15.01.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Geçen yıl iflasını ilan eden Detroit’te düzenlenen otomobil fuarı, bu yıl hayli “anlamlı” ve ses getiren bir etkinlik haline dönüştü. Fuar, bir yandan kentteki hareketi artırırken, diğer yandan da Amerikan pazarında geçen yıl başlayan rekabetin, bu yıl farklı kulvarlara taşınacağının bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.
Kent borç içinde olmasına rağmen, 280 milyon dolara yenilenen fuar merkezinde gerçekleştirilen Detroit Otomobil Fuarı’nın, ilk günden beklenen etkiyi yarattığı ve kentteki otellerin yüzde 85’ini doldurduğu belirtiliyor. Yaklaşık 800 bin ziyaretçinin gezmesi beklenen fuar, aynı zamanda kente yeniden yatırımların döneceği şeklinde de yorumlanıyor.
Model bolluğu yaşanıyor
Özellikle General Motors ve Fiat’la güçlerini tam olarak birleştiren Chrysler’ın karlı hale gelmesi, satışlarını artırması, yeni yatırım olasılıklarını güçlendiriyor. Nitekim Chrysler’ın bu fuarda tanıttığı yeni 200 modelinin, yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırımla yenilenen Michigan’daki Sterling Heights fabrikasında üretileceği açıklandı. Bu fabrika, Fiat-Chrysler birleşmesi öncesinde kapatılacaktı.
Bununla birlikte pazarda daha etkin olmak isteyen Volkswagen gibi yabancı üreticiler de, yatırımlarını artırarak sürdüreceklerini önceden açıklamışlardı. VW, bu kapsamda önümüzdeki yıllarda 7 kişilik bir SUV üretimine başlayacağını bu fuarda duyurdu.
Geçen yıl ABD’de satışlar ilk kez 15.6 milyon adede çıkarken, bu yıl da satışların bir miktar artış gösterebileceği ya da en azından geçen yılki seviyeyi koruyacağı belirtiliyor. Bununla birlikte geçen yıl Amerikan pazarında 340 farklı modelin piyasaya sunulduğu belirtilirken, bu yıl sayının daha da artacağına dikkat çekiliyor.
Formula 1 esintisini taşıdı
Nissan kanatları altındaki lüks Infiniti, temeli Q50’ye dayanan “Q50 Eau Rouge” konseptini sergiliyor. “Q50 Eau Rouge”, adını Spa-Francorchamps’da bulunan Formula 1 pistindeki dünyaca ünlü bir virajdan alıyor. Aracın tasarım ve bazı aksesuarlarında unsurlarında Red Bull Racing takımının katkıları var.
Kia’yı gören gözlerine inanamadı!
Audi’den transfer ettiği Peter Schreyer ile tamamen yeni ve çekici bir tasarım yüzü oluşturan Kia, Detroit’te günlerdir konuşulan “sarı roket”ini sergiledi. “GT4 Stinger” konsepti, Kia’nın “aile yüzü” olan radyatör ızgarası dışında markanın yelpazesindeki hiçbir modele benzememesi ve arkadan itişli bir yapıya sahip olmasıyla dikkat çekti. Sosyal medyada “Gözlerimize inanamıyoruz!” şeklinde yorumlar da alan konsept Kia, turbo beslemeli 2.0 litrelik motora ve 315 HP güce sahip. Her ne kadar açıklanmasa da, üretilme ihtimali güçlü.
Hyundai’den Genesis’e farklı muamele
Hyundai’nin lüks sınıftaki modeli Genesis, tamamen yenilenen haliyle Detroit’te görücüye çıktı. 2009’dan bu yana Kore ve Amerika pazarlarında önemli satış başarısı elde eden Genesis, yenilenen haliyle Avrupa pazarında da başarı arayacak. Hyundai tarafından “kanatlı” ve yeni bir bir amblemle de “onurlandırılan” Genesis’te, Google destekli Blue Link sistemi dikkat çekiyor. Sistemle kullanıcı, otomobilin bazı sistemlerine internet üzerinden ulaşabiliyor, motoru çalıştırıp kapatabiliyor, klimayı açabiliyor.
VW’den yeni asrın plaj eğlencesi
Volkswagen, Amerikan plajlarında 60’lı ve 70’li yıllarda popüler olan, o dönemdeki Beetle’dan türetilen “Baja” konseptine yeniden dönüş yaptı. 21. yüzyılın plaj otomobili olarak gösterilen ve yeni nesil Beetle’dan türetilen “Dune” kopsepti, daha yüksek ve daha geniş. Kapı altlarında ve tamponlarının alt kısmında metal koruma bantları bulunan Dune konsepti, daha iri tekerleklere, farklı sis lambalarına da sahip. Her ne kadar plaj otomobili olarak nitelense de, aracın arka bölümünde iki çift VW imzalı kayak takımı bulunan Dune konsepti, 2.0 lt turbo beslemeli 210 HP’lik motora sahip
Honda çeşitliliğe ‘Fit’ oldu
Japon üretici Honda da, Amerikan pazarındaki rekabete ayak uydurmak için silahlarını ortaya çıkardı. Üçüncü nesil Fit’i (Türkiye’de Jazz) Detroit’te sergileyen Honda, tamamen yeni bir tasarım ve iç mekanla gönüllere girmeyi deneyecek. Boyutları fazla değişmese de iç mekanı büyüyen Fit, 1.5 lt 130 HP’lik bir motora sahip. Araçta Şerit Takip Sistemi, Geri Görüş Kamerası gibi teknolojik donanımlar da yer alacak.
Porsche Targa ile 1965’e geri döndü
Alman süper spor otomobil üreticisi Porsche, Detroit Fuarı’nda merakla beklenen yeni 911 Targa’yı tanıttı. Targa 4 ve Targa 4S versiyonlarıyla tanıtılan model, markanın ilk kez 1965’te geliştirip piyasaya sunduğu orijinal Targa’yı anımsatıyor. Tıpkı ilk atasındaki gibi büyük bir arka cama sahip olan 911 Targa’da, kabin üzerinde bir açılan tavan da bulunuyor. Bu açılan tavan, tek bir düğmeyle arka koltukların arkasına gizlenebiliyor. Targa 4 0-100 km/s hızlanmasını 4.6 sn, 4S ise 4.2 saniyede tamamlıyor.
İsveçli Volvo da Detroit’te, gelecekteki modellerine ilişkin tasarım ipuçları taşıyan bir konsepti sergiliyor. Yeni nesil XC90’ın tasarım ipuçlarını taşıyan XC Coupe konsepti, her ne kadar yeni modelin tam anlamıyla bir ön gösterimi niteliğinde olmasa da, ön ve arka tasarımları hakkında fikir vermeyi amaçlıyor.