24.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:
LEVENT KÖPRÜLÜ - Otokolik
Bir süre önce toplamda 300 milyon euro’yu aşan bir yatırımla Oyak Renault’nun Bursa tesisinde üretimine başlanan 5. nesil Clio, Türkiye yollarına çıkmak için Ekim ayını bekliyor. Daha dinamik tasarımıyla dikkati çeken yeni Clio, hibrit motor seçeneğinin yanı sıra üst sınıf modellerde rastlanan teknolojik donanımlarıyla da sınıfının iddialı modeli olmayı hedefliyor.
Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, yeni nesil Clio’nun, Renault markasının yeni tasarım dilini taşımakla birlikte, “teknolojik devrim” olarak nitelenebilecek donanımlarıyla da öne çıkacağını söyledi. Üst segment modellerde kullanılan güvenli sürüş özelliklerine ve kendi sınıfında ilk sayılabilecek inovatif donanımlara sahip yeni Clio’yu, Türkiye’de Ekim ayında satışa sunacaklarını belirten Çağdaş, “İlklerin markası olan Renault, yeni Clio ile B segmentinde yeni bir çığır açıyor ve rekabeti bir üst seviyeye taşıyor. Türkiye’de Oyak Renault fabrikalarında üretilen ve dünyaya ihraç edilen yeni Clio, sunduğu kalite, konfor ve güven ile yeni neslin ikonu olmaya hazırlanıyor” ifadelerini kullandı. Çağdaş, aracın, Avrupa ve Türkiye’deki başarılı performansını sürdüreceğini, liderliğini pekiştireceğini de sözlerine ekledi.
Bu ‘çok akıllı’
Yeni Clio, dinamik sürüş becerisi, yol tutuşu ve tasarımdan üretime kadar “bugüne kadar sunulan en iyi Clio” olarak öne çıkıyor. Yeni Clio, daha modern ve atletik görünümüyle 30 yıldır modeli başarıya taşıyan DNA’yı koruyor. Araçta, güncel modelin izlerine rastlanırken, daha modern ve dinamik bir dış tasarım göze çarpıyorİçerideyse “Akıllı Kabin” (Smart Cockpit) konseptinin kilit unsuru olan 9.3 inçlik multimedya ekranı dikkat çekiyor. Bu, Renault’nun bugüne kadar sunduğu en büyük ekran olma özelliğine de sahip.
Hibrit de mevcut
Yeni Clio, farklı benzinli ve dizel motor seçenekleri sunarken, ilk kez “hibrit” versiyona da sahip olacak. Aracın benzinli motkor seçenekleri 1.0 lt SCe (65 ve 75 BG) 1.0 lt TCe (100 BG) ve 1.3 lt TCe (130 BG) seçeneklerden oluşuyor. Dizeller ise 1.5 lt hacimli, 85 ve 115 BG’lik. “E-TECH” adı veriler hibrit motor seçeneği ise 2020 yılından itibaren devreye girecek. Böylece Clio, Türkiye’de üretilen 4. yerli hibrit olacak.
Yeni nesil Clio’nun Bursa’daki üretimi, yakın zaman önce başlamıştı. Fabrikada 181 milyon euro’luk yatırım gerçekleştirilirken yerel tedarikçiler için de 125 milyon euro yatırım yapıldığı bildirilmişti. Renault’unn Bursa fabrikası, aynı zamanda hibrit motor üretimi de yaparak, Türkiye’de bir ilk olacak.
VW Türkiye için istekli
Ford ile yaptığı işbirliği anlaşması çerçevesinde Gölcük’te ortak ticari araç üretimi için hazırlanan Volkswagen, aynı zamanda tamamen sıfırdan bir tesis kurmak amacıyla “yer arayışları”nı da hızlandırdı.
Alman “Frankfurter Allgemeine Zeitung” (FAZ) gazetesi, geçtiğimiz günlerde yayınladığı haberinde, Seat ve Skoda markaları için de üretim yapacak yeni bir tesis kurmak amacıyla Türkiye ile Bulgaristan arasında seçim yapmaya çalışan Volkswagen Grubu’nun CEO’su Herbert Diess’in, üst düzey görüşmeler için geçen hafta Türkiye’ye gittiğini bildirdi. Diess’in, detaylar konusunda görüşmeler yapmak amacıyla Türkiye’ye gittiğini yazan FAZ, iki ülke arasında “kesin seçimin henüz yapılmadığını” da belirtti. Gazete, konuya ilişkin bir şirket yetkilisinin açıklamalarına da yer verirken, yatırım yeri olarak İzmir alternatifinin gündemde olduğnu, yatırımın 2 milyar euro’yu bulabileceğini de yazdı.
Gazetenin görüşlerine başvurduğu VW sözcüsü ise, Türkiye’nin Volkswagen Grubu’nun yeni üretim tesisi için çekici bir alternatif olabileceğini vurguladı. Sözcü, Türkiye’nin otomotiv ve yan sanayi üretimi konusunda oldukça deneyimli olduğuna değinirken, grup şirketlerinden MAN’ın Ankara’da üretim yaptığını hatırlattı. VW sözcüsü, bu tesisteki üretimin kalite standartlarına da övgü yağdırdı. Gazete, VW Grubu’nun Türkiye’den yılda 1.2 milyar euro’luk tedarik yaptığını hatırlattı.
VW Grubu’nun, yeni tesiste Skoda Karoq ve ikizi Seat Ateca gibi modelleri üretmeyi planladığı, yan sanayi yatırımları da yapmayı öngördüğü belirtiliyor. VW’nin, İzmir Torbalı’daki eski Opel fabrika arazisini gözüne kestirdiği iddiaları konuşulmuş, PSA Grubu ise bu araziyi satmayıp, kendisinin değerlendireceğini açıklamıştı.
Öğrencilerin eseri: Mountiaq
Skoda, her yıl olduğu gibi farklı konseptlere imza atmaya devam ediyor. Skoda Meslek Okulu’nda öğrenim gören 35 öğrenci, eğitimlerinin zirvesinde, markanın popüler SUV aracı Kodiaq’ı Mountiaq pick-up modeline dönüştürdü. 6. öğrenci otomobili konsepti olan Mountiaq, Gün Batımı Turuncusu özel bir renge sahip. 8 aylık bir çalışmanın ürünü olan Mountiaq, tavanda ışık barları, ön tarafta vinç, şınorkel ve özel ışık efektleriyle dikkat çekiyor.
Kodiaq üzerine yapılan bu araç, arazi performansı için Kodiaq Scout’a göre 10 cm daha yükseltildi ve toplamda 29 cm yerden yüksekliğe sahip.
Mountiaq’ın arka kasa zemini, bagaj alanı olarak kullanılabiliyor ve birçok eşya gözü yer alıyor. Aracın kaputunun altnda ise 190 HP’lik 2.0 lt TSI benzinli motor yer alıyor.
Yenilenen Elantra Türkiye’de
Hyundai’nin popüler modeli Elantra, 6. neslinin makyajlı versiyonuyla ülkemizde de satışa sunuluyor. Aracın fiyatları, hurda indirimiyle de birlikte 108 bin 500 TL’den başlıyor.
Geçtiğimiz yılın sonunda makyajlanarak daha dinamik ve daha sportif bir tasarıma kavuşan Elantra, alışılmışın dışına çıkıyor. Yeni nesil basamaklı ızgara, aracı eskisinden daha geniş gösterirken, ayrıca üçgen formdaki geriye doğru uzayan LED farları ve aynı şekilde çekik bir gözü andıran LED stoplarıyla da son derece ilgi çekici bir duruş sergiliyor. Ayrıca, LED farların içerisine yerleştirilen gündüz farları da hem sürüş güvenliği hem de tasarım anlamında Elantra’ya katkı sağlıyor.
Sürücü odaklı kokpit, üzerinde en çok durulan unsurlardan. Kokpit, sürücünün ve araç içindekilerin daha farklı duygular hissetmesini sağlıyor. Kokpitin orta ve alt kısımları da kullanışlı yapısıyla öne çıkıyor.
Yeni Elantra’da, 1.6 lt benzinli motor, 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzımanla sunuluyor. 127 beygirlik motorla Elantra, otomatik şanzımanlı versiyonuyla fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 6.7 litre yakıt tüketiyor.
Ünlü klasikler gösteriye çıkıyor
Filmlere konu olmuş, zamanında herkesin hayranlıkla baktığı, sahiplerinin üzerine titrediği klasik araçlar, 28-30 Haziran tarihleri arasında TÜYAP Fuar Merkezi’nde düzenlenecek “2. Klasik Araç Festivali”nde bir araya geliyor.
Festivalin “En Hızlı”sı 300 km sürate ulaşabilen 1997 Ferrari F355 Spider olurken, en yaşlı otomobil olarak 1926 Ford Model T sergilenecek. Festivalde ayrıca çok nadir bulunan 1929 Ford Model A40 Mail Truck da otomobil tutkunlarının göreceği ender araçlardan olacak. Elvis Presley’in 1954 model Cadillac marka otomobili ve Marilyn Monroe’nun kullandığı 1956 Model Ford Thunderbird de, festivalin en nadide parçaları arasında yer alacak. Bunların yanında Steve McQueen’in 1960 Porsche 356’sı, Harry Potter’ın 1959 Ford Anglia’sı da dikkat çekici araçlar arasında yer alacak. Yeşilçam ünlülerinin otomobilleri için de bir bölüm var. Hulusi Kentmen’in yıllarca kullandığı 1956 Ford Fairline Convertible, “Şoför Nebahat” filminde Fatma Girik’in kullandığı 1952 Plymouth Sedan da bulunacak. Müzeyyen Senar’ın “sıfır” olarak satın aldığı ve uzun yıllar kullandığı 1970 Anadol’u, ünlü araçlardanw. 3 günlük festivalin bilet fiyatları 15 TL’den başlıyor.