30.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Baylas Otomotiv ile Groupe PSA Türkiye’nin, bu geçiş sürecinde markanın operasyonlarında bir aksama olmaması için işbirliği içinde olacakları da belirtildi.
24 yıl sonra ‘veda’
Groupe PSA Türkiye Başkanı Olivier Cornuaille, bu kararın, Groupe PSA’nın Türkiye’ye duyduğu güvenin göstergesi olduğunu vurgularken, “Amacımız, Türkiye otomotiv pazarındaki ilk üç oyuncu arasındaki konumumuzu korumak ve daha yukarılara taşımak” dedi. Cornuaille, Citroen operasyonlarını mevcut bayilerle sürdürme niyetinde olduklarını da belirtti. Baylas Otomotiv de tüm iş ortaklarına teşekkür mesajı yayımladı.
Bununla birlikte Baylas’ın Citroen bayiliklerini sürdürüp sürdürmeyeceği konusunda açıklama yapılmadı. Bayraktar Grubu, aynı zamanda Subaru ve Infiniti markalarının da distribütörlüğünü yürütüyor.
Yeniden yapılanma
Opel’in satın alınması sonrasında tüm operasyonlarını birleştirmeye ve yeniden yapılandırmaya başlayan PSA Grubu, bu çerçevede Türkiye’de de çalışmalara başlamıştı. Bir süredir Citroen dışındaki markaların organizasyonel yapısını değiştirme çalışmaları yürüten PSA, İzmir’de bulunan Opel merkezini de İstanbul’a taşımak için düğmeye basmıştı.
PSA, Citroen dışındaki tüm markaların Türkiye’deki faaliyetlerini kendisi yürütüyordu. Bu son kararla, Citroen de Türkiye’de PSA çatısına katılmış oldu.
BURSALI YENİ CLİO PARÇA PARÇA SAHNEDE
Bursa’da üretimine başlanacak yeni nesil Clio’nun hazırlıkları sürerken, Renault, bu aracın görüntülerini Cenevre’deki Otomobil Fuarı öncesinde “parça parça” tanıtmaya başladı.
“Hibrit” versiyonu da bulunacak yeni nesil Clio’da, daha keskin hatlar ve daha iddialı ön görünüm dikkati çekiyor. İç kısımda ise büyük değişiklik gerçekleşmiş. Yeni Clio, aynı zamanda, Renault Grubu’nun 2017-2022 yılları arasını kapsayan yeni stratejik planının öncü modeli. Zira bu strateji çerçevesinde geliştirilen “E-tech” teknolojili hibrit motor, ilk kez yeni Clio’da kullanılacak ve Türkiye’de de üretilecek.