25.08.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK
Bu dönem, ekinlerin sulama dönemi olduğu için, elektrikler saatte 60-65 kez kesiliyor. Yani neredeyse dakikada bir... Bu yüzden büyük sıkıntı çekiliyor. Jenaratör var ama faydalı değil. Biz de çareyi UPS* kullanmakta bulduk” dedi.
Yıl sonunda 45 mağaza
Mardin’in yanı sıra, Trabzon ve Antalya’da da mağaza açtıklarını belirten Özbek, “Türkiye pazarında şu an itibariyle 22 ilde toplam 33 mağazaya ulaştık. Türkiye pazarındaki bu hızlı, sağlam ve verimli büyümemizi gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki öncüsü olduğumuz franchise iş modeline büyük ölçüde borçluyuz. 2012 mali yılımızın sonuna kadar 12 yeni mağaza daha açarak 45 mağazaya ulaşacağız. Dixons Retail ve Esas Holding’in itici gücü ile yatırımlarımıza ve büyümemize ara vermeden devam ediyoruz” dedi.
Akıllı telefon notebook’u oldukça oumsuz etkiliyor
Yaz döneminde sezonsal ürünlerin satışında patlama yaşandığını söyleyen Bahadır Özbek, şöyle devam etti: “Özellikle vantilatör stokları kısa sürede tükendi. Mağazaları sık sık beslemek zorunda kaldık. Klima satışlarımızla ise pazarın iki katı bir büyüme gerçekleştirdik. Tüketicinin tercihi akıllı telefonlara kaydı. Fakat akıllı telefon ve tablet satışlarının hızla artması, notebook satışlarını olumsuz etkiliyor.”
‘Teknosa ve Bimeks’te iyi iş yapıyorum tavrı var...’
Bahadır Özbek, Teknosa ve Bimeks’in yaptığı “piyasadaki yabancı bir şirketi satın alabiliriz” açıklaması üzerine değerlendirmelerde bulundu. Özbek, şunları söyledi: “Böyle satınalmalar yapılır mı yapılmaz mı onu sorgulamak lazım. Normalde işler şöyle olur: Oturur konuşursunuz karşılıklı, gücünüz yetiyorsa satınalmaya gidersiniz. Bu biraz ‘iyi iş yapıyorum ama işini iyi yapmayanların kapısını çalar onları almaya hazır olduğumu söylerim’ gibi bir tavır olarak görüyorum. Herkesin bir oyun planı var. Bizim oyun planımız hiç değişmedi. Hala büyümeye devam ediyoruz. Satmak gibi bir niyetimiz yok. Satınalmak için de doğru fiyata, doğru bir format ve fırsat karşımıza çıkarsa değerlendirmek gibi bir amacımız var. Özellikle de yabancıları alıyorum gibi bir tabir kullanmak çok fazla yakışmıyor. Türkiye’nin her türlü sermayeye ihtiyacı var.”
ELAZIĞ, MALATYA VE ÇANAKKALE’YE GİDİYOR
Electro World Türkiye olarak hedeflerini revize etmeden yollarına devam ettiklerini belirten Bahadır Özbek, “2012 yılında mevcut mağazalarımızda en az yüzde 14, yeni mağazalarımızı da katarsak yine en az yüzde 50’lik bir büyüme öngörüyoruz. Kısa vadede Elazığ, Malatya ve Çanakkale mağazalarımızı da devreye alarak istikrarlı büyümemizi sürdüreceğiz” dedi.