EkonomiDijital oyun şov başladı

Dijital oyun şov başladı

03.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Dijital oyun fuarı Gaming İstanbul, yerli geliştiricilerle renkleniyor. Dünya devleri firmaların yanı sıra yerliler de oyunseverlerin ve yatırımcıların ilgisini çekmeye çalışıyor. Sektör büyürken, Türkiye’nin oyun ihracatı da 500 milyon dolara ulaştı.

Dijital oyun şov başladı

Türkiye’de dijital oyun dünyasının kalbi, 1-4 Şubat tarihleri arasında İstanbul’da Harbiye Kongre Merkezi’nde atacak. Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı Gaming İstanbul’un üçüncüsü, ‘İçinde Oyun Olan Oyun Fuarı’ sloganıyla düzenleniyor. 14 bin metrekare olan fuar alanı bu yıl 4 bin 400 metrekare daha büyütüldü. Sömestir olması nedeniyle ilginin büyük olduğu oyun fuarına 100 bini aşkın ziyaretçinin gelmesi bekleniyor.

Haberin Devamı

Oyun ihracı 500 milyon $

Gaming İstanbul Marka ve Pazarlama Yöneticisi Meriç Eryürek, Türkiye’deki oyun pazarının hızlı büyüdüğünü belirterek, “Yıllık 500 milyon dolar ihracat rakamına ulaşan bu sektörün daha fazla desteklenmesi gerekiyor. Bağımsız tarafında her yıl yaklaşık 30 oyun geliştiriciye ücretsiz alan sağlıyoruz. Burada kendi oyunlarını tanıtma fırsatı buluyorlar. Önceki yıllarda buradan yatırım alarak dünyaya açılanlar oldu” diye konuştu. Eryürek, yıllık net geliri 50 bin TL’nin altındaki bağımsız geliştiricileri hedeflediklerini ve bu yıl da 30’dan fazla yerli oyuna alan sağladıklarını söyledi. Eryürek, “Türkiye’deki oyun pazarının büyüklüğü 2017’de 750 milyon doları aştı. 2018 tahminleri ise yüzde 15 büyüme öngörüyor. 880 milyon doları hedefleyen bu pazarda 30 milyondan fazla oyuncu var” bilgisini de verdi.

Haberin Devamı

FB espor rüzgârı

HP firmasının sponsorluğundaki 1907 Fenerbahçe espor takımı Gaming İstanbul’da. Takım oyuncuları 1-4 Şubat tarihlerinde HP standında oyun severlerle buluşacak. Vestel de fuarda yerini aldı. 72 metrekarelik etkinlik alanında Vestel V-UHD Smart 75UD9650 75 inç LED TV, 7 renkten oluşan Mix & Go serisi, Venus Z10 cep telefonları ve Desibel K550 kulaklık gibi son teknoloji ürünlerini sergiliyor.

İranlılar geldi

Fuarda İranlı oyun geliştiriciler de yer alıyor. Onlara ait küçük bir stand alanı da var. Tanıtımı yapılan oyunlardan biri Xaravan. Bir strateji oyunu olan Xaravan, bir köyde geçiyor ve hem köyün içi hem de dışıyla ilgili iki haritası bulunuyor. Oyun dünyada ilgi görüyor...

10 bin TL ödüllü Cosplay yarışması

Kostüm ve aksesuarlarıyla dijital oyun ve eğlence dünyasının meşhur karakterlerini en iyi yansıtanlar, GIST Cosplay yarışmasında büyük ödülü kazanma şansını yakalayabilecek.
Üçüncüsü düzenlenen fuardaki yarışmanın büyük ödülü ise 10 bin TL olarak belirlendi. Ayrıca katılımcılara fuar boyunca pek çok çekilişe katılma ve hediye kazanma şansı da verilecek. Ayrıca kostümlü oyuncular fuarı renklendiriyor.

Black Desert güncellendi!

Fuar, oyun devleri yanında yerli girişimcilere de evsahipliği yapıyor. Fuarda en büyük alanla yer alan oyun ise Koreli firma Pearl Abyss tarafından gelişirilen Black Desert Online oldu. Gaming İstanbul’da, bugüne kadarki en büyük güncellemesi ile yerini aldı. Ziyaretçiler oyun içi 9 sınıfın yenilendiği ‘uyanış’ özelliklerini ilk kez fuarda deneyebilecek.

Gaming İstanbul’daki Black Desert Online standını ziyaret edenler, PvP turnuvası ile rekabete adım atabilecek, influencer’lar ve oyun karakterlerinin kılığındaki cosplayer’larla ise eğlenceli vakit geçirip, fuara özel birçok hediyeyi kazanabilecek.

Genç ve yerli geliştiriciler!?

Bu yılki Gaming İstanbul’da yerli oyun geliştiriciler için de bir alan yer alıyor. Henüz yatırım almamış genç geliştiriciler oyunlarını sergiliyor. Bunlardan biri Proud Dinosaurs’un geliştirdiği ‘Macrotis’ oyunu. Henüz beta aşamasındaki oyunun geliştiricilerinden Çağan Yanılmaz ve Can Kargı, altı ay içinde oyunu online yapacaklarını ve Steam’da satışa sunacaklarını belirterek, ilk etapte yüz bin kulanıcıyla dünyayı hedeflediklerini söyledi. Oyun bir keseli tavşan üzerine bilgisayar kurulu. Anne tavşan ve üç yavrusu var. 1.5 yıldır üzerinde çalışıyorlar.

Dijital oyun şov başladı
Kadın girişimci de var

‘Inn Simulator’ ise 16 yaşındaki İsmail Çendik tarafından geliştirildi. Beş aydır üzerinde çalışıyor. Üç boyutlu sanal gerçeklik gözlüğüyle oynanan bir oyun. Ortaçağ’da bir handa geçiyor. Çendik oyununu tamamlamak için yatırımcılardan destek bekliyor.

Attic Salt Stüdyosu adına fuara katılan oyunlar ise True Odds ve Miss Silver. Bu iki oyunun geliştiricileri Laden Hatipoğlu, Yiğit Dinçsoy ve Sina Işıl. True Odds bir kart oyunu. PC’de oynanıyor. Mobil versiyonu üzerinde de çalışıyorlar.

Devler fuarda yerlerini aldı!

Fuarda dünya devi oyun firmalarından Ubisoft da yer alıyor. Uzun süredir beklenen oyunu Far Cry 5’in ön oynamasını yaptırıyor. Piyasaya 27 Mart’ta çıkacak oyun, son sürüme yakın hâliyle İstanbul’da oynanacak. The Crew adlı oyununu da oynatacak olan Ubisoft, 3-4 Şubat tarihlerinde düzenleyeceği ödüllü Rainbow Six Siege turnuvasıyla oyunseverlerin ilgi odağı olmayı hedefliyor. PlayStation Türkiye, PS4 için geliştirdiği PlayLink konsepti ile fuarda yerini aldı. Yeni oyunlarını ve son teknolojilerini katılımcıların beğenisine sunuyor. Fuarda oyunseverlerin ilgisini çekecek sosyal parti oyunları serisi PlayLink, PS4 için özel olarak geliştirildi.

Dijital oyun şov başladı
Playstore’dan yenilikler

Türk Telekom da, Playstore standıyla Gaming İstanbul’da yer alıyor. Playstore standında ziyaretçiler binlerce liralık hediye çekleri, oyun kodları ve ödüllerle buluşma şansına sahip olacak. Türk Telekom’un gençlik dünyası Selfy’nin Playstore standında yer alacak olan Selfy köşesinde, ziyaretçiler pek çok sürprizle karşılaşacak. Playstore standını ziyaret eden katılımcılar, Battlefield 1, FIFA 18 ve Need For Speed Payback oyun turnuvalarına katılıp büyük ödül için yarışabilecekler.

‘Kariyer’ ve yatırım fırsatı

Hızla büyüyerek Hollywood’u geride bırakan oyun sektöründeki yapımcı, dağıtıcı firmalarla, tasarımcı ve programcılarla tanışmak, kendini göstermek için GIST seminerleri fırsatları ortaya koyuyor.

Dijital oyun şov başladı
Fuarda yerel ve uluslararası yatırımcılar da yer alacak. Fuara katılacak isimler arasında Deck 13 Interactive’den Adam Hetenyi, Player Research’den Graham McAllister, Altagram’dan Marie Amigues, Unity Ads’den Slava Taraskin gibi isimler yer alıyor.