EkonomiDört farklı İhtİyaca ‘dört farklı’ kasko

Dört farklı İhtİyaca ‘dört farklı’ kasko

07.03.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

1 Nisan’dan itibaren Dar Kasko, Kasko, Genişletilmiş Kasko ve Tam Kasko adıyla 4 farklı teminat kapsamının sunulacağını söyleyen Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, bundan böyle sigortalı-sigortacı arasındaki anlaşmazlığın daha kolay çözüleceğini ifade etti

Dört farklı İhtİyaca ‘dört farklı’ kasko

Kasko sigortası genel şartlarında yürürlüğe girecek değişikliklerin, sigortalıların teminat kapsamını, muafiyetlerini, özel şartlarını kolayca anlayabilmeleri ve karşılaştırma yapabilmeleri amacıyla yapıldığını belirten Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, bu yeniliklerin poliçede yer alan bilgilerin tüm sigorta şirketleri tarafından aynı sırayla yazılmasına da olanak sağlayacağını söyledi.
Ürünlerin isimlerinin Dar Kasko, Kasko, Genişletilmiş Kasko ve Tam Kasko olarak belirleneceğini ifade eden Ülken, “Poliçelere sigorta bedeli yazılmayacak olup eksik/aşkın sigorta uygulanmaksızın aracın hasar tarihi itibarıyla rayiç değerine kadar teminat sağlanacaktır.
Hasar tazmininin ne şekilde yapılacağı, onarımın hangi servislerde yapılacağı hususu poliçeye yazılacak. Ayrıca, hasarın tazmininde orijinal veya eş değer gibi parça seçeneklerinden hangisinin kullanılacağı belirtilecektir” dedi.

Bakımsızlıktan oluşan zararlar
Ülken, söz konusu bu değişikliklerin hasar durumunda sigortacıyla sigortalılar arasında yaşanan anlaşmazlıkların giderilmesinde faydalı olacağını da sözlerine ekledi.
Ülken, mevcut genel şartlarda “Teminat Dışında Kalan Zararlar” başlığı altında yer alan yağsızlık, susuzluk, donma, bozukluk, eskime, çürüme, paslanma ve bakımsızlık nedeniyle meydana gelen zararlarla; taşıtın mekanik, elektrik ve elektronik donanımında meydana gelen her türlü arızanın, kırılmanın ve lastiklerde meydana gelen zararların, 1 Nisan’da yürürlüğe girecek genel şartlarda, “Ek Sözleşme ile Teminat Kapsamına Dahil Edilebilecek Zararlar” başlığı altına alındığını belirtti. Ülken, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Söz konusu zararların, ‘Sigortanın Konusu’ maddesinde yer verilen ‘ani ve harici’ bir etki sonucunda meydana gelmemeleri, kullanıma bağlı olarak zaman içerisinde gerçekleşmeleri; özellikle yağsızlık, susuzluk, donma, bozukluk, eskime, çürüme, paslanma ve bakımsızlık nedeniyle meydana gelen zararların temel sigorta prensipleri doğrultusunda sigorta kapsamına dahil edilebilecek zararlar olmamaları nedeniyle, teminat dışında kalmaya devam etmesi gerektiğini düşünmekteyiz.”

Haberin Devamı

Sorumluluk sigortası üretimi artacak

AIG Sigorta Genel Müdürü Sağıroğlu, sorumluluk sigortalarına ilginin arttığını söyledi

Türkiye’de sorumluluk sigortalarına olan ilginin gün geçtikçe arttığına değinen AIG Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, bunun yakında taleplere de yansıyarak prim havuzunu büyüteceğini söyledi. Sağıroğlu, “Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun Temmuz 2012’de yürürlüğe girmesiyle daha bilinir hale gelen yönetici sorumluluk sigortası üretiminin, 2013’te de artarak devam edeceğini düşünüyoruz. Yine pek çok meslek grubu için geçerli olan mesleki sorumluluk sigortalarında da artış öngörümüz devam ediyor” dedi.
Sağıroğlu, çevre kirliliği sigortalarına olan ihtiyaçta da artış beklendiğini ve buna bağlı olarak prim hacminin de büyüyebileceğini sözlerine ekledi.

Bölgenin yıldızı olacak
Hasar prim oranının son 3 sene içerisinde giderek artması sebebiyle işveren sorumluluk sigortası primlerinde de ciddi bir artış beklendiğini vurgulayan Sağıroğlu, “Şirketlerin, faaliyetlerini yürütürken bünyelerinde barındırdıkları kişisel veya tüzel kişiliklere ait verilere ilişkin sorumluluklarına istinaden geçtiğimiz yılın sonunda piyasaya sunulan CyberEdge Veri Koruma Sigortası gibi ürünler de 2013’te üretim hedeflenen ürünler arasında sayılabilir” diye konuştu.
AIG üst yönetiminin Türkiye’de gösterdikleri performanstan memnun olduğunu söyleyen Sağıroğlu, AIG Türkiye’ye yapılan yatırımların artarak aynı şekilde devam edeceğini ifade etti. 2013’ün AIG Sigorta için yeni bir dönemin başlangıcı olacağını belirten Sağıroğlu, “Basın ilişkileri, kurumsal iletişim, dağıtım kanalı ilişkileri, iç iletişim gibi iş paydaşlarımızın tamamını içine alan kapsamlı bir stratejik iletişim planı dahilinde çalışmalarımız devam edecek. Ürün bazında yılın son çeyreğinden itibaren reklam kampanyalarımız da olabilir” dedi.

Haberin Devamı

My Mobility tüm akıllı telefonlarda

Generali Sigorta’nın iPhone tabanlı acil yol yardım uygulaması “My Mobility” aplikasyonu artık tüm android yüklü akıllı telefonlarda da hizmet sunmaya başladı. Europ Assistance işbirliğiyle oluşturulan bu aplikasyon, Generali Sigorta’dan kasko poliçesine sahip olan sigortalıların poliçe numaralarıyla bir kez sisteme kayıt yaptırarak sürekli kullanabilecekleri bir acil yol yardım uygulaması olarak tanımlanıyor.
Generali Sigorta’nın tüm kasko sigortalıları bu uygulamayı tüm akıllı telefonlarına yükleyerek araçlarını ve profillerini kaydedip, nerede olurlarsa olsunlar, bulundukları ülkeye göre sadece bir tıklamayla acil hizmetler için direkt olarak polis, itfaiye ve ambulans hattına ulaşabiliyor.
Yurtdışı seyahatlerinde de ülke değiştirme opsiyonuyla bu hizmetten faydalanmaya devam edebiliyor. İhtiyaç durumunda sigortalılarına cep telefonlarından yalnızca yol yardımı uygulamasını başlatarak birkaç saniye içinde Europ Assistance sistemine gerekli bilgi ulaştırılmış oluyor.
Mymobility’ye ambulans, itfaiye ya da polis çağırma gibi önemli yardım hizmetleri de dahil. Sigortalılar sadece yola çıkmadan önce Apple Store’lardan veya Google Play’den uygulamayı ücretsiz olarak akıllı telefonlarına indirerek bu hizmetten faydalanabiliyorlar.

Haberin Devamı

Kaskoda 3 yıl Groupama güvencesi

Haberin Devamı

Groupama, kasko güvencesi altındaki özel şahıslara ait 0 km binek otomobillerin 3 yaşına kadar herhangi bir kazada pert olması veya çalınması durumlarında tazminat ödemelerini, aracın hasar tarihindeki rayiç değeri üzerinden değil, güncel satın alma değeri üzerinden yapıyor. Groupama’nın bu hizmetinden faydalanmak için aracın trafiğe çıkışıyla tam hasar ya da çalınma tarihine kadar kaskosunun aralıksız olarak Groupama’dan yapılmış olması yeterli oluyor.

Ruhsat şahıs adına
Ayrıca, bu hizmetten yararlanmak için ruhsatın özel şahıs adına düzenlenmiş olması gerekiyor. Yeni kasko müşterilerinin bu hizmetten büyük memnuniyet duyduklarını dile getiren Groupama Sigorta ve Emeklilik Genel Müdürü Ramazan Ülger, “Araçlarının 1 değil tam 3 yıl boyunca pert olma ya da çalınma gibi durumlarda dahi güncel satın alma değerinden hiçbir şey kaybetmediğini bilmek müşterilerimizi oldukça rahatlatıyor” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

ING Emeklilik KOBİ’leri güvence altına alıyor

ING Emeklilik tarafından ING Bank KOBİ ve ticari bankacılık müşterilerine yönelik olarak geliştirilen ‘Firma Esas Koruma Sigortası’nda teminat, vefat, kaza sonucu vefat ve kaza sonucu maluliyet gibi durumlarda devreye giriyor.
18-64 yaş arası kişiler için geçerli olan ‘Firma Esas Koruma Sigortası’, sigortalının kaza sonucu ya da kazaya bağlı nedenlerle hayatını kaybetmesi durumunda, yasal mirasçılarına ya da belirlediği kişilere ödenecek vefat tazminatıyla geride kalanlara maddi güvence sağlıyor. Böylece ailenin diğer bireylerinin de hayat standartlarının korunması hedefleniyor.
Tazminatta süreklilik
Sigortalının kaza sonucu hemen ya da kazaya bağlı nedenlerle iki yıl içinde sürekli sakat kalması halinde sürekli sakatlık tazminatı ödeniyor. Bu sigortayla teminattan bağımsız olarak sigortalılar ve yakınları, Aile Genel Asistans teminatından da ücretsiz olarak faydalanabiliyorlar.
Sigortalı ve ailesinin karşılaşabileceği her türlü sağlık problemiyle ilgili doktor, teşhis merkezi ve eczane iletişim bilgilerinin iletilmesinden karşılaşılan sağlık problemiyle ilgili tavsiyelere, ambulansla nakilden acil hemşire ve doktor gönderimine kadar farklı hizmetler sunuluyor.

Kaskoda fiyatlar tercihe göre değişecek

Kaskoda nisan ayından itibaren uygulanmaya başlayacak yeni uygulamaları değerlendiren Ray Sigorta Pazarlama Direktörü Feridun Art, bu uygulamaların tüketici merkezli olduğunu, sigorta şirketlerinin uygulamalarında radikal değişiklikler yaratmayacağını söyledi.
Yeni düzenlemeleri, ürünlerin standartlaştırılmasına dair bir çalışma olarak gören Art, “Sigorta şirketleri açısından bu uygulamaların fark yaratacağını düşünmüyorum, zaten bütün şirketlerin yazılım altyapısı buna çabuk adapte olabilecek seviyede. Tüketici açısından da bu uygulamalar önemli katma değer yaratacak, tüketicinin lehine uygulamalardır” dedi.
Art, “Yeni uygulamanın fiyatı yükselteceğini zannetmiyorum çünkü fiyat zaten hangi riskleri aldığınıza bağlı olarak değişiyor” dedi.