10.05.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hazine Müsteşarlığı’nın, Türkiye’deki sigortacılık ve bireysel emeklilik sektörünü Avrupa ve dünya standartlarına uygun hale getirmek için yoğun bir gayret gösterdiğini belirten Finans Emeklilik Genel Müdürü Ajlan Sözütek, sektörün gelişimini desteklemeye yönelik bu önemli çabaların olumlu etkilerinin ise sürekli olarak artarak devam ettiği kanaatinde olduğunu söyledi.
Uygulamalar geliştikçe, mevzuat tarafında da buna bağlı olarak gerçekleşen gelişmelerin, sektörü her geçen gün bir adım daha ileriye taşıdığını ifade eden Sözütek sözlerini şöyle sürdürdü:
Tüm katılımcılar faydalanacak
“Hazine Müsteşarlığı’nca açıklanmış olan “devlet katkısı” uygulaması, BES kapsamında yapılacak olumlu bir düzenlemedir. Mevcut uygulamalar çerçevesinde, katılımcılar açısından temel teşvik unsuru vergi avantajı idi. Fakat istatistikler hâlen, mevcut katılımcıların yaklaşık yüzde 65’inin bir nedenden ötürü bu vergi indiriminden faydalanmadığını göstermektedir. Hazine Müsteşarlığı’nın açıkladığı ‘devlet katkısına geçiş’ kapsamında en önemli hususlardan biri, vergi mükellefi olsun olmasın tüm katılımcıların yeni teşvik uygulamasından faydalanabilecek olmasıdır. İlgili düzenlemeler kapsamında yapılan açıklamalara göre, katkı payı ödemeleri artık vergi matrahından indirilmeyecek, bunun yerine her katılımcının ödediği katkı payının yüzde 25’i oranında devlet katkısı, devlet tarafından belirlenecek bir kamu kurumu tarafından, ilgili katılımcının emeklilik sözleşmesinin bulunduğu emeklilik şirketindeki devlet katkısı alt hesabına yatırılacaktır.”
Bir diğer önemli hususun, BES birikimlerinin geri ödemesi aşamasındaki vergi uygulaması olduğunu vurgulayan Sözütek, şöyle konuştu:
Hedef tasarruf alışkanlığı
“Mevcut uygulamada BES’ten emekli olmaya hak kazanan bir katılımcının birikimlerinin geri ödenmesi esnasında, anapara ve getirilerinden oluşan toplam birikim tutarı üzerinden gelir vergisi kesintisi (stopaj) uygulanmakta idi. Yeni düzenlemelerle sadece getiri üzerinden bir stopaj uygulaması olacaktır. Bugüne kadar yapılmış olan benzer düzenlemelerde olduğu gibi, burada da temel gayenin halkımıza uzun vadeli tasarruf etme alışkanlığı kazandırmak olduğu kanaatindeyim. Zira katılımcının devlet katkısına hak kazanması ile ilgili süreçlerin, sistemde uzun süre kalmayı özendirecek şekilde kademeli olarak tasarlanmış olması da bu yaklaşımın bir göstergesidir. Şahsi görüşüm, yeni düzenlemelerin katılımcılar nezdinde olumlu yansımaları olacağı ve sektör gelişimine önemli katkı sağlayacağı yönündedir.”
Allianz Sigorta ‘Özel Birikim’e destek oluyor
Allianz Sigorta, sevdiklerinin geleceğini güvence altına almak isteyenlere “Özel Birikim Sigortası” kampanya fırsatını sunuyor. 31 Mayıs’a kadar tanzim edilecek kampanya kapsamında “Temel Koruma”, “Aile Koruma” ve “Kritik Hastalıklar Koruma” gibi risk teminatlarının 250 lira tutarındaki 4’üncü taksitlerini Allianz Sigorta hediye ediyor.
“Özel Birikim Sigortası” kampanyasından yararlanan sigortalılar; olası vefat, maluliyet, kritik hastalıklar ve uzun süreli hastane yatışları gibi ek risk planlarıyla da güvence altına alınıyor.
Allianz Özel Birikim Sigortası’yla; acil ambulans, tıbbi danışmanlık, sağlık ve yaşam koçluğu gibi zengin asistans hizmetlerinden özel avantajlarla faydalanmak mümkün olurken, tercih edilen plana göre mobil check-up, psikolojik danışmanlık ve ikinci sağlık görüşü gibi hizmetlerden de yararlanılabiliyor. “Özel Birikim Sigortası”, Anneler Günü için de uygun bir hediye seçeneği oluşturuyor.
Axa Sigorta’dan ‘etik imza’
Axa Sigorta’nın da aralarında bulunduğu, sektöründe önde gelen kurumlarından oluşan Türkiye Etik ve İtibar Derneği (TEİD) üyeleri, ortak değerlerinin somut bir ifadesi olarak Etik Beyannamesi'ne imza attı. Birçok değişik sektörden üyeye sahip Türkiye Etik ve İtibar Derneği, iş yaşamındaki etik kuralları şirketlerin yazılı kültürünün bir parçası haline getirmek ve evrensel etik ilkelerinin Türkiye toplumu tarafından benimsenmesi ve uygulanması amacı ile kuruldu. Axa Sigorta, sigorta sektöründe TEİD’e destek veren ilk ve tek şirket oldu. Axa Sigorta’dan yapılan açıklamada, “Şirket yapımız içinde etik ve uyum üstünde titizlikle durduğumuz bir konu. Sadece bu alanda çalışan bir departmanımız mevcut. Sektördeki lider konumumuz gereği, örnek teşkil etme misyonumuz olduğuna inanıyor ve etik kurallara, hem şirket hem de çalışan seviyesinde azami özen gösteriyoruz” şeklinde açıklamada bulundu.
ERGO ‘Yıldızları’yla parlayacak
ERGO Türkiye sigorta sektöründe ‘müşteri - acente - çalışan’ üçgeninde önemli bir yer tutan acentelerin memnuniyetinde fark yaratmak için yeni hizmet modeli “ERGO’nun Yıldızları” programını hayata geçirdi. ERGO Türkiye İcra Kurulu Üyesi Sedef Korkmaz, Ergo’nun öncelikle markasına yatırım yaptığını, ayrıca portföy yapısını yenilediğini söyledi.
Şirketin finansal yapısını güçlendirmek için önemli adımlar attıklarını belirten Korkmaz, “Markamızın kurumsal kültürünü temsil eden ‘yakınlık, güven ve şeffaflık’ temel değerlerimiz paralelinde oluşturduğumuz ‘ERGO'nun Yıldızları’ programında acenteleri ödüllendirmek, ayrıcalıklı olduklarını hissettirmek, profesyonel gelişimlerine destek olmak ve motive etmek başlıca hedeflerimiz arasında” dedi.
ERGO acentesi ayrıcalığı
Korkmaz, iki yıl kesintisiz ERGO acentesi olanların son üç yıla ait ortalama prim üretimi ve teknik kârlılık performanslarını esas alarak, ‘Kutup Yıldızı’, ‘Parlayan Yıldız’ ve ‘Yükselen Yıldız’ kategorilerinde üç farklı takım oluşturduklarını söyleyerek, “Yıldız takımlarından herhangi birine dâhil olan acenteler, farklı teşvik primi uygulamalarından ihtiyaca göre seçilen profesyonel eğitim programlarına, Geleneksel ERGO Acenteler Toplantısı’na katılımdan, kişiye özel asistans hizmetlerine kadar birçok ayrıcalığa sahip olabiliyor. Acentelerin ailelerine de özel fırsatlar da sunuyoruz” dedi.
ERGO Sigorta Acente ve Bölgelerden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Binnur Gezmişoğlu ise ‘ERGO'nun Yıldızları’ programıyla ilgili ilk bilgilendirmeyi, 2011’de St. Petersburg’ta 300 acenteye yaptıklarını söyledi.
‘HDI önce ‘huzur ve güven’ diyor
HDI Sigorta bünyesinde başlatılan yeni imaj çalışması hakkında bilgi veren HDI Sigorta Genel Müdürü Orhan Arıkçı, amaçlarının, mevcut satış kanalları, çözüm ortakları ve müşterileriyle aralarındaki “teknik birliktelikte” yeni bir frekans kurmak olduğunu söyledi.
Arıkçı, “Müşteri sadakati kadar, kurum sadakatinin önemini de unutmadan, marka değerimizi yücelten, huzur, güven ve paydaşlık üzerine kurgulu duygusal bir sadakat inşa etmeye çalışıyoruz. HDI Sigorta olarak kurumsal sosyal sorumluluk konusunda da bu samimiyeti gösteren bir şirketiz. “Bize ne fayda sağlar, nasıl bir reklam malzemesi çıkarırız” gibi kaygılar taşımadan, “yapabileceğimiz bir şey varsa, neden olmasın” anlayışıyla, küçük büyük ayırt etmeksizin pek çok sosyal projede yer alıyoruz. Sahipsiz sokak hayvanlarına destek, yoksun çocuklarımız için eğitim ve eğlence araçları, özürlü insanlarımızın topluma kazandırılmasına yönelik pek çok proje… Yeter ki proje doğru olsun, yeter ki sonuca ulaşabilsin. Üstelik bu çalışmalara sadece bir imza olarak değil, tüm mesai arkadaşlarımızla birlikte bir kurum olarak katılıyoruz. Bana göre kurumsal sosyal sorumluluğun anlamı da budur” diye konuştu.
Anadolu Sigorta’dan annelere özel
Anadolu Sigorta, Anneler Günü’nde kadınlara özel kampanya düzenliyor. 13 Mayıs’a kadar geçerli olacak kampanyayla; Paket 1 ve Paket 7 bireysel sağlık sigortası ürünlerinden ilk kez satın alacak bugünün ve geleceğin anneleri yüzde 10 oranında indirimden faydalanacak. Ayrıca 40 yaş ve üstü kadınların kontrol amaçlı mamografi ve meme ultrasonografi giderlerinin tamamı da poliçe süresinde bir kereye mahsus olmak üzere Anadolu Sigorta tarafından karşılanacak. Kampanya kapsamında sunulan Paket 1’de sigortalının yatışlı tedavi giderlerinin tamamı limitsiz olarak karşılanırken, Paket 7’de bu teminata ek olarak, yüksek maliyetli olan “İleri Tanı Yöntemleri”ne ait giderlerin de yüzde 80’i limitsiz olarak karşılanıyor. Dileyenler bu ürünlerin, anlaşmasız sağlık kurumlarında ve yurtdışında geçerli olmayan ekonomik versiyonlarını da tercih edebiliyor.