Ekonomi#direnMediaMarkt

#direnMediaMarkt

19.12.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

5 yabancı tekno market zincirinin girdiği Türkiye’de yerliler baskın çıktı. Fransız Darty de pazardan çekildi. Son yabancı Media Markt’ın CEO’su Bülent Gürcan, ‘Agresif büyüyeceğiz’ diyerek iddiasını ortaya koydu.

#direnMediaMarkt

Fransız tekno market zinciri Darty’nin Türkiye operasyonunu Bimeks aldı. Darty’nin 28 mağazası Bimeks’in portföyüne girecek. Anlaşma bedeli varlıkların değer tespiti sürdüğünden açıklanmadı. Yabancı zincirler arasında Türkiye’ye ilk adım atanlardan biri Darty’ydi. Türkiye’ye giren global zincirler listesinde ABD’li Best Buy, Alman Media Markt (Saturn), İngiliz Electro World ve bir diğer Alman EP Center yer aldı. Bir dönem global tekno market devlerinin hep birlikte rekabete giriştiği tek pazar Türkiye oldu.
4 yabancı Türkiye’de yok
Pazarda işler planlandığı gibi gitmedi. Yabancıların yeri oyuncuları satın alarak büyüme stratejisi ters teperken, mağaza açarak büyüme tarafında da yavaş kaldılar.
2007’de sektörden ilk çıkan EP Center oldu. Ardından Best Buy pazarda ayakta kalamadı. İngiliz Electro World’ü ise bu yıl Bimeks aldı. Pazarda kalan iki yabancıdan çıkış stratejisi bulunan Darty’yi alan firma da yine Bimeks oldu. Böylece pazarda yerli oyuncular ağırlığını net bir şekilde ortaya koydu. Türkiye piyasasında yerlilerle rekabet edecek tek yabancı zincir kaldı, o da Media Markt...
Oyunda artık tek yabancı kaldı
Media Markt Türkiye’nin CEO’su Bülent Gürcan, Alman dev Media-Saturn’ün global organizasyonu içinde Türkiye’nin stratejik öneme sahip ülke olarak seçildiğini söylüyor. Gürcan, Türkiye’de büyümeye devam eden bir şirket olduklarını ve bunu gerçekleştirmek için agresif planları bulunduğunu kaydediyor.
Gürcan, “Yatırımlarımızı da bu şekilde yönlendiriyoruz. Avrupa’nın 1 numaralı elektronik perakendecisi Media-Saturn olarak, Türkiye pazarında büyüme ve yeni mağazalarla yayılma stratejimiz kesintiye uğramadan devam edecek” diyor.
‘Grup içinde gözbebeğiyiz...’
Bülent Gürcan’a göre Türkiye, genç nüfusu ve pozitif büyümesi ile Avrupa’da dikkat çeken bir ülke. Ve teknolojiye uyumu, adaptasyonu diğer ülkelerden oldukça hızlı... Gürcan, “Tüketici elektroniği pazarının büyümesinin de etkisiyle ülkemiz, tüm grup içinde gözbebeği ülkelerden biri. Grup, Media-Saturn Türkiye olarak stratejilerimize, rekabet gücümüze ve pazarın potansiyeline inanıyor. Dolayısıyla Türkiye, Grup için çok stratejik öneme sahip bir ülke konumunda” diye vurguluyor.

Bimeks Darty’i SATIN aldı ‘143 mağazaya’ ulaşacak

Bir süre önce Electro World şirketinin hisselerinin tamamını satın alan Bimeks, 81 olan mağaza sayısını 113’e çıkarmıştı.
Şu anda 115 mağazası bulunan Bimeks, Darty ile toplamda 143 mağazaya ulaşmış olacak. Bimeks Teknosa’nın ardından ikincilik konumunun güçlendiğini açıkladı.

Anadolu’da güçlenecek
Bülent Gürcan, “Anadolu’da 2014 yılı içinde olmadığımız illerde de yeni mağazalarımız olacak, ülkemizdeki penetrasyonumuzu artıracağız” diyor.
Gürcan, marka bilinirliklerinin çok iyi bir noktada olduğunu belirtiyor ve markaya yatırımlarını artırarak sürdüreceklerini bildiriyor. Bu yılı 15 ilde 37 mağaza ile kapatacaklarını kaydeden Gürcan, “2014 yılında 10 mağaza açmayı planlıyoruz. Media Markt’lar ortalama 3 bin 500 metrekare ve üzeri alanlarda açılıyor. Yani dev bir teknoloji perakende mağazası kuruyoruz. Yaklaşık 50 bine yakın ürünü sergileniyoruz. Bir anlamda mağaza değil, perakende ve teknoloji AVM’si açıyoruz” diye anlatıyor.

Haberin Devamı

TÜRK OYUNCULAR DEVLERİ KAÇIRDI!

Zincir-Geliş tarihi- Kim aldı?- Çıkış tarihi

Best Buy 2009 Teknosa 2011
EP Center 2005 Teknosa 2007
Electro World 2007 Bimeks 2013
Darty 2006 Bimeks 2013