03.09.2008 - 12:27 | Son Güncellenme:
Coca Cola şirketi, Çin’in hızlı büyüyen
meşrubat endüstrisindeki varlığını güçlendirmek için bu ülkenin en büyük meyve
suyu üreticisi Huiyuan Juice Group’u 2,51 milyar dolara satın alıyor.
Her iki şirket tarafından Hong Kong Borsası’na yapılan ortak açıklamada,
anlaşmaya göre, Coca Cola şirketine bağlı Atantic Industries, Çinli şirkete hisse
başına 12,20 Hong Kong doları (1,56 ABD doları) ödeyecek. Böylece Coca Cola
Huiyuan şirketini 17,9 milyar Hong Kong dolarına (2,3 milyar ABD doları) satın
alacak.
Coca Cola’nın, Huiyuan şirketinin borçları ve taahhütlerini de üstlenmeyi
önerdiği ve böylece anlaşmanın değerinin 19,6 milyar Hong Kong dolarını (2,51
milyar ABD doları) bulduğu belirtildi.
Coca Cola üst yöneticisi Muhtar Kent, konuyla ilgili yaptığı açıklamada,
Huiyuan şirketinin Çin’de köklü ve başarılı bir meyve suyu markası olduğunu ve
Coca Cola’nın Çin’deki faaliyetlerini tamamlayacağını söyledi. Kent, Huiyuan
şirketinin satın alınmasıyla Çin’deki faaliyetlerini güçlendirme fırsatını ele
geçireceklerini kaydetti.
İlgili kurumların onay vermesi halinde Coca Cola, Huiyuan’ı satın alarak
Çin’de gıda ve meşrubat sanayinde şimdiye kadarki en büyük satın almayı
gerçekleştirmiş olacak.
Yüzde 23 hissesine Fransız gıda devi Danone ve yüzde 6,8 hissesine ise
ABD’li Warburg Pincus şirketinin sahip olduğu Huiyuan, Çin’de saf meyve suyu
pazarının yaklaşık yüzde 43’ünü kontrol ediyor.
Piyasa uzmanları, Çinli şirkete değerinin üç katı fiyat veren Coca
Cola’nın, iç pazardaki gücünü artırmayı umduğunu ve şirketin ürünlerini ihraç
etmeyi planladığını söylediler.
Tai Fook Securities’den Lawrence Chor, "Bu hareket piyasa için büyük
sürpriz ve teklif çok cömert. Coca Cola muhtemelen Huiyuan markasını, diğer Çinli
meyve suyu markalarını ele geçirmek, daha sonra onların üretimini ihracata
yönelik desteklemek için kaldıraç olarak kullanacak" diye konuştu.
Çin’de geçen yıl meyve suyu satışları yüzde 15 artarak 1,99 milyar dolar
ve satış hacmi ise yüzde 12,3 yükselerek 2,57 milyar litre oldu.
Çin’de 1979 yılında faaliyet göstermeye başlayan Coca Cola’nın, dördüncü
büyük pazarı Çin’deki satışları da bu yıl ilk çeyrekte yüzde 20 ve ikinci
çeyrekte yüzde 13 arttı.