25.09.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Yves Rocher Türkiye Genel Müdürü Elif Berker, Türkiye’de büyümelerini sürdürüklerini ve kısa sürede 203 mağaza sayısına ulaştıklarını belirterek, bu yıl perakende ve iletişim kanalına toplamda 23 milyon dolar yatırım yaptıklarını açıkladı.
Türkiye’ye yatırıma devam edeceklerini ve ciddi anlamda büyüme hedefleri olduğunu kaydeden Berker, üç yıllık yatırım planlarını yaptıklarını ve 300 mağaza hedeflediklerini söyledi.
65 ile yayılma hedefi
Berker, 52 ilde bulunduklarını ve mağazalarını 65 ile yayacaklarını da aktararak, “Türkiye’de mono marka kozmetik zincirleri arasında bizim kadar ile yayılan yok. Büyükşehirlerin dışına çıkılmıyor. Biz Diyarbakır, Kahramanmaraş, Elazığ, Urfa, Van gibi illerde de varız. Yeni illere açılmaya devam edeceğiz. Fransa’daki merkezimiz Türkiye’ye ve ülkedeki potansiyele inanıyor. Tüm Türkiye’nin markası olmak istiyoruz” dedi.
Berker, mağazalarının Antalya’daki 10 tanesi hariç hepsinin kendilerine ait olduğunu, franchise vermediklerini ve hepsinin kendi yatırımları olduğunu da vurguladı. Yves Rocher’in mağazalarının 50 tanesi caddelerde diğerleri ise AVM’lerde bulunuyor. Elif Berker, kiraların döviz kuruyla olmasının kendilerini etkilediğini ancak bu konuda ortak bir yol bulunduğunu kaydederek, ancak artışları fiyatlarına yansıtmadıklarını her yıl olduğu gibi ocak ayında tek bir zam yaptıklarını vurguladı. Berker, her yıl yüzde 20 oranında büyüdüklerine de işaret ederek, cirolarının 200 milyon TL olduğu bilgisini verdi. Doğal kozmetikte konumlandıklarını ve bu alanda yüzde 2’lik pazar payları bulunduğunu dile getiren Berker, fiyat yapılarını tüketicinin beğendiğini dile getirdi.
600 çeşit ürün
Berker, “Orta ve üst segmente hitap ediyoruz. Her sosyo ekonomik taraftan ama daha çok 30-35 yaş aralığında çalışan şehirli kadın kitlemiz var. 2018 yılında yeni ürünlere odaklanacağız. Bugüne kadar yaşlanma karşıtı ürünleri daha çok ön plana çıkardık.
Artık biraz daha gençlere doğru yönelecek marka. Mağazalarımızda 600 çeşit ürün sunuyoruz. Bakım markasıyız. Ciromuzun yarısı cilt bakım ürünlerinden geliyor. İkinci sırada makyaj ve parfüm var. Yüzde 15’de saç bakımından geliyor” diye konuştu.
İç pazar hacmi 2.6 milyar euro
Türkiye’deki kozmetik pazarını da değerlendiren Berker, şunları söyledi: “2.6 milyar euro’luk pazar var. Henüz çok büyük değil ama potansiyeli çok. Genç nüfus fazla ve şehirleşme artıyor. Kozmetik kullanımı için pazar çok dinamik. Pazar her yıl iki haneli büyüyor. Bu büyüme rakamları birçok marka için iştah kabartıyor. Gelişmiş pazarlar ya sabit ya da küçülüyor. Bu nedenle Türkiye’ye gelen çok marka var. Ama burada tüketicinin ihtiyaçlarını karşıladığınız sürece başarılı olabilirsiniz. Türk tüketicisi kozmetikte öncelikli olarak kaliteye bakıyor. İyi ve kaliteli ürünü doğru fiyata almak istiyor. Bunu yapan başarılı oluyor. Kozmetikte taksit kalktı. Bu biraz sektörü etkiledi. Ama selective markalardan bize kayış oldu. Mono marka olarak en fazla mağazaya sahip olan zinciriz.”
Türkiye’de pazardan çıkan markalarla ilgili de Berker, “Pazar büyük olunca herkes geliyor ama doğru konumlanamayan markalar doğal seleksiyona uğruyor” yorumunu yaptı.
Grup içinde ön sıralara çıktı
Yves Rocher’in Türkiye’deki hızlı büyümesi grup içindeki yerini de yükseltti. Yves Rocher bünyesinde dünyada üçüncü büyük perakende zinciri haline geldi. Markanın Fransa’da 650, Rusya’da 300 mağazası var. Elif Berker, ciroda da kısa sürede grup bünyesinde ilk ona girmeyi hedeflediklerini söyledi. Türkiye’deki kişi başı kozmetik harcamasına da değinen Berker, bunun düşük olduğunu 32 euro ile 44 euro olan dünya ortalamasının altında kaldığını belirtti. Fransa’da kişi başı kozmetik harcaması 186 euro.