14.10.2008 - 01:51 | Son Güncellenme:
Tuğba Tekerek
Vitra markasıyla Avrupa’da en büyük üç üretici arasına girmeyi hedefleyen Eczacıbaşı Yapı Grubu, gelişmekte olan pazarlarda da önemli bir oyuncu olmak için yeni yatırımlara hazırlanıyor.
Grubun Almanya’daki yatırımlarını tanıtmak üzere yapılan seyahatte konuşan Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Dr. Erdal Karamercan, Vitra’nın 50’nci yılını global bir marka olarak kutladığını belirterek, “Hedefimiz banyo alanında dünyanın en büyük üreticilerinin başında yer almak” dedi.
Eczacıbaşı, gezide çoğunluk hissesine sahip olduğu lüks banyo mobilyalarında Avrupa lideri Alman Burgbad şirketini, yüzde 51’ine sahip olduğu dünyanın en eski seramik fabrikası Villeroy & Boch’un karo seramik fabrikasını ve Köln kentindeki Vitra Showroom’u Türk basınına tanıttı.
Öncelik Rusya’da
Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç Almanya, Fransa, İrlanda ve Türkiye’de 25 üretim tesisleri bulunduğunu, 2002’den bu yana 418 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi.
Avrupa’nın 6’ncı büyük üreticisi olduklarını kaydeden Onanç “Hedefimiz, Vitra’yı Avrupa’da banyo ve karo ürünlerinde toplam pazar payıyla ilk üç arasına getirmek” dedi.
Onanç, Doğu Avrupa, Rusya, Orta Doğu, Çin ve Hindistan’ın öncelikle ilgilendikleri pazarlar olduğunu belirterek, Rusya ve Türkiye’de üretim tesisi açmak için planları olduğunu, Rusya yatırımlarının 25 milyon dolar büyüklüğünde olduğunu söyledi. Onanç, “Yapı ürünleri grubu olarak ciromuz 1.1 milyar dolar, 3 yılda ciroyu 1 misli büyütmeyi hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
‘Almayı düşünüyoruz, satmayı düşünmüyoruz’
Eczacıbaşı yapı ürünleri grubunun tanıtımı amacıyla düzenlenen geziye katılan Eczacıbaşı Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, rakiplerle rekabet etmenin yolunun onların pazarında bulunmak olduğuna dikkat çekerek, “Öyle bir ortama geldik ki küresel olmak isteyen markaların yurtdışında büyümesi ve satın almalar yapması gerekiyor. Bu, ayakta kalma mücadelesinin bir parçası” dedi.
Eczacıbaşı, sözlerini söyle sürdürdü: “Türk firmaları önümüzdeki dönemde yeni satın almalar yapabilir. Mevcut kriz ortamını gördükten sonra karşımıza çok cazip fırsatlar çıkacaktır. Son gelişmeler ışığında Vitra için cazip fırsatlar çıkabileceğini düşünüyoruz.”
Eczacıbaşı, satışla ilgili bir soruyu ise şöyle cevapladı: “Sadece sektördeki firmalar değil, yabancı finansal kuruluşlar da satın alma tekliflerinde bulunabilirler.
Ancak satmak için bir arayışımız yok. Yapı ürünleri grubumuzu dünya markası haline getirdik. Başarılı olmak için tasarımda olmak zorundayız. Bunu da başardık. Yapı ürünleri grubunda küresel bir şirket haline geliyoruz. Bu sektör hem ihracat potansiyeli yüksek hem de katma değerli ihracat yapıyor. Hedefimiz bunu daha da ileri götürmek.”
Eczacıbaşı Yapı’nın kilometre taşları
- 1991 Vitra Karo üretime başladı
- 1998 Vitra İrlanda faaliyete geçti
- 2006 Alman Engers Keramik satın alındı
- 2007 Alman Villeroy & Boch Fliesen’in çoğunluk hisseleri alındı
- 2008 Alman Burgbad’ın çoğunluk hisselerine sahip olundu
- 2009 Rusya fabrikasının faaliyete geçmesi planlanıyor
2007 cirosu 3.2 milyar dolar
- Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun 2007 yurtdışı satış geliri 625 milyon dolara ulaştı. Bu toplam satışların yüzde 65’ine denk geliyor.
- Grubun 9’u Almanya, İrlanda ve Fransa’da, 16’sı da Türkiye ’de olmak üzere toplam 25 üretim tesisi var. Bu tesislerde 5 bin 633 kişi çalışıyor.
- Eczacıbaşı Topluluğu, geçen yıl 1.1 milyar doları yapı ürünleri grubundan olmak üzere 3.2 milyar dolar ciro elde etti. Sağlık grubunun cirosu 718 milyon dolar, tüketim ürünleri grubunun cirosu ise 612 milyon dolar oldu.