03.10.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
Perakende - Eylem Türk
Doğrudan satış sektörü Türkiye’de özellikle 2008 krizinden sonra ek gelir arayanların tercihleri arasına girerek hızla büyüdü. Dünyada 167 milyar dolarlık ciro ve 90 milyon serbest girişimciye sahip doğrudan satış sektörü, Türkiye’de de 1 milyar liralık ciro ve 863 bin serbest girişimciye ulaştı. Doğrudan satış sektörünün önümüzdeki 5 yıl içinde 2 milyar TL’yi aşan ve 2 milyon kişiye ek gelir veya tam zamanlı iş imkânı sağlayan bir sektör haline geleceği tahmin ediliyor. Yıllık büyüme oranının yüzde 8 civarında olduğu Türkiye’de sektörün önemli oyunculardan birisi de Amway. Tüm dünyada yaklaşık 3 milyon serbest girişimcisiyle, 2013’te 11.8 milyar dolar ciroya ulaşan Amway, Türkiye pazarında ise 270 bin temsilciye ulaştı.
500 bin çalışan
Amway Avrupa Dış İlişkiler Bölge Müdürü Candan Çorbacıoğlu, 2013 cirolarının 180 milyon TL olduğunu belirterek, “Amway Türkiye, son sekiz senedir sergilediği istikrarlı büyüme grafiği nedeniyle tüm Amway’in Avrupa’daki 29 şirketi arasında en önemli odak pazarlardan biri olarak gösterildi” dedi. Çorbacıoğlu, “Hedeflerimiz gelecek 5 yıl içinde satışlarımızı daha da arttırarak, Türkiye’de 500 milyon TL ciro ve 500 bini aşkın Amway çalışanına ulaşmak” diye konuştu.
Günde 3 bin adet gönderim yapıyor
Amway temsilcilerini yüzde 70’inin kadın, yüzde 30’unun da erkeklerden oluştuğunu söyleyen Candan Çorbacıoğlu, Türkiye organizasyonuyla ilgili şu bilgileri verdi: “Amway Türkiye’nin Merkez Ofisi İzmir’de yer alıyor. İzmir’deki toplam 3 bin metrekare depo ve dağıtım merkezimiz günde ortalama 2 bin 500-3 bin adet gönderim yapıyor. Ayrıca İstanbul’da ve Ankara’da bütün Amway ürünlerinin teşhir edildiği plazalarımız var. Bu plazalarda aynı zamanda eğitim toplantıları düzenliyoruz.”
Ürün sayısı 500’den fazla
Amway, ürünlerin büyük bir çoğunluğunu kendi tesislerinde ürettiğini anlatan Candan Çorbacıoğlu, “Şirket dünya çapında 900’den fazla patente sahip. Cilt bakımı ve kozmetik, kişisel bakım, beslenme destek ürünleri ve temizlik ürünlerinden oluşan Amway’in ürün yelpazesinde 500’den fazla ürün var” dedi.
KURBAN BAYRAMI
Renkli adımlar
Deichmann, bayram koleksiyonu, çocukların hayal dünyasını renklendiriyor. Yağmur ve kar suyunu geçirmeyen Deichmann çizmeler, pembe, sarı, yeşil, turuncu seçeneklere sahip.
Şans kokusu
Avon yeni parfümü Luck’ı bayram öncesi satışa sundu. Dünyaca ünlü tenis yıldızı Maria Sharapova’nın yüzü olduğu parfüm, turunçgil, meyve, beyaz çiçek buketleri ve gül notalarıyla harmanlandı.
Bayram zarafeti
NGSTYLE’ın, bayrama özel hazırlanan koleksiyonunda diz altı etekler, elbiseler, dar kesim gömlekler öne çıkıyor. Koleksiyon siklamen, mavi ve açık gri tonları taşıyor.
Geceye özel
Caudalie, gece boyunca cilde ihtiyaç duyduğu besini sağlayan, üzüm çekirdeği içeren Vinosource Overnight Recovery Oil ve Polyphenol C15 Overnight Detox Oil’i geliştirdi.
Gosh Türkiye’de
Türkiye’de merakla beklenen dünyaca ünlü Danimarkalı renkli kozmetik markası Gosh, Gratis’le Türkiye pazarına girdi. Marka renkli, eğlenceli, heyecanlı ve genç kimliğiyle dikkat çekiyor.
Bayram sofraları
Ekici Peynir, Kurban Bayramı sofralarına özel, geleneksel et yemeklerinin yanında peynir ürünleri ile hazırlanan hafif yiyecek tarifleri sunuyor.