes ise Uludağ’ın ardından en çok aranan tercihler arasında yer aldı. İnternet aramalarında öne çıkan bir diğer önemli merkez Kartepe oldu. Kartepe, Google aramaları arasında en popüler olamasa da, 2009 sezonu içerisinde aramaları en hızlı yükselişe geçenler arasına girdi. Sarıkamış, Kartalkaya ve Palandöken kayak merkezlerinin ardından gelirken, diğer kayak merkezlerinden farklı olarak Kartalkaya kelimesiyle ilintili aramalar içerisinde en hızlı yükselen kelimeler ’snowforecast kartalkaya’ ve ’kartalkaya hava durumu’ olarak belirlendi. Açıklamaya göre, tatil bütçelerindeki azalma, Google aramalarına yansıması açıkça gözleniyor. 2009 yılı tatil kategorisinin en çok arananları listesinde ’erken rezervasyon’ üst sıralarda yer aldı. Krizle birlikte tatil severler uygun fiyatlar sunan online tatil sitelerine daha fazla ilgi gösterirken, bu sezon ’ucuz kayak’ aramalarında ufak artış gözlendi.
Bunun yanında kar montu ve kayak kıyafeti kelimeleri de internet kullanıcıları tarafından arandı.
“İNTERNET, TURİZM SEKTÖRÜNDE DE ETKİN OLARAK KULLANILMAYA BAŞLADI”
Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez, Google Tatil Zeitgeist sonuçlarına ilişkin değerlendirmesinde, günlük hayattaki değişen dinamiklerin yansımasını en hızlı ve ölçülebilir şekilde takip etmeye fırsat veren, Google Trends ve Google Insights for Search servisleri kanalıyla oluşturdukları Google Tatil Zeitgeist verilerinin, turizm sektöründe gelinen noktayı ve yaşanılan değişimi gösterdiğini anlattı.
Tatil planı yapanların, gitmek istedikleri tatil beldelerini internette araştırdıklarını, ulaşım için gerekli bilgileri internet kanalıyla bulduklarını ve biletlerini online olarak satın aldıklarını kaydeden Hiçsönmez, AB ülkeleri içerisinde online seyahat satın alımlarının, tüm Avrupa turizm sektörünün yaklaşık yüzde 29’una denk geldiğini, bu rakamların turizm sektöründe internet dünyasının ne kadar etkin kullanıldığının iyi bir göstergesi olduğunu belirtti.