06.12.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
Mithat Yurdakul / ANKARA - E-ticarette yılbaşı yoğunluğu için geri sayım başlarken, internet alışverişlerinde müşterilerinin yaşadığı sorunların hızla çözümü için yeni uygulama devreye alınıyor. Buna göre e-ticaret platformları üzerinden yapılan alışverişlerde, satıcının telefon numarası yerine platformun müşteri hizmetleri telefonu olacak. Alışverişiyle ilgili sorunu ya da sorusu olan müşterilerin aramaları, e-ticaret platformunun numarası üzerinden satıcı şirkete iletilecek. Doğrudan aktarmanın mümkün olmadığı hallerde ise arayan bilgisi satıcıya en kısa sürede iletilerek müşteriye dönüş yapılması sağlanacak.
Hızlı ve kolay
Ticaret Bakanlığı’nın esnaf örgütlerine iletilen yazısına göre; Trendyol, Amazon, Hepsiburada gibi platformlar üzerinden yapılan internet alışverişlerindeki ön bilgilendirme ve mesafeli satış sözleşmesi metinlerinde, satıcının telefon numarası yerine satışın gerçekleştirildiği internet platformu sahibinin müşteri hizmetleri telefonunu verilecek. Alışverişiyle ilgili sorunu ya da sorusu olan müşterilerin aramaları, e-ticaret platformunun numarası üzerinden satıcı şirkete aktarılacak. Müşteri aramalarının satıcıya yönlendirilmesinde, müşterinin ek bir külfete katlanmadan hızlı ve kolay ulaşımı esas olacak. Doğrudan aktarmanın mümkün olmadığı hallerde ise arayan bilgisi satıcıya en kısa sürede iletilerek, satıcı firma tarafından müşteriye dönüş yapılması sağlanacak. Bu uygulamaya, satıcı ile e-ticaret platformu arasındaki aracılık sözleşmesinde de yer verilecek. Düzenleme, e-ticaret platformları üzerinden gerçekleştirilecek mesafeli sözleşmeleriyle sınırlı olacak.