30.06.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Intel’in geçen sonbaharda piyasaya sunduğu ve MICA (İngilizce’de Benim Akıllı İletişim Aksesuvarım kelimelerinin kısaltması) adını verdiği akıllı bilezik, tüm dünyada bir hayli ses getirmişti. “Opening Ceremony” moda merkezi ile birlikte geliştirilen bilezik, Intel’in “giyilebilir teknolojiler” konusundaki ileri görüşlülüğünün ürünü olarak görülüyor.
Lüks safir taşlarla imal edilmeyen, ancak mikroişlemci devi Intel’in moda dünyasına ilk adımı olan MICA, “Opening Ceremony”, “Barneys” ve “Amerikan Moda Tasarımcıları Konseyi”nin (CFDA) aylar süren çalışmasının ürünüydü. “Fast Company” dergisine konuşan İldeniz, bu ve benzeri ürünlerin geliştirilmesi için, burnu havada mühendislerle moda tasarımcıları arasında bir anlamda “arabuluculuk” yaptığını, takımın 2014’te kurulduğunu söylüyor. İldeniz, işe başladıklarında tek hedeflerinin, ortaya “saçma” değil “güzel” bir ürün çıkarmak olduğunu belirtiyor.
Modacılar yabancıydı!
Takımıyla birlikte Intel’i modaya da ilgili bir şirket haline getirmeyi amaçladıklarını ifade eden İldeniz, projeye başlamadan önce moda endüstrisinin de teknolojiye “yabancı” olduğunu farkettiklerini belirtiyor.
Projenin geliştirme aşamasının 12-18 ay civarında sürdüğünü, bu süre içinde de renklerden kullanılan materyallere kadar moda trendlerinin, hatta bileziğin tasarımının bile sürekli değiştiğini hatırlatan İldeniz, “Tasarımcılar bu yüzden bir dolu değişiklik yapmayı istediler. Ancak onlara, ‘Şayet bunca değişiklik yapılırsa, ürünün çıkışı da sürekli gecikecek’ dedik” ifadesini kullanıyor. Tasarımcılardan gelen her talebin uygulanmasının, Intel mühendislerini hayli zorladığını kaydeden Ayşegül İldeniz, bu yüzden mühendislerinin modacılarla ilk karşılaşmalarında “bunaldıklarını” da itiraf ediyor.
Kapalı kapıların ardı
Ürünün gelişimi sırasında bir dolu problemle karşılaştıklarını, her iki takımın da, kapalı kapılar ardından saatlerce toplantılar düzenlediğini anlatan İldeniz, pek çok ince detayın gözönüne alındığını hatırlatıyor. Örneğin “kadınlar, bileklerine taktıkları aksesuvarın yüksek teknoloji olduğunun bilinmemesini isteyebilir” fikri nedeniyle “çift ekran” konulduğunu, USB girişinin gizlendiğini anlatıyor.
Bu ürünün başarılı tepkiler alması üzerine Intel, saat üreticisi Tag Heuer ile “ilk akıllı saat” için, Oakley ve kardeş şirketi Luxottica ile de yeni bir “akıllı gözlük konsepti” için işbirliğinin eşiğine gelmiş. Saatin buf yılın sonlarında, gözlüğün ise 2016’da çıkarılması planlanıyor.