30.01.2014 - 14:16 | Son Güncellenme:
Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, faturaya yansıyan ‘kapama-açma’ ücretine itiraz edip, ücretin iadesinin sağlanabileceğini söyledi.
TEPKİ YAĞDI
Elektrik faturalarının son ödeme tarihinden sonra ödenmesi durumunda faturaya yansıyan ‘kapama-açma” bedeliyle ilgili karışıklık sürüyor. Vatandaşlar, elektrik kesintisi olmadığı halde ‘kapama-açma’ bedeli ödediklerini belirterek duruma tepki gösterdi. Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu ise, elektrik dağıtım şirketleriyle ilgili kendilerine ulaşan şikayetleri değerlendirdi. Vatandaşların en çok şikayet ettiği konular arasında faturalara yansıyan “kapama-açma” bedelinin bulunduğunu anlatan Ağaoğlu, yaşanan karışıklığa değindi.
BU ÜCRET TALEP EDİLEMEZ
Ağaoğlu, “Dağıtım şirketlerinin son ödeme tarihinden en az 10 gün önce müşterilerine faturayı tebliğ etmesi gerekiyor. Ancak son ödeme tarihine 2-3 gün kala faturalar kapılarına bırakılıyor. 1 gün geç ödeyenlerden de ‘kapama-açma’ bedeli alınıyor. Oysa elektrik piyasasıyla müşteri hizmetleri yönetmeliği açıkça ‘kesme-açma yapılmayan abonelerden kesme-açma ücreti talep edilemez’ diyor. Talep eden bazı özel şirketlerin uyguladığı bu sistem ise kazanç kapısı haline dönüştüğünü gösteriyor” dedi.
“PARANIN İADESİ YÖNÜNDE KARAR ALDIRABİLİRSİNİZ”
Faturalar konusunda tüketicilere uyarılarda bulunan Ağaoğlu, “Elektrik dağıtım şirketleri aralarında anlaşmış gibi vatandaşlar faturalarını son ödeme tarihinden 1 gün geç ödese 19 lira 10 kuruş bedel istemekte. Bunun fark edilmeme halinde ise bir sonraki aya geçen ayın o fatura bedeli yansıtılmakta. Eğer ki faturanızda 19 lira 10 kuruş kesme-açma bedeli görüyorsanız ve elektriğinizde fiilen kesilmemişse buna derhal itiraz edin. Elektrik idaresi paranızı geri vermezse ikamet ettiğiniz yerdeki tüketici hakem heyetine başvurarak bunun iadesine karar aldırabilirsiniz” diye konuştu.
Faturalarından yakınan İdris Aydın isimli vatandaş, “Geçen aylarda elektriğim kesilmediği halde açma-kapama parası bana da geldi. Ödemek zorunda kaldığım için ödedim” şeklinde konuştu.
Faturalarının çoğu kez tarihinden sonra eve geldiğini söyleyen bazı vatandaşlar ise, “Uygulanan sistem sömürücü bir düzendir. Uygulanan bu sistem garip insana bir zulümdür. Evde olmayıp tatile giden vatandaşlarımız ne yapacak? Ya da akrabasının hastalığıyla, ameliyatıyla uğraşıyorsa vatandaş o haliyle elektriğini mi düşünecek?” dediler.
BEDAŞ: “KESME-BAĞLAMA SÜREÇLERİ İLE İLGİLİ ÇOK HASSAS DAVRANIYORUZ”
Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. (BEDAŞ) ise, ödeme bildirimlerinin Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nin 21. maddesi gereğince fatura son ödeme tarihinden en az 10 gün önce tebliğ edildiğini bildirdi. Son ödeme tarihine kadar ödeme yapılmaması durumunda faturanın son ödeme tarihini izleyen ilk beş iş günü içerisinde ikinci bir yazılı bildirimde bulunulduğu, ödeme yükümlülüğünün belirtilen sürede yerine getirilmemesi halinde ise kesinti uygulandığı açıklandı. Ödemelerin gerçekleştirildiği gün içerisinde elektriğin kullanıma açıldığı belirtilerek, “BEDAŞ olarak kesme-bağlama süreçleri ile ilgili çok hassas davrandığımızı belirtmek isteriz. Kesme-bağlama ücretleri EPDK tarafından iş sürecinin maliyetleri için belirlenmektedir” ifadelerine yer verildi.