09.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Türkiye’yi uzun zamandır yatırım radarında tutan Fransız PSA Peugeot Citroen Grubu, bu konuda halen istekli.
Alman Opel’i alarak gündeme oturan PSA, Türkiye’ye yatırım yapmaya her zaman hazır olduklarını, ihtiyaç halinde 8 ay içinde bir tesis kurabilecek güçte olduklarını açıkladı. Cenevre Fuarı’nda konuştuğumuz Peugeot CEO’su Jean-Philippe Imparato, “Bölge direktörlerimiz Türkiye’de yatırım fırsatlarına bakıyor. En tepeden yani PSA üst yönetiminden onay gelmesi halinde yatırım yapmaya hazırız. Peugeot şu an 8 ay içinde montaj fabrikası kuracak kabiliyete sahip” dedi.
Imparato, Peugeot’nun yılda 2 milyon adet araç satmayı hedeflediğini belirterek, bunun yarıdan fazlasının Avrupa dışı ülkelerde gerçekleşmesini öngördüklerini söyledi.
Bu hedefte Türkiye’nin önem taşıdığına değinen Imparato, Tofaş’ın Bursa fabrikasında 3 marka için ürettiği Minicargo (Fiat Fiorino-Peugeot Bipper-Citroen Nemo) projesinden çekildiklerini ancak önümüzdeki dönem yeni sürprizler olacağının altını çizdi.
Biz Fransız, o Alman
Opel’in satın alınmasıyla birlikte rekabet açısından pek bir şeyin değişmeyeceğini vurgulayan Imparato, “Bu tamamen bir satın alma, birleşme değil. Her marka bağımsız olarak kendi yoluna devam edecek, birbirleriyle savaşacak. Biz Fransız, onlar Alman markası” dedi.
Volvo’nun en yenisi: XC60!
Volvo’nun XC90 ile başlattığı yeni tasarım çizgisine sahip XC60, Cenevre’de tanıtıldı. Eskisine göre büyüyen ve daha sert hatlara kavuşan araçta 2.0 litrelik 4 silindirli benzinli ve dizel motorlar kullanılıyor. Yeni XC60, yılın son çeyreğinde ülkemizde satışa sunulacak.
Citroen’den minicik SUV
Fransız üretici Citroen de, SUV savaşlarına yeni katacağı modelinin konsept halini fuarda tanıttı. B sütunu olmayan “C-Aircross Concept”, geriye doğru açılan arka kapılarının ardında, havada asılıymış izlenimi veren ve akıllı eşya saklama alanları sunan çok konforlu koltuklara sahip. İlk kez tanıtılan “Share with U” uygulamasıyla, araç içindeki tüm yolcuların dahili wifi üzerinden diğer yolcularla dosya paylaşabilmesine imkan sağlıyor. C-Aircross’ta ayrıca aynalar yerine kameralar kullanılıyor.
Sporcu ruhlu 4 kapılı
Mercedes’in performans bölümü AMG’nin yarattığı dört kapılı spor otomobil konsepti AMG GT Concept, Cenevre’de tanıtıldı. AMG GT Concept, hibrit bir araç ve toplamda 805 beygirlik gücü üzerinde barındırıyor.
Çiçekli konsepte TÜBİTAK desteği
Sıra dışı konseptleriyle tanınan İsviçreli Rinspeed, fuarda Oasis’le boy gösterdi. İlk kez Las Vegas’taki CES teknoloji fuarında tanıtılan Oasis’in yaratılmasına Blackberry’den ZF’e, Siemens’e kadar birçok şirket destek vermiş. Oasis’in Türkiye’yi yakından ilgilendirmesinin nedeniyse, geliştirilmesinde TÜBİTAK’ın da katkısı olması. Aracın ön kısmında çiçek yetiştirmek mümkün.
Başka dünyanın ürünü...
Aston Martin, fuara her ne kadar en yeni Vanquish S modelini getirmiş olsa da, asıl beklenen, Red Bull Racing işbirliği ile üretilen AM-RB 001 oldu. Sınırlı sayıda üretilecek otomobilin fiyatı 3 milyon dolar. Müşterilere teslimatın 2018’in ilk yarısında başlanacağı söyleniyor.
Ferrari’nin ‘süper hızlı’sı
İtalyan süper spor otomobil üreticisi Ferrari’nin Cenevre’deki yeniliği, kuşkusuz bir süredir haberleri ortada dolaşan “812 Superfast” oldu. Markanın bugüne kadarki en güçlü seri üretim modeli olarak da tarihe adını yazdıran ve F12 Berlinetta’nın veliahtı sayılan 812 Superfast, 789 beygirlik güce ev sahipliği yapan 6.5 litre hacimli V-12 motora sahip. 340 km/s hız yapabilen araç, 0-100 km/s hızlanmasını ise 2.9 saniyede tamamlıyor. Haziranda Türkiye’de olacak araçtan şimdilik 1 adet getirilmesi planlanıyor. Fiyatı 700 bin euro civarında olacak.