09.05.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Eylem Türk
Bu yıl 5’incisi düzenlenecek olan İstanbul Shopping Fest (İSF) için geri sayım başladı. Etkinliğin tanıtımı, İSF Platform Başkanı ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ve İSF İcra Kurulu Başkanlığı görevini üstlenen İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar’ın da katılımıyla düzenlenen bir toplantıyla yapıldı.
İTO Başkanı İbrahim Çağlar, festivaldeki amaçlarının, turistin sadece gelip alışveriş yapması değil, şehrin ruhunu da hissetmesi olduğunu söyleyerek, “Mesele turistin tarihle, kültürle, inançla ve medeniyet örnekleriyle dolu bu şehri gerçek anlamda yaşaması” ifadesini kullandı.
Bu yılki festivale, Türk Hava Yolları, TAV Havalimanları ve İstanbul Sabiha Gökçen’in yanı sıra Coca Cola, Mercedes gibi uluslararası şirketlerin de sponsor olduğunu kaydeden Çağlar, “Yabancı devler de İstanbul Shopping Fest’e güvendi” diye konuştu. Çağlar, bunun için İstanbul Shopping Fest’e gelecek olan ziyaretçilere en güzel İstanbul deneyimini vadettiklerini aktararak, taksiciden sokaktaki simitçiye, küçük esnaftan AVM’lere kadar herkesin bu işin içinde yer almasının çok önemli olduğunu dile getirdi.
Marka değeri
Geçen yıldan itibaren festivalin tam anlamıyla şehrin kılcal damarlarına kadar nüfuz etmesi için gayret sarf ettiklerini vurgulayan Çağlar, şöyle devam etti:
“Bu güzel atmosferi tüm dünyaya açıyoruz. Shopping Fest, paranın, kültürün, sanatın ve alışverişin başkenti olma yolundaki İstanbul için atılmış en önemli adım. Daha da önemlisi, adım adım büyüyecek festival sinerjisi, İstanbul’un marka değerini güçlendirecek. İstanbul’a gelen yabancı ziyaretçi, Türkiye’nin tanıtımını yapacak bir elçi. Bu nedenle, yabancı yatırımın artması, turizm harcamalarının yükselmesi, şehrin marka değerinin dünyada öne çıkması adına İstanbul Shopping Fest çok önemli bir rol oynuyor.”
20 milyar liro ciro hedefi
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’un doğası, boğazı, ekonomisi, sunduğu kozmopolit ortamı, tarihi ve kültürel eserleriyle tüm dünyanın göz bebeği olduğunu belirterek, bu yıl Shopping Fest’le 20 milyar lira cironun yakalanabileceğini kaydetti. Shopping Fest’in bu yıl ramazana denk gelmesi nedeniyle, inanç turizminden dolayı daha çok etkili olacağına işaret eden Topbaş, “İslam aleminden bazı insanların ramazanı İstanbul’da geçirmeyi tercih ettiklerini gördük” diye konuştu.
50 TL’lik alışverişe ev bile çıkabilir!
Festivalin bu yıl 6-28 Haziran tarihlerinde düzenleneceğini belirten İbrahim Çağlar, etkinliğe ilişkin şu bilgileri verdi: “Belirlenecek tarihte ‘Kent Şenliği’ adı altında da havai fişek ve ışık gösterileri olacak. Bu yıl bir ilke de imza atıyor ve çekiliş gerçekleştiriyoruz. Festival süresince kartla yapılan her 50 liralık alışveriş, bir çekiliş hakkı kazandırıyor. Çekiliş sonucundaysa bir ev ve bir de araba sahibini bulacak. İnanıyorum ki gelecek yıllarda bunların sayısı çok daha fazla artacak. İstanbul’daki tüm AVM’lerde de yüzlerce etkinlik, konserler, defileler, çocuk şenlikleri olacak. Yapılacak yarışmalarda, binlerce hediye çeki dağıtılacak. Konsept indirim günlerimiz; 12 Haziran’da Mall of İstanbul’da başlıyor. Ardından; 13 Haziran ‘Kozmetik Günü’, 4 Haziran ‘Çocuk ve Eğlence Günü’, 20 Haziran ‘Evini Güzelleştir Günü’, 21 Haziran ‘Teknoloji Günü’, 27 Haziran ‘Jean Günü’, 28 Haziran ise ‘Ayakkabı Çanta Günü’ olacak.”